اخبار داغ

رئیس پژوهشکده باستان شناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان خبر داد؛

زاهدان؛ میزبان نشست مجازی و بین المللی باستان شناسی و گردشگری میراث فرهنگی

زاهدان؛ میزبان نشست مجازی و بین المللی باستان شناسی و گردشگری میراث فرهنگی
مهدی مرتضوی گفت: به مناسبت هفته پژوهش نشست بین المللی باستان شناسی و گردشگری میراث فرهنگی به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مرتضوی رئیس پژوهشکده علوم باستان شناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: در این کنفرانس که 20 و 21 آذرماه برگزار می شود، در بخش باستان شناسی ۱۰ سخنران خارجی و چهار سخنران ایرانی حضور دارند که 2 نفر از آنها نیز از ایرانیان مقیم آلمان هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در بخش گردشگری هم ۱۲ سخنران داریم که سه نفر خارجی و 2 نفر از آنها ایرانی مقیم آلمان هستند و سخنرانان خارجی هم از کشورهای ایتالیا، سه نفر از آمریکا، انگلیس، مکزیک، هند، برزیل، آلمان حضور دارند.

مرتضوی اظهار کرد: همچنین چند شخصیت مهم در زمینه گردشگری از ایران در این کنفرانس حضور دارند که از جمله دکتر مجیدی نماینده سابق جمهوری اسلامی در یونسکو و دکتر منوچهر جهانیان رئیس دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ تهران نیز حضور دارند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: برگزاری این نشست برای سیستان وبلوچستان بسیار مهم است، کنفرانس بین ‌المللی قبلی حداقل منجر به دو تفاهمنامه شد و یک تفاهمنامه هم به تازگی با دانشگاه کرواسی در حال پیگیری است.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: همچنین تفاهم نامه ای هم با دانشگاه دانمارک در دستورکار قرار گرفت، این دانشگاه بر روی تاریخ بیماری های جهان از طریق مطالعه استخوان ها کار می کند.

مرتضوی بیان کرد: این تفاهمنامه ها سبب تبادل اطلاعات می شود و فواید زیادی در حوزه‌های مختلف دارد، برای مثال هماهنگی های لازم برای دو دانشجوی ایرانی در مقطع دکتری درحال انجام است که بتوانند با دانشگاه های خارجی ارتباط داشته باشند و کارهای آزمایشگاهی را آنجا انجام دهند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه