اخبار داغ

روایتی از معلم ازنایی که بر معلولیت غلبه کرد؛

«آرامش» ارمغان مانوس شدن با قرآن است/ پشتکار، رمز موفقیت و مشق امید در زندگی

«آرامش» ارمغان مانوس شدن با قرآن است/ پشتکار، رمز موفقیت  و مشق امید در زندگی
بابایی، قاری برگزیده کشوری گفت: آرامش، ارمغان مانوس شدن با قرآن است و با پشتکار و امید می توان به مراحل بالایی دست پیدا کرد و در این مسیر موفق بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، انسان هایی که معلول بوده، از توانایی ها و استعدادهای بالقوه ای برخوردار هستند، این افراد اگرچه به دلیل عدم بخشی از سلامتی رنج می برند اما خداوند همان توانایی را در بخش های دیگر جایگزین کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

معلولین زیادی هستند که در رشته های مختلف موفق بوده و ثابت کرده اند که معلولیت برایشان محدودیت ایجاد نکرده است اگرچه برخی، کم لطفی هایی در حق آنها دارند اما این افراد محکم و استوار در مسیر ترقی و موفقیت حرکت می کنند.

,

, ,

 

,

مشق امید در زندگی

, مشق امید در زندگی, مشق امید در زندگی,

طیبه بابایی قاری برگزیده کشوری و از بسیجیان فعال شهرستان ازنا که از ناحیه پا معلولیت دارد در گفتگو با سفیر افلاک اظهار داشت: در حال حاضر دبیر دانش آموزان مدرسه استثنایی شهرستان ازنا هستم و در زمینه قرائت تحقیق قرآن از سن ۱۰ سالگی شروع به تمرین و فعالیت کردم.

,

وی افزود: با توجه به علاقه فراوان در این مسیر، از سال ۸۵ با تهیه نرم افزارهای تخصصی قرائت قرآن را آغاز کردم و حدود دوسال است در زمینه حفظ قرآن فعالیت می کنم.

,

 

,

قاری برگزیده کشوری تصریح کرد: در کنار فعالیت‌های قرآنی  به هنر گلسازی پرداختم و فعالیت های هنری دیگری مانند طراحی نقشه فرش، بافت فرش، پولک دوزی و نقاشی را نیز انجام می دهم و کنار کارهای هنری، به رشته های  ورزشی تنیس و والیبال نشسته هم علاقه‌مندم  و در این رشته ها  نیز فعالیت می کنم.

,

, ,

مانوس شدن با قرآن

, مانوس شدن با قرآن, مانوس شدن با قرآن,

بابایی عنوان کرد: آیات قرآن را سرلوحه کارهایم قرار می دهم و قرآن باعث  تغییراتی در سبک زندگی انسان می شود که این تغییرات بر رفتار مردم جامعه هم اثرگذار است.

,

 

,

وی با اشاره به این که در این سالها موفقیت های زیادی کسب کرده ام گفت: رتبه دوم قرائت تحقیق ویژه فرزندان ایثارگر در سراسر کشور در شهر اصفهان، رتبه اول قرائت تحقیق ویژه معلولین سراسر کشور در تهران، رتبه اول قرائت تحقیق ویژه معلولین سراسر کشور در تهران، رتبه سوم قرائت ترتیل منطقه غرب در شهر ایلام، رتبه اول قرائت تحقیق ویژه معلولین سراسر کشور در مشهد مقدس، رتبه دوم قرائت ترتیل در مشهد ویژه معلولین سراسر کشور، قرائت تحقیق در مشهد مقدس ویژه معلمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، رتبه سوم در قرائت تحقیق ویژه معلمان آموزش و پرورش استثنائی سراسر کشور از مهمترین رتبه هایی بوده که کسب کرده ام.

,

, ,

معلولیت محدودیت نیست

, معلولیت محدودیت نیست, معلولیت محدودیت نیست,

قاری برگزیده کشوری خاطر نشان کرد: در مسابقات قرآن کریم معمولا با این انگیزه شرکت می کنم  که بتوانم با توجه به شرایط معلولیت جسمی که دارم به دیگران بگویم که من می توانم در جامعه فردی توانمند باشم و به جامعه خدمت کنم.

,

بابایی افزود: آرزو دارم که بتوانم در کنار تلاوت قرآن، آداب و رفتار و کردار خود را نیز قرآنی کنم  و در جامعه الگو باشم و نیز بتوانم  آن را به دیگران نیز یاد دهم.

,

 وی با اشاره هفته بسیج گفت: بسیج یعنی اخلاص و صادقانه در راه خدا جهاد کردن، راهی که شهدا با فداکاری ها و دلاوری های خود برای دفاع از میهن قدم نهادند و مصداق آن امروز نیز یاری کردن افراد محروم جامعه با استفاده از خدمات بسیج است که همان راه شهدا و جهاد می باشد.

,

, ,

قاری برگزیده کشوری خاطر نشان کرد: یکی از خاطرات من در این سالها در مسابقات قرآن شهر ایلام بود که  قبل از مسابقه شرایط جسمی مساعدی  نداشتم و به بیمارستان شهر ایلام رفتم، در مراسم افتتاحیه نبودم که اهداء جوایز برگزیدگان را زیارت کربلا اعلام کرده بودند بعد ازاینکه که مسابقه ام را با بی حالی تمام انجام شد، هنگام مراسم اختتامیه بیان شد که  برگزیدگان به زیارت کربلا می روند و به لطف خدا رتبه سوم را کسب کردم و به کربلای معلی اعزام شدم.

,

بابایی با اشاره به این که در شعر هم دستی بر آتش دارد گفت: شعری سروده ام که آن را به همه شهدا و مخصوصا شهید عزیزمان سردار دلها حاج قاسم سلیمانی تقدیم می کنم.

,

, ,

ای کشتگان عشق برایمان دعا کنید

,

 یعنی نمی شود که ما را هم صدا کنید

,

 فریاد چشم های ما را هیچ کس ندید

,

 پس یک نگاه محض رضای خدا کنید

,

 ای مردمان رد شده از هفت شهر عشق رحمی به ساکنین خم کوچه ها کنید

,

 کوچیده ایدزود مگر صبرتان کجاست

,

 ما میرسیم تو را به خدا پا به پا کنید

,

 این دست های خسته خالی دخیلتان

,

 دردما را به حکم اجابت دوا کنید

,

  یک کوله بار حادثه و کوره راه عمر

,

 باید عبور کرد برایمان دعا کنید

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه