اخبار داغ

تجلی همت بانوان بسیجی مراغه‌ای؛

بانوان جهادی که به کمک سیل‌زده‌ها شتافتند/ دیدار با خانواده شهدا، عامل راه‌اندازی گروه جهادی

بانوان جهادی که به کمک سیل‌زده‌ها شتافتند/ دیدار با خانواده شهدا، عامل راه‌اندازی گروه جهادی
گروه جهادی بانوان صدیقه کبری با همتی مثال زدنی در روستاهای مراغه مشغول توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار و رفع چهره فقر در این شهرستان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، زنان و دختران بسیجی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره نقش کلیدی و سازنده در جامعه داشته‌اند؛ از زمان هشت سال دفاع مقدس که کار پشتیبانی و پرستاری از مجروحان را به عهده می‌گرفتند تا به امروز که در عرصه نابرابر یک جنگ فرهنگی و اقتصادی قرار داریم. بانوان بسیجی در چهل ساله انقلاب دوشادوش مردان در جبهه‌های مختلف تلاش کردند و با گذشت زمان نه تنها از اهداف خود برای تعالی و رشد جامعه دست نکشیدند بلکه پا به عرصه‌های جدید گذاشتند تا همزمان با نیازهای روز جامعه پیش بروند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

گروه جهادی صدیقه کبری که در روستاهای بخش مرکزی شهرستان مراغه در عرصه کشاورزی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار فعالیت می‌کنند یکی از همین گروه‌های بانوان بسیجی است که با اراده‌ای مثال زدنی و دست‌های خالی در تلاش هستند تا علاوه بر محرومیت‌زدایی نقش فرهنگی بانوان در جامعه را پررنگ‌تر کنند.

,

دیدار با خانواده شهدا بانی ایجاد گروه جهادی

, دیدار با خانواده شهدا بانی ایجاد گروه جهادی,

زهرا جاویدپور، مسئول این گروه جهادی است که با همراهی ۳۵ نفر از بانوان بسیجی شهرستان مراغه به دنبال توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و رفع چهره فقر از خانواده‌های نیازمند است.

,

وی در گفت‌وگو با آناج در خصوص ایده راه اندازی گروه جهادی بانوان اظهار داشت: “پنج سال قبل بود که در دیدار با خانواده شهدا به سراغ خانواده شهیدی رفتیم که تنها یک پیرزن از اهالی خانه مانده بود و فامیل و آشنایی نداشت. در این دیدار وضعیت خانه و زندگی این خانم را مناسب ندیدیم و تصمیم گرفتیم که برای خانه تکانی عید دوباره آنجا برویم.”

,

جاویدپور خودشان را دختران آن پیرزن می‌داند و می‌گوید:” مانند دختران این خانم خانه را کاملا تمیز کردیم و اتفاقا زیر فرش هم مقداری پول پیدا کردیم و به این پیرزن دادیم، به قدری خوشحال بود که لحظه‌ای دعا برای ما از زبانش نمی افتاد. همین یک اتفاق باعث شد تا ایده تشکیل گروه جهادی و ادامه این کار ایجاد شود.

,

آموزش کاشت و برداشت گیاهان دارویی و زعفران

, آموزش کاشت و برداشت گیاهان دارویی و زعفران,

وی با اشاره به اینکه حالا ۳۵ نفر عضو این گروه جهادی هستند، عنوان می‌کند:” در این سالها در حوزه توانمندسازی بانوان کارهای زیادی انجام دادیم؛ برپایی دار قالی، آموزش کشت و برداشت گیاهان دارویی، تهیه پیاز زعفران برای کاشت و حتی برپایی سالن پرورش بوقلمون که متاسفانه به خاطر نوسانات ارزی این سالن که اشتغال ایجاد کرده بود، ضررده شد و مجبور شدیم که آن را جمع کنیم. اما با این حال در تلاشیم که برای زنان سرپرست خانوار درآمد ایجاد کنیم”

,

مسئول گروه جهادی کبری در خصوص دیگر فعالیت‌های این گروه جهادی بانوان می‌گوید:” تهیه ۷۰ بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه و تهیه یک قربانی و توزیع ۵۰ بسته گوشت قربانی در میان نیازمندان از دیگر کارهای این گروه جهادی در مدت اخیر بوده است.”

,

, ,

همت بانوان جهادی در کمک به سیل‌زدگان

, همت بانوان جهادی در کمک به سیل‌زدگان,

وی با اشاره به خاطره سیل در یکی از روستاهای مراغه توضیح می‌دهد:” در سیل اخیر در یکی از روستاهای مراغه گروه جهادی ما به کمک خانواده‌های آنجا به ویژه زنان و پیرزنان سرپرست خانوار رفت و لایروبی و پاکروبی خانه‌ها را انجام دادیم. حتی فرش خانه‌ها را که در مراغه حاضر نشدند بشورند به مسجد بردیم و خودمان شسته و تحویل خانواده‌ها دادیم.”

,

جاویدپور در خصوص تاثیر این گروه جهادی در شهرستان مراغه می‌گوید:” خوشبختانه این گروه به هر رسوتایی که برای کمک رفته با استقبال مردم به ویژه بانوان آنجا روبرو شده و جالب است که بعد از سیل مراغه و کمک ما به آن روستا مطلع شدیم که آنجا هم یک گروه جهادی برای کمک تشکیل داده‌اند.”

,

وی در پایان با اشاره به برگزاری کلاس های مشاوره برای دختران عنوان می‌کند:” تلاش کردیم در این راه خیرین را هم با خودمان همراه کنیم و جلسات زیادی با خیرین روستاها داشتیم که خوشبختانه با ما همراه بوده‌اند.”

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه