اخبار داغ

معاون فرهنگی و امور رسانه، فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب در ایام کرونا در راستای حمایت از صنعت نشر

اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب در ایام کرونا در راستای حمایت از صنعت نشر
رضایی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا برای بخش های فرهنگ و هنر وضعیت خاصی ایجاد کرده است، گفت: اجرای طرح های فصلی فروش یارانه ای کتاب علاوه بر ترویج فرهنگ مطالعه در بین خانواده ها، به طور قطع گامی موثر در حمایت از صنعت نشر خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا رضایی، معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: طرح ملی فروش پاییزه کتاب همزمان با سراسر کشور از ۲۴ آبان ماه در خراسان شمالی آغاز شد که پنج کتابفروشی از استان در این دوره اجرای طرح را بر عهده داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی با بیان اینکه در این طرح ۲۰۶ میلیون ریال یارانه به استان خراسان شمالی اختصاص پیدا کرده بود، گفت: در طرح ملی پاییزه فروش کتاب امسال در استان خراسان شمالی، سه هزار و691 جلد کتاب به ارزش یک میلیارد و 449 میلیون  ریال به فروش رسید.

,

این مقام مسئول از رشد 83 درصدی فروش کتاب تابستانه در مقایسه با طرح بهاره خبر داد و گفت:  در طرح تابستانه کتاب امسال از هفت  کتابفروشی عضو طرح در مجموع 146میلیون و 600 هزار تومان کتاب خریداری کردند .

,

رضایی گفت: همچنین آمار دو هزار و 305 جلدی فروش کتاب در طرح بهارانه با رشد حدود 127درصدی در تابستانه کتاب به 5 هزار و 243 جلد رسید.

,

وی خاطرنشان کرد: طرح فروش پاییزه کتاب خراسان شمالی بر خلاف طرح‌های قبلی زمان کوتاه‌تری داشته است و کتابفروشان امید دارند با توجه به استقبال و نیاز مردم این طرح تمدید شود.

,

معاون امور فرهنگی و رسانه ای گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در ماه های اخیر برای همه ی بخش های فرهنگ و هنر وضعیت خاصی ایجاد شده ، بنابراین اجرای طرح های فصلی فروش یارانه ای کتاب علاوه بر ترویج فرهنگ مطالعه در بین خانواده ها ، به طور قطع گامی موثر در حمایت از صنعت نشر خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه