اخبار داغ

در گفت وگو با فرمانده موفق بسیجی عنوان شد؛

آرمان بسیج؛ حفظ انقلاب اسلامی است/ خود را خادم مردم میدانیم

آرمان بسیج؛ حفظ انقلاب اسلامی است/ خود را خادم مردم میدانیم
بسیجی خدمت به مردم و پایداری از حریم انقلاب و اسلام را افتخار خود می‌داند و در این راه تا پای جان ایستاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ «تا بسیج هست، نظام اسلامی و جمهوری اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد؛ این یک رکن اساسی است.»؛ این کلام نورانی رهبر معظم انقلاب در اهمیت و جایگاه بسیج است و یا آنجا که امام خمینی (ره) فرموده‌اند «اگر بخواهم مصداق کاملی از ایثار، خلوص، فداکاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را بیان کنم، چه کسی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

آرمان بسیج؛ حفظ انقلاب اسلامی است

, آرمان بسیج؛ حفظ انقلاب اسلامی است,

زهرا فخار فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) سمنان است؛ از سال 72 فعالیت در بسیج را آغاز کرده است.

,

 او بسیج و بسیجی را اینگونه در یک جمله تعریف می‌کند: بسیجی یعنی احساس آمیخته با عقلانیت و حرکت و عمل آمیخته با مبانی فکری و عملگرایی همراه با آرمان گرایی.

,

فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) سمنان می‌گوید: نگاه شگرف امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به بسیج در جامعه نشان دهنده این است که تأسیس این نهاد در پیشبرد اهداف عالیه نظام بوده و هست.

,

این بانوی بسیجی عنوان می‌کند: کلمه مقدس بسیج با انقلاب اسلامی گره خورده و فلسفه وجودی بسیج حفظ انقلاب اسلامی ایران است و همیشه در صحنه بوده و در ادوار مختلف تاریخ پر فروغ انقلاب اسلامی مایه سربلندی و سرافرازی و اقتدار کشور عزیز ایران اسلامی است و در مواقع حساس نقش به‌سزایی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته و توانسته موجب اتحاد و انسجام ملی شود.

,

بانو فخار می‌گوید: خدمات رسانی به مردم جزو اصلی‌ترین اهداف مجموعه بسیج است و بسیجیان نیز در طول سالهای گذاشته این مهم را در عمل به منصه ظهور و بروز رسانده‌اند.

,

وی عنوان می‌کند: در مجموعه بسیج تلاش بر این است که از ظرفیت و توانمندی بسیجیان به نحو مطلوبی بر اساس سازماندهی‌های انجام شده استفاده شود.

,

از راه اندازی یک کارگاه تولید ماسک تا توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان

, از راه اندازی یک کارگاه تولید ماسک تا توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان,

این بانوی بسیجی می‌گوید: حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) سمنان نیز همچون دیگر حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج در سراسر استان و کشور به رسالت‌های ذاتی خود که همانا کمک و خدمت به مردم و رفع محرومیت‌ها و مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف است؛ اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داده است.

,

این فرمانده بسیجی پرتلاش از جمله اقدامات انجام شده این حوزه در سال جاری در راستای خدمات رسانی به مردم آسیب دیده از شیوع کرونا اشاره می‌کند و می‌گوید: این حوزه از زمان شیوع کرونا یک کارگاه خیاطی جهت تهیه و تولید ماسک با همکاری محله سرداران در سمنان راه اندازی کرده است و این فعالیت همچنان ادامه دارد.

,

فخار عنوان می‌کند: در تهیه بسته‌های معیشتی در راستای اجرای رزمایش کمک مؤمنانه این حوزه نیز مشارکت و همکاری لازم را با بسیج سازندگی استان و آماد و پشتیبانی سپاه ناحیه سمنان داشته و دارد و پس از تهیه بسته‌های معیشتی آن‌ها را با همکاری بسیج مهندسین بین نیازمندان شناسایی شده آسیب دیده از کرونا توزیع کرده است.

,

وی از دیگر اقدامات و اولویت‌های این حوزه مقاومت را اعزام تیم‌های پزشکی ودرمانی به مناطق محروم شهرستان سمنان با همکاری بسیج جامعه پزشکی عنوان می‌کند و می‌افزاید: مشاوره‌های تخصصی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و تحکیم بنیان خانواده نیز در پایگاه‌های مقاومت بسیج زیرمجموعه این حوزه مقاومت در دستور کار بوده و هست.

,

این فرمانده بسیجی می‌گوید: فعالیت‌های این حوزه در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سازندگی و تربیت بدنی است که خوشبختانه کیفیت اجرای این برنامه‌ها به گونه‌ای بوده است که امسال موفق به کسب عنوان برترین حوزه مقاومت در استان سمنان شدیم.

,

فرمانده ای با چندین دهه فعالیت جهادی؛ خود را خادم مردم می دانم

, فرمانده ای با چندین دهه فعالیت جهادی؛ خود را خادم مردم می دانم,

حمیدرضا سلمانی متولد ۱۳۴۷، اهل سمنان کارمند استانداری سمنان است و می‌گوید: بیش از ۱۰ سال است که خدمتگزار اهالی شهرک اندیشه سمنان به عنوان یکی از اعضای هیئت امنای مسجد حضرت بقیه الله عجل الله و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید همت سمنان هستم.

,

او مردمداری و عمل جهادی و انقلابی را مهمترین ویژگی‌های یک بسیجی واقعی می‌داند و عنوان می‌کند: بنده فعالیت خودم را از سال ۵۹ با عضویت در بسیج دانش آموزی مقطع راهنمایی و از سال ۶۰ به عضویت پایگاه شهری درآمده و خداوند را شاکرم تا کنون به عنوان خادمی بسیار کوچک انجام وظیفه کرده‌ام.

,

سلمانی اضافه می‌کند: در دوران دفاع مقدس ضمن ارتباط تنگاتنگ و داشتن مسئولیت در پایگاه شهری چند سالی به عنوان فرمانده هنرستان شهید خلیل الله بهرامی انجام وظیفه کرده‌ام.

,

توسعه فرهنگی انقلاب اسلامی؛ رسالت بسیج است

, توسعه فرهنگی انقلاب اسلامی؛ رسالت بسیج است,

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید همت سمنان با بیان اینکه رسالت پایگاه‌های بسیج توسعه فرهنگی انقلاب اسلامی است می‌گوید: پرورش یافتگان در بسیج در پاسداری از انقلاب و مقابله با تهدیدات جنگ سخت و نرم از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهند کرد.

,

این فرمانده بسیجی و ممتاز می‌گوید: بسیج یادگار امام خمینی (ره) است و موهبتی الهی است که باید همگان قدرش را بدانیم بسیج صرفاً اهداف نظامی را تعقیب نمی‌کند؛ اهداف نظامی بخشی از ساز و کارها و اولویت‌هاست؛ بلکه پایگاه بسیج در واقع مرکز رشد و بالندگی فرهنگی، اجتماعی، علمی، هنری، اقتصادی و سیاسی اسا که این ظرفیت بالای بسیج تداعی می‌کند که بایستی پایگاه‌ها به این وظایف ذاتی خود آگاهی لازم و تغییرات و پایبندی مطلوب داشته باشند.

,

سلمانی یکی از رموز موفقیت پایگاه مقاومت بسیج شهید همت سمنان را در توجه به نسل جوان و نوجوان جامعه می‌داند و عنوان می‌کند: در این پایگاه سعی کرده‌ایم همواره در برنامه ریزی‌های خود نسل امروز را مورد توجه قرار دهیم و به همین منظور برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی، تفریحی، ورزشی، علمی، هنری و عبادی را برای جذب اقشار مختلف به ویژ] جوانان و نوجوانان در بسیج در دستور کار قرار داده‌ایم.

,

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت مساجد در اجرای برنامه‌های بسیج استفاده بهینه می‌شود؛ اضافه می‌کند: یکی از مهمترین اهداف و برنامه‌های این پایگاه مقاومت کمک به مردم نیازمند و محرومیت زدایی از مناطق محروم استان و شهرستان است.

,

این فرمانده پرتلاش تهیه جهزیه به خانواده‌های نیازمند؛ کمک مالی به بیماران جهت درمان، تهیه و توزیع سبد کالا در طول سال به مناسبت‌های مختلف، تشکیل صندوق کارگشایی به منظور برطرف کردن بخشی از نیازمندی‌های مالی بسیجیان و خانواده‌های آنها، جمع آوری کمک خیران و قربانی گوسفند و توزیع گوشت سفید و قرمز بین خانواده‌های نیازمند را از جمله اقدامات این پایگاه بسیج در راستای خدمات رسانی به مردم عنوان می‌کند.

,

سلمانی به اقدامات انجام شده در راستای مقابله با کرونا از سوی بسیجیان این پایگاه نیز اشاره می‌کند و از جمله آنها را ضدعفونی اماکن پرتردد و تهیه و توزیع ماسک و اطعام نیازمندان عنوان می‌کند و می‌افزاید: تعدادی از بسیجیان این پایگاه جهت شناسایی افراد مشکوک یا مبتلا به بیماری کرونا در شهرک اندیشه سمنان ساماندهی شدند و این بسیجیان بانک اطلاعاتی از این افراد را تشکیل دادند تا کمک‌های مورد نیاز به این خانواده‌ها صورت گیرد.

,

وی تأکید می‌کند: بسیج با داشتن ظرفیت‌عظیم انسانی و توان معنوی خود می‌تواند در بزنگاه‌های اساسی کمک حال مردم و انقلاب و حافظان خون شهدا باشد؛ چه بسا که تا کنون نیز اینگونه بوده است.

,

بصیرت مهمترین معیار بسیج است

, بصیرت مهمترین معیار بسیج است,

سروان پاسدار محمدجواد قاسم پور فرمانده قرارگاه مقاومت بسیج ثامن الائمه (ع) سپاه ناحیه سمنان از دیگر فرماندهانی است که امسال با برخورداری از شاخصه‌های لازم موفق به کسب برترین فرماندهی مقاومت بسیج در سمنان شده است و در هفته بسیج امسال مورد تجلیل واقع شده است.

,

او بسیج را اینگونه تعریف می‌کند؛ بسیج یعنی متن مردم؛ یعنی از مردم، با مردم و برای مردم بودن.

,

این فرمانده بسیجی نیز خدمت به مردم را مهمترین اولویت بسیج عنوان می‌کند و می‌گوید: ما در قرارگاه مقاومت بسیج ثامن الائمه سمنان سازندگی، محرومیت زدایی و خدمات دهی به اقشار کم درآمد و ضعیف حوزه استحفاظی خود را در دستور کار قرار داده‌ایم و مهمترین مبنای ما در انجام اهداف و فعالیت‌های مختلف خدمت خالصانه و بی دریغ به مردم از هر قشر و صنفی است.

,

مشارکت بسیجیان در اجرای رزمایش کمک مؤمنانه بی نظیر است

, مشارکت بسیجیان در اجرای رزمایش کمک مؤمنانه بی نظیر است,

قاسمپور اضافه می‌کند: این قرارگاه مقاومت به منظور لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب همواره در همه عرصه‌ها حضوری به موقع داشته است که نمونه اخیر آن مشارکت و تلاش برای اجرای هر چه مطلوب رزمایش کمک مؤمنانه به اقشار آسیب دیده از کرونا در سمنان بود و ما نیز همچون دیگر قرارگاه‌های مقاومت بسیج و پایگاه‌های مقاومت با حضور بی نظیر و بی نظیر بسیجیان تحت امرمان در این رزمایش حضور یافته و تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

,

وی از جمله اقدامات انجام شده در راستای کمک به مقابله با کرونا و خدمات رسانی هر چه بهتر به مردم آسیب دیده از این بیماری را ضدعفونی بیش از 350 منزل بیماران مبتلا به کرونا در سمنان عنوان می‌کند.

,

فرمانده قرارگاه مقاومت بسیج ثامن الائمه (ع) سپاه ناحیه سمنان اذعان می‌کند: تهیه بسته‌های معیشتی، ماسک و موادضدعونی کننده به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد تومان از دیگر اقدامات انجام شده در قالب اجرای رزمایش کمک مؤمنانه به اقشار آسیب دیده از کرونا بود که به نحو مطلوبی خوشبختانه تا کنون انجام شده است و همچنان این فعالیت‌ها به همت بسیجیان ادامه دارد.

,

قاسمپور برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و خدماتی و درمانی در سطح حوزه استحفاظی، ذبح بیش از 80 رأس گوسفند و ضدعفونی معابر پرتردد شهری را از دیگر اقدامات قرارگاه مقاومت بسیج ثامن الائمه (ع) سمنان بر می‌شمارد.

,

وی می‌گوید: بنده خود را خادم بسیج و بسیجیان می دانم و خوشحالم که افتخار خدمتگذاری به مردم و دستگیری از نیازمندان نصیبم شده است.

,

امروز بسیج در زمینه‌های علمی، فرهنگی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و... در تمامی مسائلی که ممکن است مورد هجوم دشمن واقع شود سنگرهای مستحکم و آماده‌ای ساخته است تا در هنگام حمله ناگهانی دشمن به هر خاکریزی از این نظام بتواند به سادگی از آن موضع دفاع نماید. این مشخصه بارز بسیج مدیون سالها کار و تلاش و ایثار و شهادت طلبی و تدبیر و هوشیاری عناصر مؤمن و تربیت شده در مکتب اسلام و گفتمان ولایت و رهبری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه