اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

سودای کارگزاران برای مدیریت اصلاحات/ راهبرد انتخابات 1400 را چه کسی مشخص می‌کند؟

سودای کارگزاران برای مدیریت اصلاحات/ راهبرد انتخابات 1400 را چه کسی مشخص می‌کند؟
لیست کارگزارانی ها اگرچه به نوعی شروع انتخابات 1400 برای اصلاح طلبان است اما با واکنش منفی گروه های این جریان سیاسی روبرو شده است؛ هرچند مشکل اصلی این جناح سیاسی ریزش شدید اعتماد عمومی است.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حزب کارگزاران از جمله احزاب خاص اصلاح طلبی است که در عین اینکه بخشی از قدرت این جریان را در دست دارد در حوزه راهبردی نیز اقداماتی انجام داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
کارگزارانی ها در انتخابات سال 88 از یکی از سران فتنه حمایت کردند. اصلاحات که در آن زمان دو کاندیدا معرفی کرده بود سعی داشت یکی از کاندیداها را از دور خارج کند. دبیر کل حزب کارگزارن حتی در حمایت از کاندیدای این جریان بیان داشت که حاضر است کفش های وی را واکس بزند اما در روز انتخابات به نامزد دیگر اصلاح طلبان رای داد.
,
 
,
کارگزاران از سال 92 تا به امروز راهبرد اصلاحات را تغییر داده اند. اصلاح طلبان که همواره بر مدار ایدئولوژی رادیکالی و ساختارشکنی حرکت می کردند اینبار با انتخاب کاندیدای اجاره ای راهبرد عمل گرایی که کارگزارانی ها به آن مشهور هستند را انتخاب کردند. هر چند امروز بر سر ادامه این راهبرد که کارگزارانی ها معین کردند با بازگشت به هویت اصلاح طلبی که کسانی چون «محمدرضا عارف» بر آن پافشاری می کنند، جدال وجود دارد. 
, کارگزاران از سال 92 تا به امروز راهبرد اصلاحات را تغییر داده اند. اصلاح طلبان که همواره بر مدار ایدئولوژی رادیکالی و ساختارشکنی حرکت می کردند اینبار با انتخاب کاندیدای اجاره ای راهبرد عمل گرایی که کارگزارانی ها به آن مشهور هستند را انتخاب کردند. هر چند امروز بر سر ادامه این راهبرد که کارگزارانی ها معین کردند با بازگشت به هویت اصلاح طلبی که کسانی چون «محمدرضا عارف» بر آن پافشاری می کنند، جدال وجود دارد. , کارگزاران از سال 92 تا به امروز راهبرد اصلاحات را تغییر داده اند. اصلاح طلبان که همواره بر مدار ایدئولوژی رادیکالی و ساختارشکنی حرکت می کردند اینبار با انتخاب کاندیدای اجاره ای راهبرد عمل گرایی که کارگزارانی ها به آن مشهور هستند را انتخاب کردند. هر چند امروز بر سر ادامه این راهبرد که کارگزارانی ها معین کردند با بازگشت به هویت اصلاح طلبی که کسانی چون «محمدرضا عارف» بر آن پافشاری می کنند، جدال وجود دارد. ,
 
,
, , , ,
 
,
کارگزاران این روزها لیست 20 نفره ای از کاندیداهای مورد حمایت خود را معرفی کرده اند. موضوعی که نشان می دهد این جریان سیاسی به فکر مدیریت اصلاحات و جلو زدن از هسته مرکزی این جریان سیاسی است. کارگزاران اعلام کرد که این 20 کاندیدا نهایتا به یک کاندیدا ختم خواهد شد که این حزب از آن حمایت خواهد کرد.
,
 
,
روز گذشته محسن هاشمی در مصاحبه‌ای با بیان اینکه در چند ماه گذشته، در جلسات شورای مرکزی و کمیته سیاسی حزب کارگزاران، تصمیم گرفته شد که این حزب به‌عنوان یکی از احزاب شاخص اصلاح‌طلب، در انتخابات ریاست‌جمهوری فعال باشد و از کاندیدای این طیف حمایت کند.
,
 
,
روزنامه آرمان که به رسانه خاندان هاشمی مشهور شده است در واکنش به اعلام این لیست از سوی فرزند ارشد آیت الله هاشمی گزارشی منتشر کرد و نوشت: یاران آیت‌ا... هاشمی باز هم پیشقدم شدند و کاندیداهای احتمالی خود را معرفی کردند. 
, روزنامه آرمان که به رسانه خاندان هاشمی مشهور شده است در واکنش به اعلام این لیست از سوی فرزند ارشد آیت الله هاشمی گزارشی منتشر کرد و نوشت: یاران آیت‌ا... هاشمی باز هم پیشقدم شدند و کاندیداهای احتمالی خود را معرفی کردند. , روزنامه آرمان که به رسانه خاندان هاشمی مشهور شده است در واکنش به اعلام این لیست از سوی فرزند ارشد آیت الله هاشمی گزارشی منتشر کرد و نوشت: یاران آیت‌ا... هاشمی باز هم پیشقدم شدند و کاندیداهای احتمالی خود را معرفی کردند. ,
 
,
این موضوع از سوی سایر رسانه ها و احزاب سیاسی اصلاح طلب با روی خوش مورد استقبال قرار نگرفت و حتی روزنامه اعتماد در مطلبی آنرا «شوخی با طعم کارگزارانی» نامید.
,
 
,
, ,
 
,
آنچه از طرح این گزینه ها که نام برخی از آنها در اختیار یک خبرگزاری اصلاح طلب قرار گرفت بر می اید این است که اصلاحات برای اینکه موتور انتخابات را روشن کند از کارگزارنی ها شروع کرده است. هر چند که راهبرد این جناح سیاسی تنها در داخل معین نمی شود و با توجه به بحث مذاکره با آمریکا بسیاری از اصلاح طلبان ظریف را گزینه مناسب کاندیداتوری این جریان می دانند. البته کسانی چون عارف نیز مدعی نامزدی انتخابات هستند و کارگزارانی ها نیز خود بازهم به کاندیدای اجاره ای فکر می کنند که احتمالا «علی لاریجانی» رئیس مجلس نهم و دهم در این فهرست در صدر جدول قرار دارد.
,
 
,
به هر جهت لیست کارگزارانی ها اگرچه به نوعی شروع انتخابات 1400 برای اصلاح طلبان است اما با واکنش منفی گروه های دیگر این جریان روبرو شده است؛ هرچند مشکل اصلی این جناح سیاسی ریزش شدید اعتماد عمومی است. 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه