اخبار داغ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری خراسان شمالی تشریح کرد؛

علل عدم تمایل ناوگان بار و مسافر در نوسازی وسایط نقلیه/ افزایش ۲۶ و ۳۰ درصدی کرایه‌ها

علل عدم تمایل ناوگان بار و مسافر در نوسازی وسایط نقلیه/ افزایش ۲۶ و ۳۰ درصدی کرایه‌ها
سعید سبحانی علل عدم تمایل ناوگان حمل و نقل بار و مسافر برون شهری استان در زمینه نوسازی وسایط نقلیه خود را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید سبحانی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره روند نوسازی ناوگان باری و مسافربری استان اظهار کرد: در حال حاضر متوسط سن ناوگان باری در استان 15 سال و دو ماه و در کشور 19 سال و یک ماه شده است، با این وجود، سن فرسودگی این ناوگان 25 سال مد نظر قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

سبحانی همچنین گفت: متوسط سن ناوگان اتوبوس استان 12 سال و در کشور 10 سال و هفت ماه شده است، با این وجود سن فرسودگی این ناوگان 15 سال مد نظر قرار گرفته است.

,

وی در ادامه عنوان کرد: متوسط سن ناوگان مینی بوس استان 19 سال و سه ماه و در کشور نیز 24 سال و یک ماه شده است، با این وجود، سن فرسودگی این ناوگان 25 و 35 سال تعریف شده اند.

,

وی افزود: متوسط سن ناوگان سواری کرایه عمومی استان 10 سال و در کشور نیز 10 سال شده است، با این وجود، سن فرسودگی این ناوگان نیز 15 سال تعریف شده است.

,

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری خراسان شمالی در ادامه با تصریح بر این مطلب که هنوز سن ناوگان بار و مسافر استان در مقایسه با میانگین سن ناوگان بار و مسافر کشور تا حدودی جوان تر است، گفت: با این وجود، هر ساله باید نوسازی این ناوگان در جریان باشد تا میزان وقوع تصادفات، حجم آلودگی هوا و میزان مصرف سوخت کاهش پیدا کند.

,

با این وجود، وی عنوان کرد: از سال 96 تا به کنون به علت تشدید اعمال تحریم های بین المللی بر کشور روند نوسازی ناوگان بار و مسافر کشور بسیار کند شده است.

,

وی گفت: علاوه بر اینکه از سال 96 واردات وسایط نقلیه بار و مسافر نو به کشور تحت تاثیر تحریم ها میسر نشده است همچنین کارخانجات داخلی کشور نیز نتوانسته اند پاسخگوی نیاز نوسازی ناوگان مسافری کشور باشند.

,

با این وجود، سبحانی در ادامه به بخشنامه ابلاغ شده سوم خرداد ماه امسال درباره واردات کامیون های دست دوم با عمر زیر سه سال از کشورهای معرفی شده اروپایی و آسیایی به داخل کشور توسط چهار گروه ( اشخاص حقیقی متقاضی خرید کامیون، شرکت های حمل و نقل، کارخانجات سازنده خودرو و تجار) اشاره کرد و گفت: این بخشنامه در راستای اقدام به نوسازی ناوگان باری کشوری به استان ها ابلاغ و به عموم اطلاع رسانی شده است.

,

وی در ادامه اعلام کرد: در خراسان شمالی دو گروه اشخاص حقیقی متقاضی نوسازی وسیله نقلیه خود همچنین شرکت های حمل و نقل به علت نداشتن توان مالی لازم از این بخشنامه استقبال نکرده اند.

,

وی همچنین یادآور شد: اجرایی شدن این بخشنامه به اتخاذ سیاست های تشویقی برای جلوگیری از تردد ناوگان فرسوده در جاده ها نیز بستگی دارد.

,

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری خراسان شمالی افزود: تا زمانیکه کرایه حمل وسایط نقلیه فرسوده بار و مسافر همانند وسایط نقلیه نو باشد، تمایل به نوسازی ناوگان بار و مسافر ضعیف است.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود به نرخ نامه جدید کرایه حمل بار و مسافر برون شهری که در آبان ماه امسال به استان ها ابلاغ شد، اشاره کرد و گفت: از 13 آبان ماه امسال تا 26 درصد به کرایه ناوگان مسافری برون شهری و در 18 آبان ماه امسال نیز تا 30 درصد به کرایه ناوگان باری برون شهری اضافه شد.

,

وی گفت: نرخ نامه های جدید در دفاتر فروش بلیت، ایستگاه های پارک سوار و پایانه های مسافربری نصب شده اند.

,

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری خراسان شمالی یادآور شد: با صدور نرخ نامه جدید عملکرد این ناوگان در حال رصد است که تا به کنون هیچ تخلفی مبنی بر دریافت کرایه ای بیشتر از نرخ نامه مصوب مشاهده نشده است.

,

سبحانی افزود: درصورتیکه مردم با دریافت کرایه ای بیشتر از نرخ نامه مصوب مواجه شدند با شمار 141 تماس بگیرند و یا به شماره پیامکی 300016000141 اطلاع دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه