اخبار داغ

معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی البرز:

واردات 90 درصدی نهاده‌های دامی قیمت مرغ را پَر داد/ افزایش تولید و توزیع مرغ منجمد؛ 2 راه تنظیم بازار البرز

واردات 90 درصدی نهاده‌های دامی قیمت مرغ را پَر داد/ افزایش تولید و توزیع مرغ منجمد؛ 2 راه تنظیم بازار البرز
مسعود کریمی گفت: در حال حاضر واحدهای مرغداری فعال در البرز تنها می توانند پاسخگوی نیاز 20 درصد از مردم باشند و وارداتی بودن 90 درصدی نهاده ‌های طیور، واحدهای پرورش مرغ را با مشکل مواجه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی البرز امروز دوشنبه با اشاره به اینکه متاسفانه عدم تامین ارز و نهاده های دامی عامل تورم اخیرقیمت مرغ شده است، در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به اینکه در ماه های شهریور و مهر کاهش واردات نهاده های دامی و ارز تخصیصی به مرغداری ها را شاهد بودم، جوجه ریزی هم به تبع کاهش پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
مسعود کریمی افزود: خانواده هایی که دارای تمکن مالی برخوردارند هستند باید از خرید بیشتر از نیاز روزانه و پر کردن یخچال های خود پرهیز کنند تا افزایش تقاضا هم بار مضاعفی برای بالا رفتن قیمت‌ها تبدیل نشود، البته در حال حاضر واحدهای مرغداری فعال در البرز تنها می توانند پاسخگوی نیاز 20 درصد از مردم باشند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه البرز ۸۰ درصد نیاز بازار مرغ را از استان‌ های مازندران، گیلان و قزوین تامین می کند، اظهار داشت: به دلیل عدم تقاضا در سه ماهه اول امسال مرغداری‌ ها ناچار به فروش تولیدات خود به قیمتی پایین تر از قیمت تمام شدند که آن زمان ۱۱ هزار تومان بود و ضرر مالی زیادی را هم به آنها تحمیل کرد.
,
 
,
کریمی به ذخیره سازی مرغ توسط جهاد کشاورزی در ماه های نخست سال جاری اشاره و تصریح کرد:  به زودی 300 تن آن در البرز برای تنظیم بازار توزیع می شود ، اگر چه وارداتی بودن 90 درصدی نهاده ‌های طیور، واحدهای پرورش مرغ را با مشکل مواجه کرده و عدم تامین به موقع آنها باعث کاهش راندمان واحدهای مرغداری شده است.
,
 
,
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی البرز افزایش تولید و توزیع مرغ منجمد را دو راه برای تعادل بازار و حل این مشکل کنونی قیمت 32 هزار تومانی مرغ دانست و خاطر نشان داشت: ارسال مرغ تولیدی از استان های دیگر به البرز هم با توجه به دغدغه کشوری برای این موضوع با سختی هایی همراه شده است.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه