اخبار داغ

مسیر ضدایرانی پامپئو به بن‌سلمان رسید

مسیر ضدایرانی پامپئو به بن‌سلمان رسید
وزیر خارجه آمریکا با ولی‌عهد سعودی دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه و همکاری‌های مشترک دو جانبه رایزنی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفر منطقه‌ای خود وارد عربستان سعودی شد و با ولی‌عهد این کشور «محمد بن سلمان» در «نئوم» (شمال) دیدار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «واس»، در این دیدار روابط دو جانبه، همکاری‌های مشترک و راه‌های تقویت آن به علاوه آخرین تحولات در غرب آسیا مورد بررسی قرار گرفت.
,
 
,
پامپئو هفته جاری با تعدادی از شبکه‌ها و  روزنامه‌های منطقه‌ای گفت‌وگو و اظهاراتی علیه ایران مطرح کرد.
,
 
,
وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با هفته نامه «نشنال»  با پرداختن به تحولات خاورمیانه و رویکردهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا بر مبنای «سیاست اول آمریکا» گفت: این راهبرد چند واقعیت اصلی را به رسمیت می‌شناسد، اول اینکه عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه رژیم ایران است و دوم اینکه اسرائیل می‌تواند شریک بزرگ برای کشورهای حوزه خلیج فارس باشد.
,
 
,
وی درباره ایران گفت، آمریکا ائتلافی بزرگ ایجاد کرده که تشخیص داد تهدید از جانب ایران است وتوانسته بازدارندگی واقعی ایجاد کند.
,
 
,
پامپئو در گفت‌وگو با العربیه نیز ایران را تهدیدی مشترک برای کشورهای منطقه غرب آسیا خواند و بر کمک واشنگتن به این کشورها برای مقابله با این تهدید تاکید کرد.
,
 
,
وی ادعا کرد: «واقعیت این است که کشورهای (حاشیه جنوبی) خلیج (فارس) و اسرائیل این را فهمیده‌اند که آنها با تهدید مشترک ایران مواجه هستند».
,
انتهای پیام/
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه