اخبار داغ

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خبر داد؛

معرفی ۸ تالار به دادسرا به جهت عدم رعایت اجرای محدودیت های کرونایی

معرفی ۸ تالار به دادسرا به جهت عدم رعایت اجرای محدودیت های کرونایی
بهمن خدادادیان گفت: از زمان اجرای محدودیت های جدید کرونایی در کرمانشاه ۸ تالار که اقدام به برگزاری مراسمات کرده بودند به دادسرا معرفی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: مشاغل مختلف موجود در جامعه به ۴ گروه اصلی تقسیم شده است که تنها فعالیت گروه یک یعنی مشاغل خدمت رسان شامل فروشگاه های زنجیره ای، تامین لوازم یدکی و قطعات خودرو، نانوایی ها، مراکز تهیه غذای بیرون بر و ... مجاز به فعالیت هستند چرا که اگر فعالیت این گروه ها قطع شود مردم از نظر تهیه اقلام اولیه دچار مشکل می شوند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه افزود: شرط فعالیت این مشاغل رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است که باید با دقت رعایت شود و گروه های ۲،۳ و ۴ نیز که در سطح جامعه هستند باید تعطیل باشند و حق فعالیت ندارند که در این راستا کار نظارت هم توسط گروه ها و دستگاه های ذیربط برنامه ریزی شده و اگر کسی در این زمینه تخلف کند، شناسایی و به مقام قضایی معرفی خواهد شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: در محدودیت هفته گذشته که اصناف از ساعت ۱۸ به بعد مجاز به فعالیت نبودند حدود ۶۰ درصد از مردم همراهی کردند و ۴۰ درصد رعایت نکردند که بیشتر دستفروشان و روزمزدها بودند که مقاومت هایی نیز در این زمینه صورت گرفت و حتی حاشیه هایی هم ایجاد شد که با دخالت نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی مسئله حل شد.

خدادادیان با بیان اینکه با اجرای محدودیت های جدید تمامی مغازه ها و کل بازار باید تعطیل باشد و کسی حق بازگشایی ندارد، عنوان کرد: در این راستا علاوه بر گشت های نامحسوس هشت تیم نظارتی در سطح هر منطقه شهرداری تشکیل شده است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خاطر نشان کرد: هنوز تعدادی از کسبه اجرای پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند که قطعا مغازه آنها بسته خواهد شد و هیچ تعارفی در این زمینه نداریم، برای متخلفان پرونده تشکیل و به منظور برخورد قانونی به تعزیرات حکومتی استان معرفی خواهند شد.

این مسئول با تاکید بر استفاده از ظرفیت بسیج برای نظارت بر اصناف گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود برای برخی ها تعطیلی اصناف سخت است چرا که نیاز مالی دارند و در این زمینه دولت پیش بینی هایی برای مشاغل آسیب دیده در قالب امهال وام و ارائه تسهیلات در نظر گرفته است.

خدادادیان گفت: گزارشاتی مبنی بر برگزاری مراسمات عزا و عروسی به ما رسیده است که متاسفانه نشان می دهد مردم هنوز به این فرهنگ نرسیده اند که این اجتماعات خطرناک هستند و چه مخاطره بزرگی آنها را تهدید می کند و به منظور برخورد با این افراد با دادستان کرمانشاه وارد مذاکره شده ایم و حکم هایی اخذ شده است که صاحبان این مراسمات جلب خواهند شد.

وی ادامه داد: به عنوان متولی بهداشت با افراد برگزار کننده این مراسم ها به جرم تهدید سلامت مردم اعلام جرم و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

خدادادیان عنوان کرد: از زمان اجرای محدودیت های جدید کرونایی ۸ تالار که اقدام به برگزاری مراسمات کرده بودند به دادسرا معرفی شدند و از طریق معاونت حقوقی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به دنبال پرونده این افراد هستیم چرا که اقدام آنها در حد قتل و اقدام علیه سلامت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه