اخبار داغ

استاد دانشگاه مطرح کرد؛

خانواده‌ها در روزهای کرونایی با مهارت‌آموزی به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شوند

خانواده‌ها در روزهای کرونایی با مهارت‌آموزی به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شوند
زهرا صادقی گفت: روزهای کرونایی که افراد خانواده بیشتر در کنار یکدیگر هستند، والدین می‌توانند با آموزش مهارت به فرزندان آنان را در کانون خانواده به اشتغالزایی برسانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استاد دانشگاه البرزی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: کارآفرینی، مفهومی است که همواره همراه بشر بوده و به‌عنوان یک پدیده نوین نقش موثری را در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورها یافته است، به طوری که در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار امروزه دارای نقش کلیدی است، از این رو تضمین حیات و بقاء کشورها نیازمند نوآوری، ابداع و خلق محصولات و خدمات جدید می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

زهرا صادقی ادامه داد: در این میان نقش و اهمیت خانواده به‌عنوان کانون اندیشه نوگرایی، در ایجاد روحیه خلاقیت و نوآوری در افراد، گسترش روحیه کارآفرینی و توسعه کسب و کار جدید در جامعه، انکارناپذیر است.

,

وی افزود: چرا که خانواده از نظر کمی و کیفی به پرورش روحیه و خلق ایده و کار در افراد می پردازد. تحقق کارآفرینی مستلزم توجه ویژه والدین به ابعاد و ساحتهای حیات فردی فرزند از هنگام تولد تا زمان تکوین شخصیت اوست.

,

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: اگر والدین فرزند را به سمت و سویی ترغیب کنند تا ذهن خود را به صورتی منسجم سوق دهد، برای چنین فردی دستیابی به منابع اقتصادی ناشی از کار و تسخیر فضاهای جدید ارزش تلقی می شود.

,

صادقی گفت: چنین طرز تلقی از دنیای پیرامون ذهن فرد را نسبت به خلق ایده ای نو و استقلال اقتصادی و کسب موفقیت دگرگون می سازد.

,

وی ادامه داد: خانواده می تواند عنصر پویایی و تحرک را به ژرفای وجود افراد تحت نفوذ و وابسته به خود تزریق کند، به شکلی که فرد و جامعه در محیطی هماهنگ به تعامل بپردازند و قالبهای اجتماعی نوآورانه شکل گیرد.

,

این مدرس کارآفرینی افزود: روزهای کرونایی که افراد خانواده بیشتر در کنار یکدیگر هستند چه خوب است والدین با آموزش مهارت به فرزندان آنان را در کانون خانواده به اشتغالزایی برسانند.

,

صادقی گفت: آموزش مهارت های هنری، فنی، طراحی وب و ... می تواند ضمن اینکه خانواده ها را در کنار یکدیگر نگه می دارد با داشتن هدف که همان کسب و کار است به ثمره و شکوفایی برسانند.

,

وی تاکید کرد: دو تا از دانشجویان درس کارآموزی من در منزل با گذراندن دوره آنلاین ساخت گل های کاغذی این مهارت را در خانه یاد گرفتند و با خانواده خود این مهارت را گسترش دادند.

,

این مدرس استانی افزود: برای فروش محصولاتشان از فامیل شروع کردند و با تبلیغ در شبکه های اجتماعی امروز توانستند در کنار خانواده روزهای سخت کرونایی را با شیرینی و آموزش مهارت بگذرانند.

,

صادقی ادامه داد: همه خانواده ها می توانند این مهارت ها را آموزش ببینند تا در کنار کار خود کسب و کاری برای خودشان راه اندازی کنند فقط کافی است به آن فن و مهارت علاقه داشته باشند.

,

وی گفت: وقتی در ابتدا می خواهید کسب و کاری راه اندازی کنید به نظر سخت و دشوار است اما همین که قدم اول را بردارید بسیاری ایده و خلاقیت به ذهن تان می رسد.

,

این مدرس البرزی در خاتمه  خاطر نشان کرد: خانواده ها سعی کنند استعدادهای کودک خود را ببیند و متناسب با استعداد و علایق فرزند خود آنها را به مهارت هایی متناسب با علایق شان سوق دهند زیرا یک کارآفرین در بدو امر باید یک کارگاه کوچک باشد و بعد با پرورش ایده بزرگ و برند شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه