اخبار داغ

رئیس کمیسیون معماری شورای شهر کرج مطرح کرد؛

زمین‌های قولنامه‌ای و ساخت و ساز غیرمجاز؛ چالش بزرگ کرج/ شهرداری 1200 هکتار بافت فرسوده را ساماندهی کند

زمین‌های قولنامه‌ای و ساخت و ساز غیرمجاز؛ چالش بزرگ کرج/ شهرداری 1200 هکتار بافت فرسوده را ساماندهی کند
احد رسولی گفت: در حال حاضر بالای 784 هکتار بافت فرسوده در کرج داریم که جمعا با دیگر سکونت‌گاه‌ها به 1200 هکتار می رسد، این موضوع به همراه املاک قولنامه ای به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای شهر کرج در جمع خبرنگاران، گفت: در جلساتی که با شهردار کرج داشتیم قرار شد فعالیت ها به نحو شایسته اطلاع رسانی شود اما کوتاهی های مشهودی وجود دارد، این موضوع را به ریاست شورا هم منتقل کرده ام و امیدوارم پیگیری شده و دلایل بدوی را به اطلاع ما برسانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
احد رسولی افزود: غالبا ما از مدیران شهرداری اطلاعاتی را مطالبه می کنیم اما زمانی که در قالب نقشه، نمودار و ... ارائه می شود، شاهد ایراداتی اساسی در آنها هستیم، مجددا به مدیران مراجعه و ایرادات را طرح می کنیم، 3 ماه می گذرد اما اطلاعات نه تنها به روز نمی شود بلکه در اختیار ما قرار نمی گیرد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه معمولا موانع حراستی را علت عدم ارسال طلاعات به شورا می دانند، اظهار داشت: آیا اگر عضو شورا اطلاعاتی را از شهرداری درخواست کند، حراست شهرداری می تواند مانع شود؟ اگر چنین است شهرداری دلایل قانونی خود را در این باره به ما ارائه دهد.
,
 
,
رسولی تصریح کرد: زمین های قولنامه ای چالش بزرگی را به با توجه به رای دیوان عالی به وجود آورده است، شورا و شهرداری در قالب مدیریت شهری مسئول پیگیری این معضل هستند اما اطلاعات رسیده درباره بازآفرینی شهری برای رسیدگی به این چالش ناکافی و متاسفانه فاقد داده های واقعی بوده اند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه سندهای تک برگ، چندبرگ و قولنامه ای یا هر نوع سند بافت های فرسوده در کرج باید مشخص شود، گفت: در حال حاضر بالای 784 هکتار بافت فرسوده داریم که جمعا با دیگر سکونت گاه ها به 1200 هکتار می رسد، شهرداری امروز با توجه به رای دیوان امکان مدیریت این فضا را ندارد لذا فضا از مدیریت شورا و شهرداری خارج و زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز خواهد شد.
,
 
,
رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای شهر کرج در خاتمه خاطر نشان داشت: ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های قولنامه ای افزایش داشته است لذا باید اطلاعات کافی را درباره بافت های فرسوده داشته باشیم، امکان بررسی این مهم از طریق دادگستری و اداره ثبت اسناد وجود دارد و سامانه ای تعریف شده  اما مالکان از وجود این سامانه اطلاع ندارند، در نتیجه شهرداری باید با  اداره املاک همکاری لازم را داشته باشد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه