اخبار داغ

در پی تاخت و تاز کرونا؛

روند افزایشی کرونا در خراسان‌جنوبی/ میزان بروز تجمعی و مرگ و میر در استان بیش از میانگین کشوری است

روند افزایشی کرونا در خراسان‌جنوبی/ میزان بروز تجمعی و مرگ و میر در استان بیش از میانگین کشوری است
در پی شیوع افزایش ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی میزان بروز تجمعی و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان طی هفته گذشته بیش از میانگین کشوری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بیش از ۹ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و تاکنون نه‌تنها واکسنی برای این ویروس منحوس به تأیید نرسیده بلکه تنها راه مقابله با آن استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدعفونی و شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

اوایل شیوع ویروس کرونا در کشور، روزانه شمار مبتلایان کمتر از یک هزار نفر بود و در خراسان‌جنوبی نیز روزانه آمار مبتلایان کمتر از ۱۰ نفر بود و برخی روزها هیچ مورد ابتلای مثبتی اعلام نمی‌شد.

,

بسیاری معتقدند اگر در اوایل، جلوی بیماری کرونا با اجرای سیاست‌های درست توسط دولت، گرفته شده بود، کار به همه‌گیری نمی‌رسید اما تئوری خسارت‌بار “ایمنی گله‌ای” باعث بروز وضعیت امروز شد.

, تئوری خسارت‌بار “ایمنی گله‌ای”,

با آغاز فصل پاییز از ابتدای مهرماه روند ابتلا به کرونا به شدت در کشور و استان افزایش یافت به گونه‌ای که شمار مبتلایان روزانه در کشور به بیش از ۶ هزار نفر رسید.

,

پس از آن هرچه روزها می‌گذشت روند افزایشی ابتلا به کرونا با سرعت بسیار زیادی ادامه پیدا کرد و از اواسط آبان‌ماه شمار روزانه مبتلایان در کشور به بیش از ۱۰ هزار نفر رسید و در خراسان‌جنوبی نیز شمار مبتلایان در روز عددی سه رقمی شد.

,

شرایط شیوع ویروس کرونا در خراسان‌جنوبی به حدی افزایش یافت که بروز میزان تجمعی شیوع کرونا از میانگین کشوری فراتر رفت و نام خراسان‌جنوبی در لیست استان‌های پرخطر قرار گرفت.

,

طبق اطلاعات وزارت بهداشت طی هفته گذشته نیز بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری به ترتیب در استان‌های ایلام، سمنان، یزد و خراسان‌جنوبی بوده که میانگین بروز در این استان‌ها با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.

,

میانگین بروز هفتگی موارد مرگ‌ و میر ناشی از کرونا در کشور حدود ۴۴.۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز مربوط به استان‌های یزد، خراسان جنوبی، ایلام، آذربایجان غربی و سمنان بوده است.

,

به گفته کامبیز مهدی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در تاریخ ۲ آذر ۹۹ تعداد ۳۷۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بودند که از این تعداد ۲۳۹ نفر مبتلا قطعی به کرونا بوده و ۵۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

,

وی افزود: متأسفانه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا روز گذشته در خراسان‌جنوبی ۵۴۲ بیمار بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

,

محمد دهقانی‌فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در خصوص وضعیت بیماری کرونا در استان هفته گذشته در نشست خبری گفته بود: از ابتدای مهرماه شاهد آغاز موج سوم کرونا در استان بودیم.

,

وی افزود: تعدادی از استان‌هایی که قبل از آغاز مهرماه در کشور درگیری زیادی نداشتند به شدت دچار درگیری با ویروس کرونا شدند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در استان خراسان جنوبی موج اول بیماری از مهرماه به بعد آغاز شده و قبل از آن اصلا موجی در استان نبود؛ در یک بازه زمانی محدود گرفتاری را داشتیم اما روند افزایشی شیوع کرونا در استان از مهر آغاز شد.

,

دهقانی در خصوص رنگبندی شهرستان‌های استان عنوان کرد : رنگ‌بندی‌ها بعد از این فقط قرمز، نارنجی و زرد خواهد بود.

,

وی خاطرنشان کرد: هفت شهرستان استان شامل بیرجند، قاین، نهبندان، سرایان، بشرویه، فردوس و طبس وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر دارند و چهار شهرستان خوسف، زیرکوه، درمیان و سربیشه وضعیت نارنجی دارند که بر این اساس محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به شرایط بحرانی استان اشاره کرد و گفت: کادر درمان وظیفه خود را انجام می‌دهند لذا از مردم درخواست داریم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، شست و شوی دست‌ها، رعایت محدودیت‌های اعمال شده، در خانه ماندن، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و... یاری‌گر کادر درمان برای شکست کرونا باشند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه