اخبار داغ

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی:

گروه‌های تخصصی امر به معروف برای مقابله با کرونا راه‌اندازی شد/ جانمایی آرامگاه شهدا در توس و پارک ملت مشهد

گروه‌های تخصصی امر به معروف برای مقابله با کرونا راه‌اندازی شد/ جانمایی آرامگاه شهدا در توس و پارک ملت مشهد
سردار افراسیابی با اشاره به تعریف یک نوع خدمت در هر روز از هفته بسیج گفت: گروه‌های تخصصی در ساختار امر به معروف فعال شدند و به همین منظور در جامعه پزشکی به منظور مقابله با کرونا گروه تخصصی امر به معروف راه‌اندازی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار علی اکبر افراسیابی، معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) و مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح‌توس؛ ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: در ستاد امر به معروف استان خراسان رضوی فعالیت مشترکی به مناسبت هفته بسیح با معاونت اجتماعی سپاه امام رضا(ع) با مناطق طلایه داران در سطح استان سازماندهی کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح‌توس,

 

,

وی افزود: در راستای طرح شهید سلیمانی و مسجد سنگر سلامت در استان برای تذکر لسانی امر به معروف با هدف مقابله با کرونا و رعایت فاصله های اجتماعی در سنگر مسجدبرنامه ریزی شده و با ظرفیت 12 هزار نفر از طلایه داران در سطح خراسان رضوی و محلات فعال هستند.

,

 

,

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با اشاره به اینکه از یکم آذرماه فعالیت طلایه‌داران آغاز شده و با همکاری با نواحی بسیج در سطح گسترده فعالیت دارند گفت: در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی نیروهای امر به معروف در نقاط مختلف تذکر لسانی و حضور دارند و همچنین در ستاد کرونا مشارکت دارند و مسائل به منظور مطالبه گری به مسئولان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

,

 

,

طلایه‌داران امر به معروف فعال در عرصه مقابله با کرونا

, طلایه‌داران امر به معروف فعال در عرصه مقابله با کرونا,

 

,

وی با بیان اینکه در موضوع امر به معروف بیشتر در پی مطالبه گر شدن مردم هستیم و مطالبه گری را فرا بگیرند و بدانند در این راستا حمایت کننده دارند افزود: در حوزه مطالبه‌گری اقدامات خوبی در مشهد انجام شده و به عنوان نمونه پیگیری قضایی در موضوعاتی از جمله درگیری برخی افراد با آمر به معروف در فرودگاه مشهد، ورزشکار توهین کننده به اهل بیت(ع)، پارک خیابان سیدی، مانکن زنده در فروشگاه انجام شد.

,

 

,

افراسیابی ضمن تأکید بر اینکه نباید نسبت به اتفاقات پیرامونی خودمان بی تفاوت باشیم تصریح کرد: در ستاد امر به معروف انسجام بخشی و هماهنگی گروه های امر به معروف در دستور کار است که جلسات مختلفی در راستای هماهنگی و هم پوشانی در مطالبه گری در سطح استانی با تشکل های مردمی داشتیم.

,

 

,

وی افزود: موضوعی که در بندرعباس رخ داد و منزل خانمی تخریب شد در مشهد مطالبه گری این موضوع آغاز شد و توسط گروه های مطالبه گر خراسان رضوی رسانه ای شد و پس از آن کشور نسبت به موضوع عکس العمل نشان دادند..

,

 

,

راه‌اندازی گروه‌های تخصصی امر به معروف در خراسان رضوی

, راه‌اندازی گروه‌های تخصصی امر به معروف در خراسان رضوی,

 

,

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه در مجموع ستاد امر به معروف و تشکل های مردمی از جمله گروه های فضای مجازی، طلایه داران، رهروان و عفاف و حجاب اقدامات خوبی انجام شده خاطرنشان کرد: گروه های تخصصی در ساختار امر به معروف فعال شدند و به همین منظور در جامعه پزشکی به منظور مقابله با کرونا گروه تخصصی امر به معروف راه اندازی شده است.

,

 

,

وی افزود: اقداماتی به منظور فرهنگ‌سازی در حال برنامه ریزی است که مردم به محض مشاهده معضل، منکر و مسئله در جامعه، قوانین و مقررات را تطبیق دهند و قطعا بدانند که ستاد امر به معروف حامی این فرهنگ است و مسئولان نیز باید در راستای رفع مشکلات پاسخگو باشند.

,

 

,

افراسیابی شروع مطالبه‌گری مردمی نسبت به مشکلات پیرامونی را دارای نفع برای خود و جامعه دانست و ادامه داد: با گروه های امر به معروف استان در راستای بررسی میزان تحقق شعار سال و جهش تولید و موانع آن برنامه‌ریزی شده و باید مسئولان استانی در راستای جهش تولید به مردم گزارش دهند و مطالبه خواهیم کرد.

,

 

,

فعالیت بیش از 70 تشکل مردمی امر به معروف در خراسان رضوی

, فعالیت بیش از 70 تشکل مردمی امر به معروف در خراسان رضوی,

 

,

وی افزود: بیش از 70 گروه و تشکل مردمی امر به معروف در استان خراسان رضوی فعال هستند و چندین تشکل در حوزه عفاف و حجاب، محیط زیست، حمایت از حیوانات، حوزه مدرسه و مسجد، ادارات و ورزش فعالیت دارند.

,

 

,

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با اعلام این مطلب که تشکل های امر به معروف مردمی به صورت قانونی ثبت شدند و دارای مجوز هستند گفت: عموما مردم کشور دارای تفکر بسیجی هستند و نمی‌توان عملکرد بسیج را در قالب خاصی گنجاند و تنها اقدامات سازمانی قابل ارائه گزارش عملکرد است.

,

 

,

وی افزود: رسما 3800 گروه جهادی در بسیج فعال هستند و شاید بیش از این گروه های جهادی با تفکر بسیجی فعال باشند که سازماندهی خاصی نشده باشند لذا مجموعه سازمان بسیج در استان اقدامات زیادی از جمله خدمت رسانی دارند.

,

 

,

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: بر اساس برنامه 3800 خانه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تا پایان سال 1401 احداث می‌کنیم و تا امروز 1400 واحد مسکونی ویژه محرومان از سال گذشته ایجاد شده و همچنین 5500 سری جهیزیه در سطح استان به زوج های محروم ارائه شده است.

,

 

,

هفته بسیج؛ تجلی خدمت به مردم

, هفته بسیج؛ تجلی خدمت به مردم,

 

,

وی افزود: باتوجه به شعار هفته بسیج مبنی بر بسیج پیشرو در خدمت و امیدآفرینی، امسال در هفته بسیج برای هر روز در این هفته یک نوع خدمت برای مردم تعریف شده است و بر همین اساس رزمایش خدمات در فضای مجازی اجرا شد و برای بیش از یک میلیون نفر خدمات سواد رسانه ای داده شده است.

,

 

,

افراسیابی تصریح کرد: طی هفته بسیج بیش از 20 هزار بسته معیشتی به محرومان توزیع می شود و هزار خدمت جهادی برای مردم در هفته بسیج توسط گروه های جهادی در نقاط مختلف استان از جمله بازسازی مدارس، احیای قنوات و ساخت منازل معسرین ارائه خواهد شد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه بسیج در قالب مهندسین کشاورزی برای بالا بردن سطح تولید در روستاها حضور دارند و 500 نفر موضوع ترویج کشاورزی را برای کمک به دامداران و کشاورزان به صورت تخصصی برای افزایش بهره وری را دنبال می کنند افزود: در قرارگاه پیشرفت و آبادانی بیش از 130 روستا را در استان به منظور مهاجرت معکوس و رونق اشتتغال و تثبیت زندگی در روستاها در حوزه دامداری، کشاورزی و تأمین آب و اشتغالزایی خانگی تحت پوشش دارد.

,

 

,

سوله‌های ورزشی بسیج در خدمت اشتغالزایی

, سوله‌های ورزشی بسیج در خدمت اشتغالزایی,

 

,

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: با تمام فشارهای اقتصادی، بسیجیان در عرصه های مختلف برای امیدواری مردم به انقلاب اسلامی حضور دارند و بر این اساس سوله های ورزشی دز استان در زمان شیوع کرونا برای رونق اشتغالزایی قرار گرفته است و همچنین در طرح شهید سلیمانی با شعار مسجد سنگر سلامت بیش از 2 هزار پایگاه در سطح استان فعال شدند و در راستای شناسایی بیماران کرونا، قطع زنجیره شیوع کرونا فعالیت دارند.

,

 

,

وی افزود: بر اساس آمار استقبال خوبی از سوی مردم خراسان رضوی از این طرح صورت گرفته و روند شیوع کرونا کنترل شده است و ایرادات طرح شهید سلیمانی در جلسات استانی رفع و بررسی می شود.

,

 

,

افراسیابی ادامه داد: در ادارات و سازمان ها شوراهای امر به معروف داریم ولی هنوز فعال نیستند و در هر اداره باید گروه تذکر لسانی تشکیل شود و اعلام شده احصای منکرات صورت بگیرد و در راستای رفع آنها برنامه‌ریزی شود البته گزارشات مردمی و گروه های امر به معروف پیگیری خواهد شد.

,

 

,

وی با بیان اینکه تشکل های بیرونی هنوز در ادارات فعالیت بیشتری دارند و مانند موضوع تخریب مسجد هفت درب مشهد بیشتر از گروه های امر به معروفی آغاز شد و منجر به عزل شهردار منطقه شد افزود: در ساختار ادارات شورای امر به معروف پیش بینی شده و گروه های تذکر لسانی در سازمان باید انجام دهند لذا امسال برنامه هایی برای فعل سازی شورا و رفع منکرات تعریف شده است.

,

 

,

جانمایی آرامگاه شهدا در توس و پارک ملت مطالبه مردمی است

, جانمایی آرامگاه شهدا در توس و پارک ملت مطالبه مردمی است,

 

,

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: مطالبه مردمی در راستای جانمایی آرامگاه شهدا در پارک ملت و منطقه توس در قالب تعداد زیادی طومار و نامه دریافت کردیم.

,

 

,

وی افزود: باتوجه به دنبال کردن موضوع توسط مردم، با پیگیری از مطالبات مردمی حمایت خواهیم کرد و طلایه داران امر به معروف در این منطقه پیگیر موضوع هستند و با ارتباط با مسئولان به این خواسته به حق مردم جامه عمل بپوشانیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه