اخبار داغ

مردم نهاوند منتظر اقدام مسئولان؛

۳۱ روستای نهاوند مشکل دسترسی به اینترنت دارند/۵۰۰ دانش آموز در بخش خزل، محروم از اینترنت

۳۱ روستای نهاوند مشکل دسترسی به اینترنت دارند/۵۰۰ دانش آموز در بخش خزل، محروم از اینترنت
وضعیت اینترنت شهرستان نهاوند در برخی مناطق روستایی ضعیف و در برخی اصلاً دسترسی به اینترنت وجود ندارد که دراین‌بین وضعیت بخش خزل بدتر از سایر مناطق است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ مشکلات اینترنت در شهرستان نهاوند در برخی مناطق برای دانش‌آموزان هنوز پابرجا است و باوجود حدود سه ماه از شروع سال تحصیلی ولی این مشکلات هنوز حل‌نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

قبل از سال تحصیلی در جلساتی که برگزار شد و با توجه به وضعیت کرونایی کشور پیش‌بینی می‌شد که امسال نیز باید دانش‌آموزان به‌صورت غیرحضوری و در قابل برنامه شاد آموزش‌ها را فرابگیرند و استفاده از این شبکه نیازمند وجود زیرساخت اینترنت در مناطق عمدتاً روستایی بود.

,

همین هفته قبل بود که فیلم عبور دانش‌آموزان روستای “قلعه بارودآب ” نهاوند از عرض جاده خطرناک نهاوند به ملایر منتشر شد و حتی به روئیت وزیر ارتباطات هم رسید تا شاید چاره‌ای برای اینترنت روستاهای نهاوند بیندیشد ولی این مشکلات باوجود کمتر شدن ولی همچنان ادامه‌دارند.

,

مشکلات در برخی مناطق مربوط به‌سرعت پایی و کیفیت بد اینترنت است و در برخی دیگر مناطق یک اپراتور آنتن دهی دارد و اپراتور دیگر ندارد ولی مشکلات در برخی روستاهای عمدتاً در بخش خزل حادتر است و تعدادی روستا اصلاً به اینترنت دسترسی ندارند.

,

تا دو ماه آینده بخش عمده مشکلات اینترنت حل می‌شود

, تا دو ماه آینده بخش عمده مشکلات اینترنت حل می‌شود, تا دو ماه آینده بخش عمده مشکلات اینترنت حل می‌شود,

مراد ناصری، فرماندار نهاوند در این خصوص گفت: در تعدادی از روستاها مشکل اینترنت داریم که از مدیران کل حوزه مخابرات، زیرساخت و فناوری اطلاعات دعوت کردیم تا با حضور در شهرستان مشکلات را حل کنند.

,

وی اظهار داشت: بخش خزل نهاوند وضعیت خوبی در حوزه اینترنت ندارند و تعدادی روستای این بخش کلاً به اینترنت دسترسی ندارند که باید چاره‌ای برای این روستاها بیندیشیم.

,

فرماندار نهاوند با اشاره به استفاده دانش‌آموزان از شبکه شاد افزود با توجه به فراهم نبود زیرساخت‌های این برنامه در شهرستان به‌ویژه در مناطق روستایی موجب بسیاری از مشکلات در این حوزه شده است.

,

وی ادامه داد: آنتن دهی تلفن‌های همراه در برخی مناطق شهری و روستایی نهاوند بسیار بد است چه برسد به اینترنت و به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت تلفن همراه در برخی روستاها و برخی از مناطق شهری استفاده از شبکه شاد برای دانش‌آموزان این مناطق بسیار سخت و در برخی موارد غیرممکن کرده است.

,

ناصری گفت: باید بتوانیم مشکلات اینترنت را کم‌تر و حل کنیم و این مطالبه به‌حق دانش‌آموزان و اولیا است تا دانش‌آموزان از درس‌ها عقب نیفتند.

,

وی افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام‌شده و قولی که مدیران استان دادند انشا الله طی دو ماه آینده با پیگیری‌ها در آموزش‌وپرورش نهاوند و بخش خزل تا دهه فجر بخش عمده این مشکلات حل شود لذا از مدیران کل مخابرات و ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تقاضا داریم این مشکلات را مرتفع کنند.

,

۳۱ آموزشگاه نهاوند مشکل اینترنت دارند/ ۷ روستای خزل اینترنت ندارند

, ۳۱ آموزشگاه نهاوند مشکل اینترنت دارند/ ۷ روستای خزل اینترنت ندارند, ۳۱ آموزشگاه نهاوند مشکل اینترنت دارند/ ۷ روستای خزل اینترنت ندارند,

در بین ۴ بخش نهاوند بخش خزل وضعیت بدتری دارد و علاوه بر سرعت‌پایین در تعداد زیادی از روستا دانش‌آموزان در برخی روستاها اصلاً به اینترنت دسترسی ندارند.

,

اینترنت ۱۶ روستا در این بخش بسیار ضعیف است و دانلود و ارسال فایل‌ها در برنامه شاد توسط دانش‌آموزان زمان‌بر و سخت است با توجه به نیاز دانش‌آموزان به آموزش از طریق برنامه شاد حتماً مشکلات ضعف اینترنت در این مناطق از شهرستان باید حل شود.

,

محمدحسین دارایی مدیر آموزش‌وپرورش نهاوند نیز در این خصوص گفت: در سطح شهرستان نهاوند به‌غیراز بخش خزل ۲۳۱ آموزشگاه داریم که ۳۱ آموزشگاه در ۳۱ روستا مشکل زیرساخت اینترنت دارند.

,

وی افزود: در برخی این روستاها مقدمات مهیا است اما امکان استفاده لازم را ندارند و برخی روستاها هم فاقد زیرساخت اینترنتی هستند که امیدواریم حل شود.

,

دارایی گفت: تا زمان اتصال به اینترنت با تلاش همکاران از درس‌نامه‌های آموزشی و لوح‌های فشرده برای این دانش‌آموزان استفاده می‌شود و برنامه‌های درسی تلویزیونی نیز تکمیل‌کننده خواهند بود.

,

خزایی مدیر آموزش‌وپرورش نهاوند نیز در خصوص این بخش گفت: در بخش خزل ۵۰۰ دانش‌آموز نمی‌توانند از برنامه شاد استفاده کنند که باید زیرساخت‌های اینترنتی تقویت شود.

,

وی گفت: ۷ روستای این بخش اصلاً دسترسی به اینترنت و شبکه شاد ندارند و ۱۶ روستا هم با سرعت اینترنت بسیار پایین دسترسی دارند.

,

۳۲ روستا در برنامه ارتقا قرار دارند

, ۳۲ روستا در برنامه ارتقا قرار دارند, ۳۲ روستا در برنامه ارتقا قرار دارند,

ساکی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در این مورد گفت: مشکلات این روستاها احصا شده است و بحث اصلی ما تأمین تجهیزات است.

,

وی افزود: مجموعاً ۳۲ روستا در برنامه ارتقا قرار دارد و به‌محض تأمین تجهیزات مشکل این روستا حل می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند از آموزش‌ها بهره ببرند.

,

ساکی اظهار داشت: با توجه به محدودیتی که در تأمین تجهیزات داریم سعی می‌کنیم تا آخر سال این موارد را حل کنیم تا همه مشکلات روستاهای نهاوند حل شود.

,

والدین و دانش‌آموزان چشم‌انتظار حل مشکلات اینترنت

, والدین و دانش‌آموزان چشم‌انتظار حل مشکلات اینترنت, والدین و دانش‌آموزان چشم‌انتظار حل مشکلات اینترنت,

به گزارش عصر همدان، در سطح شهرستان ۵۵ هزار مشترک تلفن ثابت وجود دارد که حدود ۱۰ هزار مشترک از اینترنت مخابرات با سرعت مطلوب استفاده می‌کنند و نیاز است تا با رفع مشکلات مناطق کم‌سرعت زمینه استفاده از محتواهای درسی را برای دانش‌آموزان فراهم کرد.

,

مشکلات اینترنت و سرعت‌پایین شبکه شاد در برخی مناطق باعث شده است تا والدین مجبور باشند از دیگر روش‌ها و با استفاده از پیام‌رسان‌هایی غیر از شاد محتواهای درسی را دریافت کنند که با توجه به‌رایگان بودن هزینه اینترنت شاد استفاده از سیار روش‌ها باعث تحمیل هزینه‌های بیشتر اینترنت برای خانوارها می‌شود.

,

مسئولان باید همت کنند و همان‌طور که قول داده‌اند تا پایان سال و حتی زودتر مشکلات روستاهایی که اصلاً اینترنت ندارند را بررسی و حل کنند تا دانش‌آموزان به‌صورت رایگان از اینترنت شبکه شاد استفاده کنند و از تحصیل عقب نمانند.

,

باوجود وعده‌ها ولی همچنان والدین و دانش‌آموزان منتظر حل شدن مشکل اینترنت در روستاهای شهرستان هستند و اصحاب رسانه نیز مطالبات مردم را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه