اخبار داغ

ایثارگری «بانوان بسیجی» از دفاع مقدس تا نبرد با کرونا/ دست‌های مهربانی که یاریگر مردم شدند

ایثارگری «بانوان بسیجی» از دفاع مقدس تا نبرد با کرونا/ دست‌های مهربانی که یاریگر مردم شدند
بانوان بسیجی لرستان در ایام کرونا نیز همانند دفاع مقدس، در میدان نبرد با این ویروس همه تلاش خود را به کار گرفتند و با دستان مهربانشان یاریگر مردم شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، این روزها شباهت زیادی به دوران دفاع مقدس دارد، همان سال هایی که ملت ایران یکپارچه بسیج شدند و هر کدام با همه توان در برابر دشمن بعثی ایستادند و به پیروزی رسیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

در پیروزی دوران دفاع مقدس جوانان زیادی جان های خود را تقدیم کردند اما اجازه ندادند وجبی از کشور به دست بیگانگان بیفتد، ایستادگی تا پای جان را معنا کردند و نشان دادند برای سربلندی ایران تا آخرین نفس ایستاده اند.

,

حالا اگرچه سالها از آن دوران می گذرد اما با شیوع کرونا همان صحنه های یکدلی و همدلی برای شکست این ویروس مشاهده می شود، هر کسی این روزها به نوعی در راه مقابله با کرونا قدم برمی دارد و همه دست به دست هم داده اند تا علاوه بر شکست کرونا، از اقشار آسیب پذیر نیز حمایت نمایند.

,

, ,

صحنه های ناب همدلی در دوران کرونا

, صحنه های ناب همدلی در دوران کرونا,

درست همان جلوه هایی که در پشت جبهه های جنگ بود، همان بانوانی که در کنار وظایفی که بر عهده داشتند، در مساجد و حسینیه ها اقداماتی مانند تهیه مواد غذایی، پوشاک و سایر اقلام مورد نیاز رزمندگان که نقش این بانوان در دوران دفاع مقدس بسیار بی نظیر بود.

,

در این روزهای کرونایی بانوان بسیجی همچنان در صحنه هستند، صحنه هایی از خدمت رسانی که اوج ایثار و فداکاری را به نمایش می گذارند و این بار در سنگر تولید ماسک و یا تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی تلاش می کنند.

,

با شیوع کرونا بانوان بسیجی وارد میدان شدند، چرخ های خیاطی به وسط آمد و ماسک های زیادی برای نیاز مردم تهیه و توزیع شد، در کنار این اقدام بانوان زیادی با کمک خیرین بسته های مواد غذایی و بهداشتی را برای نیازمندانی که با شیوع کرونا دچار آسیب شده بودند، تهیه کردند و همچنان در این روزها سخت مشغول خدمت رسانی هستند.

,

, ,

توزیع ۱۴ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان

, توزیع ۱۴ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان,

مریم سپهوند مسئول بسیج جامعه زنان در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: بسیج جامعه زنان از ابتدای شیوع کرونا برای خدمت رسانی در میدان حضور داشته و در بخش های مختلف مانند کمک مومنانه بسته معیشتی، جهیزیه، لوازم التحریر اقداماتی صورت گرفته است.

,

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۴ هزار بسته معیشتی توسط بانوان بسیجی در استان تهیه و در بین خانواده های آسیب پذیر از کرونا توزیع شده است که ارزش هر بسته معیشتی بیش از ۳۰۰ هزار تومان است.

,

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان تصریح کرد: علاوه بر توزیع بسته های معیشتی، ۱۸۰ بسته آموزشی در بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع شده است.

,

سپهوند عنوان کرد: با شیوع کرونا ۶۸ کارگاه توسط بانوان بسیجی برای تولید ماسک اقدام کردند و تاکنون بالغ بر ۱۰۶ هزار ماسک توسط این کارگاه ها تولید شده است.

,

وی بیان کرد: بعد از این که عرضه ماسک افزایش یافت و کمبودی وجود نداشت، برخی از کارگاه ها فعالیت خود را نیمه فعال کردند.

,

 

,

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه های بسیج جامعه زنان، تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند بوده که امسال ۴۳ جهیزیه در این راستا تهیه و اهدا شده است.

,

, ,

۱۸ میلیارد کمک مومنانه توسط بسیج جامعه زنان کشور توزیع شد

, ۱۸ میلیارد کمک مومنانه توسط بسیج جامعه زنان کشور توزیع شد, ۱۸ میلیارد کمک مومنانه توسط بسیج جامعه زنان کشور توزیع شد,

مینا بیابانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: خواهران بسیجی با شیوع کرونا در راستای خدمت رسانی اقدامات قابل توجهی ارائه داده اند که تهیه و توزیع ماسک، لباس حفاظتی، بسته معیشتی و بهداشتی بوده است.

,

وی با اشاره به این که بیش از ۱۰۳ هزار نفر در طرح غربالگری شرکت کردند افزود: در این طرح بانوان بسیجی اقداماتی برای مقابله با کرونا انجام دادند.

,

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: در نیمه اول امسال دو میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی و پنج میلیون بسته بهداشتی شامل ماسک، مواد ضدعفونی کننده و سایر مواد بهداشتی در بین نیازمندان کشور توسط بسیج جامعه زنان تهیه و توزیع شده  است.

,

, ,

تولید ۶۵ میلیون ماسک توسط بانوان بسیجی

, تولید ۶۵ میلیون ماسک توسط بانوان بسیجی,

بیابانی عنوان کرد: با شیوع کرونا در سراسر کشور دو هزار کارگاه تولید ماسک راه اندازی شد که در مجموع ۶۵ میلیون ماسک توسط بانوان بسیجی تولید شد.

,

وی بیان کرد: در این مدت بیش از ۱۸ میلیارد تومان کمک نقدی در قالب کمک مومنانه هزینه شده که با این مبلغ بسته های معیشتی و بهداشتی تهیه و توزیع شده است.

,

, ,

مسئول بسیج جامعه زنان کشور عنوان کرد: در مرحله جدید کمک مومنانه تلاش داریم تا در قالب کمک مومنانه، هزینه هایی برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در نظر گرفته شود.

,

اما اینها همه تنها گوشه ای خدمات بسیج است که در کشور برای خدمت رسانی به نیازمندان صورت گرفته است، بسیجیان در هر عرصه و جایی برای خدمت به همنوع تلاش می کنند و اوج این خدمت رسانی در روزهای کرونایی بسیار پر رنگ است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه