اخبار داغ

حماسه ای به رنگ ایثار؛

جهادگرانی که پشتیبان سنگر سلامت شدند/ تولید روزانه ۷۰۰۰ ماسک توسط بانوان بسیجی

جهادگرانی که پشتیبان سنگر سلامت شدند/ تولید روزانه ۷۰۰۰ ماسک توسط بانوان بسیجی
حسینیه عاشقان ثارالله خرم‌آباد خاطره‌ پشتیبانی‌های بانوان از رزمندگان دوران دفاع مقدس را برایمان تداعی می‌کرد کارگاهی که حجم بالای تولیدات روزانه‌اش جز با ایثارگری بانوان جهادی ممکن نبود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از خبرافلاک، روز ۱۳ فروردین ۹۹ بود که از راه‌اندازی کارگاه در حسینیه عاشقان ثارالله خرم‌آباد مطلع شدم بلافاصله تصمیم گرفتم با حضورم سهمی از عرصه جهاد در برابر کرونا را داشته باشم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرافلاک,

هرروز قبل از ورود به کارگاه کف کفش‌هایم را با محلولی از آب و وایتکس که جلوی درب حسینیه بود ضدعفونی می‌کردم و بعد از تب سنجی و پوشیدن لباس کار وارد حسینیه‌ای می‌شدم که پرشده بود از صدای بانوان جهادگر و عطر جبهه‌ها و سنگرهای خدمتی که تداعی کننده دوران دفاع مقدس است.

,

, ,

حدیث حیدری، جهادگر کارگاه تولید ماسک شهدای سلامت در حسینیه عاشقان ثارالله خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرافلاک اظهار داشت: بسیاری از بانوان حاضر در کارگاه از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج ثبت‌نام کرده و به‌نوبت و هرکدام بر اساس سطح تخصص و آگاهی نسبت به کار در حسینیه حاضر می‌شدند.

,

وی افزود: این حجم از حضور بانوان و دغدغه ثبت‌نام، ناخودآگاه حضور بانوان جهادی در پشت جبهه‌ها که برای رزمندگان لباس می‌دوختند را در ذهنم تداعی می‌کرد اگرچه فعالیت بانوان زمان جنگ تحمیلی و عرصه مقابله با جهاد تنها به خیاطی ختم نمی‌شد همان‌طوری که بسیاری از پرستاران زن امروز در خط مقدم حضور دارند.

,

این جهادگر سنگر سلامت عنوان کرد: در حسینیه ضمن این‌که کار به‌صورت متداول ادامه داشت آموزش برای افراد هم در نظر گرفته‌شده بود و من‌بعد از آموزش کار را شروع کردم و همان روز ابتدایی توانستم بیش از ۵۰۰ عدد ماسک را سردوز کنم.

,

, ,

وی با اشاره به روحیه کار تشکیلاتی بین بانوان بسیجی در حسینیه خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم کارگاه که حقیقتاً درس‌آموز بود تقسیم وظایف بین افراد بود به‌طوری‌که هرکسی موقع حضور در کارگاه وظیفه خودش را می‌دانست.

,

حیدری بیان کرد: مسئولیت آشپزخانه، بهداشت محیط، پذیرایی، انبار وسایل و ثبت سفارشات بین بچه‌ها تقسیم‌شده بود و البته من از همان روز اول تا انتهای کار پشت چرخ سردوز کارم را ادامه دادم.

,

, ,

جهادگر کارگاه تولید ماسک در رابطه با تلخی‌ها و شیرینی‌های روزهای حضورش یادآور شد: حسینیه پر از خاطرات شیرین بود چون تازه‌کار بودم، بعضی وقت‌ها وسط سردوز کردن ماسک‌ها نخ می‌پیچید و چرخ گیر می‌کرد و هر بار با موجی از اعتراض تعمیرکار چرخ‌های کارگاه روبه‌رو می‌شدم همین موضوع بااینکه می‌توانست به‌نوعی سرزنش باشد ولی برایم شیرین بود.

,

وی با اشاره به اهداف بلند، ارزشمند و الهی رزمندگان جبهه مقابله با کرونا گفت: تولید روزانه هفت هزار ماسک جز باروحیه جهادی و ایثارگری دختران و بانوان جوان حاضر در کارگاه با ساعت‌ها نشستن پشت چرخ‌ها، ممکن نبود.

,

, ,

 

,

این جهادگر سنگر سلامت گفت: کرونا بااینکه موجب ترس خیلی‌ها شد اما انگیزه‌ی جهاد و مبارزه قوی‌تر از این ترس بود جهادی که ما را دورهم جمع کرد تا خاطره‌ی پشتیبانی از رزمندگان دوران دفاع مقدس را زنده کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه