اخبار داغ

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف رایانه مرکز مازندران اعلام کرد

افزایش 200 درصدی تجهیزات رایانه‌ای در مازندران/حداقل قیمت لپ‌تاپ در بازار 12 میلیون تومان!

افزایش 200 درصدی تجهیزات رایانه‌ای در مازندران/حداقل قیمت لپ‌تاپ در بازار 12 میلیون تومان!
رحمان دیانت از افزایش 200 درصدی برخی از تجهیزات رایانه‌ای در بازار طی سال‌جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت کف لپ‌تاپ در بازار، بین 12 تا 13 میلیون تومان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رحمان دیانت در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص حال و روز این روزهای بازار رایانه و فعالان صنفی این رسته شغلی، اظهار کرد: از روز اول آذر همزمان با اجرای طرح جدید محدودیت‌ها، بازار خدمات باز است اما واحدهایی که کار فروش را انجام می‌دادند، تعطیل هستند.

وی افزود: از سویی دیگر، زمانی که قیمت‌ها بالا می‌رود،فروش یک سری از کالاها و تجهیزات رایانه‌ای بالا می‌رود؛ چرا که مشتریان احساس می‌کنند که قیمت باز بالاتر خواهد رفت و لذا اقلام مورد نیازشان را خریداری می‌کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف رایانه مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: از آن طرف، زمانی که قیمت‌ها روند نزولی در پیش می‌گیرد، بازار راکد می‌شود؛ چرا که مردم تصور می‌کنند که قیمت‌ها از این نیز پایین‌تر خواهد آمد و اکنون جدا از تعطیلی واحدها، ما در این مقطع از شرایط بازار قرار داریم و نزدیک به سه هفته است که فروش به صفر رسیده است.

این فعال صنفی بازار رایانه در مازندران، ادامه داد: جدای از این مسئله، کاهش قدرت خرید مردم هم بر این روند کسادی بازار دامن می‌زند و این روزها رغبت مردم به خرید تجهیزات رایانه‌ای دست دوم بیشتر از کالاهای نو شده است.

دیانت متذکر شد: در هر دو حالت بازار، همواره بازار واحدهای خدماتی مطلوب است و این روزها با توجه به گران شدن قطعات و تجهیزات کامپیوتری، مشتریان با مراجعه با واحدهای خدماتی، دست به تعمیر لپ تاپ و کامپیوترهای قدیمی خود می‌زنند تا از همان استفاده کنند.

وی در خصوص میزان افزایش قیمت کالاها و تجهیزات رایانه‌ای طی سال‌جاری، عنوان کرد: امسال بسته به انواع کالاها و تجهیزات چیزی بین 100 تا 200 درصد افزایش قیمت به نسبت سال قبل داشتیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف رایانه مرکز مازندران، بیان کرد: به طور نمونه یک دستگاه لپ‌تاپی که قبل از عید آن را بین 10 تا 12 میلیون تومان می‌فروختیم، اکنون به نزدیک 30 میلیون تومان در بازار رسیده است و عمدتا به دلیل نوسانات ارزی، تقریبا دو برابر و نیم، افزایش پیدا کرده است.

این فعال صنفی بازار رایانه در مازندران، اضافه کرد: در حال حاضر قیمت کف لپ‌تاپ در بازار بین 12 تا 13 میلیون تومان است که این لپ‌تاپ‌ها با هر برندی، معمولی‌ترین نوع در بازار با Celeron پایین، Ram چهار و Hard پانصد است.

دیانت افزود: بعد از این قیمت، یک پله بالاتر لپ‌تاپ‌های core i 3 با قیمت 17 تا 19 میلیون تومان، لپ‌تاپ‌های  core i 5 با قیمت 22 تا 24 میلیون، لپ‌تاپ‌های  core i 7 با قیمت 29 تا 32 میلیون تومان است.

وی گفت: البته لپ‌تاپ‌های با قیمت بالاتر نیز در بازار وجود دارد که دارای حافظه و هارد های بالاتری هستند و ممکن است قیمت آن‌ها بسته به برند تا 90 میلیون تومان نیز در بازار برسد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف رایانه مرکز مازندران، تصریح کرد: در ایام کرونا چه در ایام عید که واحدهای صنفی 20 روز تعطیل بودند و چه در دور جدید محدودیت‌ها، خیلی از واحدها ناچار به تعطیلی و زیان و ضرر مالی شدند و خیلی از این واحدها، اجاره‌ای و دارای چک‌های فراوان بابت خرید اقلام واحدهای صنفی خود هستند که اکنون با مشکلات متعددی مواجه هستند.

این فعال صنفی بازار رایانه در مازندران، ادامه داد: رسته تجهیزات رایانه، اسماً در ردیف واحدهای مشمول تسهیلات واحدهای خسارت دیده از کرونا قرار گرفت اما عملاً نه، و از سویی دیگر، رقمی هم که تعیین شده اصلا کفاف یک سوم خسارت‌ها را هم نمی‌دهد.

دیانت یادآور شد: در شهرستان ساری نزدیک به 350 واحد صنفی تجهیزات رایانه‌ای و در سطح استان بیش از 4 هزار واحد صنفی مشغول فعالیت هستند که عمده غالب از این واحدها، تعطیل و متحمل خسارت‌های فراوانی شده‌اند که انتظار می‌رود متولیان امر، بسته‌های حمایتی ویژه‌ای را برای احیا و مساعدت این واحدها در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه