اخبار داغ

گزارشی از علل گرانی مرغ؛

شروع قرنطینه خانگی بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها شد/ قاچاق و کمبود نهاده‌های دامی عاملی برای گرانی

شروع قرنطینه خانگی بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها شد/ قاچاق و کمبود نهاده‌های دامی عاملی برای گرانی
با وجود ابلاغیه ستاد تنظیم بازار مبنی بر کاهش ۲۰ درصدی قیمت مرغ و رسیدن نرخ آن به کانال ۲۰ هزار تومان، متاسفانه نه تنها قیمت این کالا کاهش پیدا نکرده، بلکه با افزایش چشمگیری از مرز ۳۰ هزار تومان هم عبور کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، با وجود ابلاغیه ستاد تنظیم بازار مبنی بر کاهش ۲۰ درصدی قیمت مرغ و رسیدن نرخ آن به کانال ۲۰ هزار تومان، متاسفانه نه تنها قیمت این کالا کاهش پیدا نکرده، بلکه با افزایش چشمگیری از مرز ۳۰ هزار تومان هم عبور کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

به گفته‌‌ی برخی از فروشندگان به خبرنگار صبح قزوین، این افزایش نرخ بی ارتباط با قرنطینه ۲ هفته‌ای نیست.

,

به گفته‌ی آنها از روز شنبه و با آغاز قرنطینه خانگی کرونا، قیمت برخی اقلام از جمله مرغ با شیب تند رو به افزایش است.

,

این فروشنده‌ها از روز گذشته مرغ تازه را با نرخ ۲۹هزار و ۹۰۰ تومان، سینه مرغ را با نرخ ۵۰ هزار تومان و ران مرغ را کیلویی ۳۳ هزار تومان به مشتریان خود عرضه کرده اند.

,

از سوی دیگر به نظر فروشندگان مرغ در سطح شهر قزوین، قاچاق و کمبود مرغ زنده از عوامل احتمالی افزایش قیمت آن است.

,

با توجه به موج افسار گسیخته گرانی‌ها و شرایط بد اقتصادی مردم لازم است که نهادهای متولی با ورود سریع به این مسئله تدبیری جدی بیندیشند.

,

امروز در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت یک کیلو سینه مرغ بسته بندی شده ۹۵ هزار تومان و یک کیلو ران مرغ ۶۷ هزار تومان خرید و فروش شده است.

,

در نقطه دیگری از شمال شهر قزوین و حضور در فروشگاهای زنجیره‌ای شاهد فروش گوشت سینه مرغ یک کیلو و ۸۰۰ گرمی با قیمت ۱۰۰ هزار تومان و ران مرغ یک کیلویی با قیمت ۵۰ هزار تومان هستیم.

,

, ,

اکبر آقاجانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین درباره گرانی قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: کمبود نهاده‌های دامی در بازار موجب افزایش قیمت تولیدات مرتبط از جمله مرغ می‌شود که بالطبع اثرات زیادی در کاهش قدرت خرید مردم دارد.

,

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان استان قزوین افزود: مشکل کمبود نهاده‌ها بویژه ذرت و سویا مشکل امروز مرغداران نیست بلکه چندین ماه است که مرغداران با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند که همین عامل موجب کاهش روند جوجه ریزی شده و در نتیجه امروز شاهد کمبود و گرانی مرغ خواهیم بود.

,

آقاجانی با بیان اینکه امروز مرغ با قیمت ۲۹ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد، گفت: از روز گذشته این افزایش قیمت شروع شده درحالیکه روز قبل‌تر از آن(شنبه) مرغ با قیمت هر کیلو ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان عرضه می‌شد.

,

وی در پایان گفت: ممکن است این روند افزایشی همچنان در بازار ادامه داشته باشد؛ چراکه کمبودها همچنان وجود دارد و ممکن است طی ۱۰ روز آینده به ثبات برسد.

,

به گزارش صبح قزوین؛ انتظار می‌رود مسئواین و صاحبان اصناف و مشاغل با وجود بحران کرونا و تاثیر آن بر معیشت و اقتصاد جامعه به فکر این معضل و تلاش جهت رفع آن باشند؛ ستاد تنظیم بازار و مسئولان ارشد استان طی روزهای گذشته در جلسات کاری خود بر نظارت قدرتمند در بازار تاکید کرده اند اما آنچه امروز شاهدیم رهاشدگی بازار کالاهای اساسی مردم و شیب تند قیمت‌هاست!

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه