اخبار داغ

کدام محدودیت ها در شهرهای نارنجی اجرا می شود؟

کدام محدودیت ها در شهرهای نارنجی اجرا می شود؟
شیوه اجرای محدودیت ها در شهرهایی که وضعیت نارنجی دارند با شهرهای قرمز متفاوت است؛ در این گزارش سعی کردیم کلیه محدودیت هایی که در این شهرها اعمال می شود را بیان کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ ازدیروز محدودیت های جدید کرونایی بسته به وضعیت شهرستان ها در سراسر کشور اعمال می شود. وضعیت برخی شهرستان برها اکنون نارنجی است و محدودیت هایی را شامل می شود. در ادامه به موضوع محدودیت ها در شهرهای نارنجی می پردازیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز, نارنجی,

به گفته سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا، اعمال محدودیت های جدید که عنوان طرح هوشمند را به خود گرفته به این معنا است که هر شهری باید محدودیت های اعمال شده را اجرا کند تا اوضاع خود را بهبود ببخشد.

,

بد نیست که بدانید بستری شدن روزانه ۴ نفر با تست PCR مثبت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر وضعیت زرد، بستری شدن روزانه ۶ نفر با تست PCR مثبت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر وضعیت نارنجی و بستری شدن روزانه ۱۰ نفر با تست PCR مثبت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر وضعیت قرمز را نشان می دهد.

,

فعالیت ادارات و کارکنان حضور تا دو سوم برای خدمات ضروری و حضور تا یک دوم برای خدمات عادی است.

,

در رابطه با مشاغل تجاری، بازرگانی و خدماتی فقط مشاغل گروه‌های ۳ و ۴ باید تعطیل باشند؛ تعطیلی ۲ هفته بوده و پلمب برای متخلفان ۱۵ روز است.

,

مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه کاملاً تعطیل هستند؛ جرائم پیش‌بینی شده نیز شامل تذکر، انفصال از خدمت و جریمه نقدی به ازای هر نفر یک میلیون تومان برای مؤسسات آموزشی است.

,

مراکز فرهنگی اجتماعی، نماز‌های جمعه، مساجد و مراسم‌های آیینی و مذهبی در شهر‌های نارنجی کاملاً تعطیل هستند؛ مقابله نیز به صورت تذکر، جریمه فردی ۵ میلیون تومانی و اعلان عمومی است.

,

وضعیت تردد ها در وضعیت نارنجی

, وضعیت تردد ها در وضعیت نارنجی,

ورود خودرو‌های شخصی با پلاک بومی شهر‌های نارنجی به سایر شهر‌ها ممنوع، ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی هم به شهر‌های نارنجی ممنوع است و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای متخلفان در نظر گرفته خواهد شد؛ ممنوعیت تردد ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در سطح شهر فقط و فقط در وضعیت قرمز وجود دارد.

,

۵ گروه علاوه بر حمل و نقل عمومی می‌توانند در ساعات ممنوع در سطح شهر تردد کنند. کارکنان شیفت مراکز بهداشتی درمانی، امداد و نجات، قضات، دادگستری‌ها، فرودگاه‌ها و صدا و سیما با برگ تردد دریافتی از بالاترین مقام دستگاه همراه با کارت شناسایی معتبر می‌توانند در ساعات ممنوع در شهر تردد کنند.

,

شرکت‌های خدماتی شامل آب، برق، گاز، مخابرات، مراکز انرژی، صنایع و تولیدات لبنی و پروتئینی باید لیست خودرو‌هایی که نیاز به تردد دارند به فرمانداری‌ شهرستان بدهند تا برگ تردد برایشان صادر شود و ورد خروج با برگ تردد و کارت شناسایی معتبر بلامانع است.

,

در رابطه با شهرداری‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته خودرو‌هایی که آرم دارند می‌توانند تردد کنند، اما باید لیست خودرو‌هایی که آرم ندارند یا پلاک شخصی هستند به فرمانداری حوزه جغرافیایی خود بدهند تا برگ تردد برایشان صادر شود.

,

در رابطه با خودرو‌های مربوط به فروشگاه‌ها و مراکز عرضه مایحتاج عمومی، پمپ بنزین‌ها و موارد مشابه باید لیستشان توسط اتحادیه‌ها تهیه شده و در اختیار فرمانداری قرار گیرد تا برگ تردد برایشان صادر شود؛ خودرو‌های مربوط به تاکسی‌های اینترنتی با نظارت سازمان تاکسیرانی با ارسال لیست به فرمانداری برگ تردد خواهند گرفت.

,

شاید مواردی هم باشد که جزو این‌ها نباشد مانند موارد خاص بیماری‌ها یا افرادی که به دلیل شرایط خاص مجبور به تردد در ساعات ممنوعه می‌شوند، در این رابطه هماهنگ شده که با تشخیص مأموران انتظامی همراه با مدارک ارائه شده تردد مجاز شود تا بتوانند کار ضروری خود را انجام دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه