اخبار داغ

گذر روزهای سخت کرونا با گرانی‌ها دشوارتر شده است؛

ستاد تنظیم بازار کردستان در خواب خرگوشی، قیمت مرغ در حال پرواز/ کالاهای اساسی هر روز گرانتر می‌شوند

ستاد تنظیم بازار کردستان در خواب خرگوشی، قیمت مرغ در حال پرواز/ کالاهای اساسی هر روز گرانتر می‌شوند
از روز گذشته قیمت هر کیلو مرغ در استان کردستان 34 هزار و 500 تومان و قیمت هر کیلو تخم مرغ هم 17 هزار تومان اعلام شده و موجب نارضایتی مردم از بی تدبیری مسئولان در روزهای سخت کرونایی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، گرانی، فقر، محرومیت، نبود کالا و صف های طولانی، کلید واژه های زندگی های امروزی است که نشانه بی کفایتی مسئولان و نارضایتی مردم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

در سال های اخیر گرانی های زیادی را تجربه کرده ایم ، از برنج گرفته تا رب گوجه فرنگی و افزایش سرسام آور قیمت خودرو و مسکن تا پوشک بچه و روغن مایع ، اما این روزها در کنار مشکلات معیشتی مردم ، مرغ های که طعم گرانی گرفته اند، بیش از همه خود نمایی می کند و گرانی ها را به رخ می کشد.

,

روز گذشته قیمت هر کیلو مرغ در استان کردستان 34 هزار و 500 تومان و قیمت هر کیلو تخم مرغ 17 هزار تومان اعلام شده و موجب نارضایتی شدید مردم از بی تدبیری مسئولان در این روزهای سخت کرونایی شده است.

,

در یک حساب سر انگشتی در استانی که خودش مولد مرغ است و بازارهای کرمانشاه همدان و چند شهر دیگر را هم تامین می کند این سوال به ذهن مردم خطور می کند که عامل گرانی این کالای اساسی چیست.

,

مرغی که تا چند ماه قبل با قیمت 12 هزار تومان به فروش می رفت ، این روزها قیمت نجومی خود را سپری می کند تا توان خانواده های کم درآمد که هیچ ، خانواده های متوسط هم دیگر قادر به خرید 2 مرغ در ماه نیستند.

,

, ,

پر کشیدن مرغ از سبد غذایی مردم

, پر کشیدن مرغ از سبد غذایی مردم, پر کشیدن مرغ از سبد غذایی مردم,

محمد علی پیروزی یکی از شهروندان کردستانی در گفتگو با خبرنگار کردتودی بیان داشت: در طول این 9 ماه گذشته مه زندگی مردم تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و زندگی مردم سخت تر شده دولت به جای به کار گیری تدابیر موثر برای کنترل قیمت ها بازار را به حال خود رها کرده و هر مغازه ای با هر قیمت دلخواه کالای خود را به فروش می رساند.

,

وی افزود: چرا مسوولان استان کردستان جوابگوی مشکلات معیشتی مردم نیستند و هر روز شاهد افزایش سرسام آور کالاهای اساسی هستیم.

,

پیروزی ادامه داد: با گران شدن گوشت ، دلخوش این بودیم حداقل در ماه می توانیم با خریداری دو عدد مرغ جوابگوی خانواده باشم ، اما امروز با افزایش نجومی قیمت مرغ آنهم از سفره ما پر کشید.

,

رحیم زاده یکی از بانوان بیجاری با اظهار گلایه شدید از بی نظارتی موجود در بازار گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا یک مرغ متوسط را در بازار با قیمت ۲۵ الی ۳۰ هزار تومان تهیه می‌کردیم اما امروز برای تهیه یک مرغ متوسط باید بیش از ۵۰ هزار تومان بپردازیم که انصافاًً در این شرایط اقتصادی و کرونایی در توانمان نیست.

,

, ,

ستاد تنظیم بازار قیمت بدهد ما تابع دستور آنها هستیم

, ستاد تنظیم بازار قیمت بدهد ما تابع دستور آنها هستیم, ستاد تنظیم بازار قیمت بدهد ما تابع دستور آنها هستیم,

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: وضعیت بازار تابع عرضه و تقاضا است و تولید کنندگان مرغ می گویند مواد اولیه واحدهای تولیدی خود را چند برابر قیمت خریداری می کنند و همین موجب افزایش قیمت مرغ در استان شده است.

,

وی افزود: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور قیمت هر کیلو مرغ 21 هزار تومان اعلام شده است.

,

سردارزاده گفت: تولید کنندگان مرغ در استان کردستان می گویند دولت 50 درصد نهاده های دامی را با نرخ دولتی در اختیار آنها قرار می دهد و 50 درصد مابقی را باید با قیمت آزاد در بازار تهیه کند که همین امر تاثیر زیادی بر افزایش قیمت مرغ در بازار استان کردستان گذاشته است.

,

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اظهار تاسف از قیمت نجومی مرغ در استان کردستان گفت: استان کردستان یکی از استان های مولد مرغ است که بازار چند استان دیگر را تامین می کند و ما برای نظارت بر قیمت ها تابع نظر ستاد تنظیم بازار استان کردستان هستیم و در طی دو روز گذشته هیچ قیمتی برای این کالای اساسی تعیین نکرده و همین امر تاثیر زیادی بر افزایش مرغ داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه