اخبار داغ

بیانیه بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی:

هرجا از پیشرفت بازمانده‌ایم، دلیلش فقدان تفکر بسیجی بوده است

هرجا از پیشرفت بازمانده‌ایم، دلیلش فقدان تفکر بسیجی بوده است
بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: هر جا از پیشرفت بازمانده‌ایم، تنها دلیلش فقدان نفوذ و نزج تفکر بسیجی در آن حوزه بوده و بطور قطع و یقین نیازمند تزریق این روحیه جهادی در حوزه‌های عقب‌مانده هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی طی بیانیه‌ای به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج اعلام کرد: معتقدیم که هر جا از پیشرفت بازمانده‌ایم، یگانه دلیلش فقدان نفوذ و نزج تفکر بسیجی در آن حوزه بوده است و بطور قطع و یقین نیازمند تزریق این روحیه جهادی در حوزه‌های عقب‌مانده هستیم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
متن این بیانیه به شرح زیر است:
,
 
,
پنجم آذرماه سالروز فرمان حضرت امام(ره) و تشکیل نهاد همیشه مردمی بسیج مستضعفین است. «تفکر بسیجی» پشتوانه حرکتهای عظیم و سیراب کننده ذهنهای تشنه و دلهای مشتاق در داخل و خارج از کشور و مسلمانان منطقه شده و سابقه درخشان چهل و یک سال سال فعالیت، این نهاد مردمی را به گوهری درخشان و تکیه‌گاهی محکم برای مردم و نظام تبدیل کرده است.
,
 
,
مبارزه با نفس و اخلاص، بصیرت، اطاعت از فرامین امام جامعه، تلاش با حداکثر ظرفیت‌ها بدون توقع ویژه خواری، اتکا به درون و ناامیدی از بیرون، پاکدستی در امور و دوری از منفعت‌طلبی، سبقت در امور معنوی، استکبارستیزی در سه حوزه فردی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی بود که از بسیجیان «شیرمردان روز و شب زنده‌داران زاهد» ساخت.
,
 
,
از غرش توهم‌آلود ابرقدرتها نترسیدند و با دستهای خالی، اما با دلهای «پر امید به فضل و نصرت الهی» میدان را خالی نکردند و هر جا «استقامت» ورزیدند پیروز شدند. بسیج و بسیجی در این مسیر «از امت»، «با امت» و «برای امت» به پیروی از امام خط‌شکنی ‌کرد و مصداق بارز «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» شد، و بدون هیج چشمداشتی در «وسط میدان» و خط مقدم حرکت، عمل، مبارزه، ایثار و جانفشانی قرار گرفت و حماسه آفرید.
,
 
,
بیش از چهل و یک سال پرافتخار انقلاب شکوهمند را پشت سر گذاشتیم، به مدد تفکر بسیجی به غنی سازی ۲۰ درصدی و قدرت موشکی و موفقیت های بیشمار دیگر رسیدیم و اکنون به پشتوانه تجربه‌های طولانی در میدان های پیش رو قدم خواهیم نهاد و معتقدیم که هر جا از پیشرفت بازمانده‌ایم، یگانه دلیلش فقدان نفوذ و نزج تفکر بسیجی در آن حوزه بوده است و بطور قطع و یقین نیازمند تزریق این روحیه جهادی در حوزه‌های عقب‌مانده هستیم. 
,
 
,
بسیج اساتید بر این باور است که امروز دشمنی استکبار با پیشرفت ایران عزیز آشکارتر از گذشته است و دانشگاه‌ها می بایست رویکرد خود را در گام دوم اصلاح نمایند.
,
 
,
ظرفیت عظیم، ساختارها و نهادهای تحت اختیار دانشگاه نه به عنوان بخشی از بازوی تحقیقاتی غرب، بلکه باید با «رویکرد حل المسائلی»، در خدمت مردم و برای پیشرفت جامعه تعریف شود و تلاش کند.
,
 
,
در این رویکرد، وظیفه یک استاد دانشگاه، پژوهش تنها نیست. یک استاد دانشگاه، یک انسان مؤمن جهادی محقق متصل به آسمان است که در کنار آموزش و کار تخصصی و پژوهشی، جلوه‌های محبت، مهربانی و شفقتش را نسبت به مردم در سختی‌ها و تنگناها بروز می‌دهد و هر زمان که نیاز باشد در صف مقدم حرکتهای جهادی حل مسائل است.
,
 
,
اگر تنگناهای اقتصادی ناشی از کرونا رخ می‌دهد پیشگام حرکتهای «رزمایش مومنانه» است، اگر پای قطع وابستگی در میان است شبانه‌روز در شرکت دانش‌بنیان مشغول فعالیت جهادی است و... و در یک کلام «استاد دانشگاه تراز گام دوم» انقلاب، همچون «شهدا» فدایی پیشرفت علمی ایران است.
,
 
,
هفته بسیج فرصتی فراهم ساخت تا مروری بر « تفکر بسیجی» داشته باشیم و یادآور شویم نصرت الهی پاداش اخلاص در این مسیر است.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه