اخبار داغ

تصمیمی که رنگ به رخسار کرج آورد؛

موافقت وزیر اقتصاد با بازگشت مالیات صنایع به البرز؛ پایانی بر سال‌ها پاسوزیِ پایتخت/ آوردهِ 3500 واحد صنعتی، فقر شاخصه‌های پولی و رفاهی را فراری می‌دهد

موافقت وزیر اقتصاد با بازگشت مالیات صنایع به البرز؛ پایانی بر سال‌ها پاسوزیِ پایتخت/ آوردهِ 3500 واحد صنعتی، فقر شاخصه‌های پولی و رفاهی را فراری می‌دهد
در سال های اخیر تولید با تمامی اشکالات و معضلات در البرز انجام می شد اما درآمد آن توسط ادارات کل مالیاتی تهران وصول شده بود در نتیجه استان ما به واسطه مجاورت با پایتخت پا سوز تهران شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، 21 اردیبهشت ماه سال 98 بود که سید مجتبی تقوی، مدیر کل وقت امور مالیاتی استان البرز در انتقادی به وضعیت پرداخت مالیات توسط صنایع، گفت: "طبق قانون، مالیات هر واحد تولیدی و صنعتی در هر استان باید در همان استان پرداخت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
وی ادامه داد: متأسفانه شاهد آن هستیم که تعداد زیادی از واحدهای تولیدی استان مالیات خود را به تهران پرداخت می‌ کنند در حالی که 90 درصد درامدهای البرز از سیستم مالیاتی تامین می شود".
,
 
,
بر اساس این انتقاد آن زمان ۴۰۰ پرونده در این زمینه تشکیل شد و مورد بررسی قرار گرفت که چرا شرکتی که در البرز مستقر است و فعالیتش برای هوا، محیط زیست، ترافیک و… پیامدهایی در پی دارد مالیاتش را به تهران می ‌دهد؟
,
 
,
و اما یک کارشناس ارشد مسائل اقتصادی درباره این معضل به خبرنگار تیتریک، می گوید: بر اساس ماده 110 قانون مالیات های مستقیم، مصوب 31 تیر 94 در مجلس شورای اسلامی، تمامی اشخاص حقوقی باید صورت سود و زیان، ترازنامه و اظهارنامه خود را که متکی به اسناد، دفاتر و اطلاعات معدیان مالیاتی هستند را حداکثر پس از 4 ماه خاتمه سال مالی به اداره امور مالیاتی محل اصلی فعالیت شرکت ارائه کنند.
,
 
,
محمدرضا اکبری افزود: البرز یکی از استان هایی است که سهم مالیاتی شرکت های آن به تهران می رسد زیرا پیش از این به لحاظ موقعیت جغرافیایی با پایتخت ادغام بود، در نتیجه صنایعی که در کرج وجود داشتند، محل تولید و فعالیت اصلی آنها در البرز و محل دفتر شرکت در تهران قرار داشت.
,
 
,
 وی اظهار داشت: با جدا شدن البرز از استان تهران، غالب صنایع بزرگ و درآمدزا همچنان در البرز فعالیت دارند اما به دلیل استقرار اقامت گاه قانونی آنها در تهران، مالیات خود را به یکی از ادارات مالیاتی شمال، جنوب، شرق یا غرب پایتخت پرداخت می کنند.
,
 
,
اکبری تصریح کرد: بیش از 90 درصد درآمدهای هر استان از طریق مالیات تامین می شود و البرز نیز از این قاعده مستثنی نیوده و بیشتر درآمدهای آن از مالیاتی خواهد بود که از فعالیت شرکت ها حاصل می شود.
,
 
,
وی گفت: شرکت های فعال در البرز اشتغال زایی و تولید انجام می دهند اما زمینه ساز بروز چالش هایی در استان خواهند بود زیرا ممکن است عده ای از آنها آلوده کننده محیط زیست یا مخرب باشند.
,
 
,
, ,
 
,
اکبری افزود: اگر بنا باشد تولید با تمامی اشکالات و معضلات در البرز انجام شود اما درآمد آن توسط ادارات کل مالیاتی تهران وصول شود، استان ما به واسطه مجاورت با پایتخت پا سوز تهران می شود. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، اظهار داشت: مکاتبات ادارات امور مالیاتی استان البرز با تهران حول این مسئله بوده است که تمامی شرکت ها اقامتگاه قانونی خود را به کرج منتقل کنند و در غیر این صورت اظهارنامه خود را به اداره امور مالیاتی البرز بسپارند.
,
 
,
اکبری تصریح کرد: غالب شرکت ها اقدام مذکور را انجام دادند و شرکت هایی که مقاومت می کردند لیست حقوق خود را به البرز ارجاع داده اند در نتیجه با این اقدامات درآمدهای مالیاتی استان افزایش پیدا خواهد کرد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه افزایش درآمدها افزایش سطح رفاه را به دنبال خواهد داشت، گفت: صنایعی مانند سیمان آبیک با توجه به فعال و انغعالاتی که برای تولید انجام می دهد موجب آلودگی و امراض مختلف در نظرآباد می شود.
,
 
,
اکبری افزود: قانون در این زمینه پیش بینی هایی دارد مبنی بر اینکه ایجاد اینگونه آلودگی مستوجب پرداخت مالیات سبز خواهد شد به این معنا که دولت یک درصد از فروش آنها را به عنوان مالیات بر می دارد تا بتواند با تاسیس تجهیزات پزشکی و بیمارستانی در منطقه، پاسخگوی معضلات و آلودگی ها باشد.
,
 
,
وی اظهار داشت: اگر منابع درآمدی در محل اصلی فعالیت یک شرکت پرداخت شود قاعدتا روی شاخصه های رفاه و اجتماعی اثر بسیار مطلوبی خواهد داشت زیرا تمامی این فرایندها به یکدیگر متصل هستند.
,
 
,
اکبری تصریح کرد: یکی از منابع درآمدی شهرداری ها به عنوان متولی ایجاد کننده فضای سبز، شرایط و لوازم مورد نیاز برای رفاه عمومی، ارزش افزوده یا مالیاتی است که به این مجموعه پرداخت می شود در نتیجه افزایش این درآمدها ارتقا سطح امکانات را برای شهر به دنبال خواهد داشت.
,
 
,
 کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در خاتمه خاطر نشان داشت: مالیات یک درآمد پاک برای دولت بوده و نشان دهنده شفافیت و رونق اقتصادی در یک شهر یا کشور است در نتیجه ما باید در این مسیر قدم برداریم تا از وابستگی به درآمدهای نفتی و زیر زمینی رها شویم.
,
 
,
فارغ از اظهارات محمدرضا اکبری، با توجه به اینکه استان البرز دارای 150 برند ملی و 3500 واحد صنعتی است، همواره دغدغه مردم این بوده است که چرا مالیات صنایع به تهران می رسد اما آلودگی و بیماری های ناشی از آن دامن البرزنشینان را می گیرد. بر اساس اظهارات حمیدرضا لشگری معاون فنی محیط زیست البرز در خرداد ماه سال 99، در چهار سال اخیر بخش عمده ای از صنایع و کارخانه های البرز از مصرف سوخت های سنگین مانند مازوت و گازوئیل به گاز سوق پیدا کرده اند اما در حال حاضر 12 درصد در این بخش گازسوز نشده اند.
,
 
,
با توجه به اینکه غالب صنایع البرز در اشتهارد و ساوجبلاغ حضور دارند این معضل را از نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی جویا شدیم، علی حدادی به خبرنگار تیتریک، گفت؛ در نشستی با فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی قرار شد تعدادی از پرونده های مالیاتی استان البرز که گردش مالی آنها در تهران است و آورده خوبی دارد این آورده برای استان البرز صرف شود.
,
 
,
, ,
 
,
وی افزود: ۳۵۰ پرونده در این زمینه وجود دارد که ۲۰۰ مورد از آنها در گردش مالی استان البرز اثر بخش خواهد بود و می توان از آنها برای ارزش افزوده شهرها و روستاهای این استان بهره برد.
,
 
,
حدادی گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری شاهد ۲۱۰هزار تن صادرات و ۲۳۴ هزار تن واردات در استان البرز بودیم  که با افزایش اختیارات گمرکی البرز می توان گام های موثرتری را در این زمینه برداشت.
,
 
,
وی یادآور شد: اصلاح ساختار سازمانی گمرک و ارتقای آن به حوزه نظارت در صورت قرار گرفتن در دستور کار می تواند نقش موثری را در حمایت هرچه بیشتر از تولید ایفا کند.
,
 
,
 
,
با نویدی که نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی درباره اختصاص مالیات های صنایع به البرز داد می توان امیدوار بود که حضور صنایع در استان علی رغم آلودگی که به همراه دارد، منشا خیری برای شهرها و روستاها در قالب ارزش افزوده باشد.
 
,
,
 
,

انتهای پیام/
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه