اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان تاکید کرد؛

خوددرمانی‌ها معضل این روزهای سلامت/ هر سرماخوردگی را کرونا فرض کنیم

خوددرمانی‌ها معضل این روزهای سلامت/ هر سرماخوردگی را کرونا فرض کنیم
نوید دانائی از خوددرمانی‌های غیرعلمی به عنوان یکی از جدی‌ترین معضلات پیش روی مدیران حوزه سلامت در خصوص درمان مبتلایان به کووید19 در این ایام نام برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ نوید دانائی در جمع خبرنگاران ضمن برحذر داشتن افراد از هرگونه خوددرمانی اظهار کرد: خوددرمانی‌های غیرعلمی ممکن است که به مشکلاتی برای بیماران منجر شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس از عدم مراجعه به‌هنگام به عنوان یکی از پیامدهای همین خوددرمانی‌ها نام برد و افزود: متاسفانه در بسیاری از موارد شاهد هستیم که مبتلایان به کروناویروس اقدام به خوددرمانی کرده و از همین رو دیر به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه کرده و گاه با مشکلات جبران‌ناپذیری روبرو می‌شود.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به برودت هوا در این ایام سرد سال گفت: هر  گونه علائم سرماخودگی در این روزها از نظر ما، ابتلا به کروناویروس است و از همین رو از همه شهروندانی که دارای علائم سرماخوردگی هستند انتظار می‌رود که برای 14 روز در قرنطینه بمانند.

,

وی با اشاره به لزوم رعایت کامل پروتکل‌ها از سوی این افراد مشکوک به کرونا از آنها خواست با دیدن علائم سرماخوردگی چند اقدام را انجام دهد نخست تماس با سامانه ۴۰۳۰، دوم مراجعه به سامانه سلامت و همچنین مراجعه به مراکز منتخب کووید ۱۹ در شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان.

,

دکتر دانایی از تداوم سیر صعودی کرونا در شهرستان‌های تحت پوشش خبر داد و گفت: متاسفانه در ۷۲ ساعت گذشته، ۸۶ مورد جدید مبتلا به بیماری کرونا شناسایی شدند که با شناسایی این مبتلایان شمار مبتلایان بستری با تست مثبت در بیمارستان‌ها به سه هزار و 589 نفر رسید.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به محدودیت های کرونایی اعلام شده گفت: این محدودیت‌ها، نتیجه عدم رعایت ما در هفته ها و ماه‌های گذشته است و لذا انتظار می رود که شهروندان با رعایت دقیق پروتکل‌ها و همراهی با مسوولان ،به کنترل بیماری کمک کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه