اخبار داغ

رئیس سازمان صمت مازندران:

50 درصد واحدهای صنفی در طرح محدودیت کرونایی تعطیل هستند

50 درصد واحدهای صنفی در طرح محدودیت کرونایی تعطیل هستند
حسینقلی قوانلو از فعالیت حدود 160 هزار واحد صنفی در استان خبر داد و گفت: با اجرای طرح محدودیت فعالیت تقریبا نیمی از واحدهای کسبی استان تعطیل و نیمی دیگر فعال هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینقلی قوانلو در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص تعداد واحدهای صنفی فعال در استان مازندران اظهار کرد: نزدیک به 160 هزار واحد صنفی در استان مازندران مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: از این تعداد، نزدیک به 20 هزار واحد صنفی فاقد پروانه هستند که شمار زیادی از این واحدها از سوی بازرسان ما شناسایی شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، خاطرنشان کرد: از این میزان بخشی شامل واحدهای صنفی می‌شوند که مهلت اعتبار پروانه‌شان به اتمام رسیده است و بخشی هم توسط اتحادیه‌های صنفی به عنوان فاقد جواز شناسایی شده‌اند.

قوانلو ادامه داد: بیش از 145 هزار واحد صنفی نیز دارای پروانه کسب هستند و مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: با آغاز محدودیت‌های ویژه در روزهای جاری و با در نظر گرفتن واحدهای صنفی مشمول گروه یک، نزدیک به 50 درصد واحدهای صنفی مجاز هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، گفت: تقریبا 50 تا 60 درصد واحدهای صنفی در شهرهای قرمز و در شهرهای نارنجی به دلیل مجاز بودن فعالیت برای گروه 2، 50 تا 40 درصد تعطیل هستند.

قوانلو گفت: تعداد جوازهای صادر شده در هفت ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از افزایش 37 درصدی برخوردار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران  افزود: در این مدت تعداد 658 فقره جواز تاسیس صادر شده که در مدت مشابه سال قبل 481 مورد بوده است.

این مسئول اظهار کرد: میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده در جوازهای تاسیس صادره شده 48473 میلیارد ریال است.

قوانلو با اشاره به اینکه 155 هزار و 84 نفر اشتغال زایی در این جوازها پیش بینی شده است تصریح کرد: صدور جواز تاسیس نیاز به نوشتن هیچ طرحی ندارد و لازم نیست افراد متقاضی برای نوشتن طرح هزینه‌ای را تقبل کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه