اخبار داغ

۲۱.۳ میلیون نفر در سامانه سجام بورس ثبت نام کردند

۲۱.۳ میلیون نفر در سامانه سجام بورس ثبت نام کردند
براساس جدیدترین آمار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، تاکنون ۲۱ میلیون و ۳۹۰ هزار نفر در سامانه جامع اطلاعات مشتریان ثبت‌نام کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با توجه به اینکه از ابتدای امسال همزمان با آزادسازی سهام عدالت و ورود سهامداران عدالت به بورس تحولی در بازار سرمایه روی داده و این بازار از یک بازار سنتی با حضور شرکت‌های حقوقی و تعداد اندک افراد حقیقی تبدیل به بازاری متشکل از افراد حقیقی با تعداد بالا و اشخاص حقوقی یعنی شرکت‌ها شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در این زمینه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) را طراحی کرده تا همه اشخاص حقیقی و حقوقی بورس در این سامانه ثبت‌نام کنند و اطلاعات آنها شامل شماره تلفن همراه، شماره ملی، شماره حساب بانکی معتبر و سایر اطلاعات در آن درج می‌شود تا اولاً احراز هویت مشتری صورت گیرد و ثانیاً هرگونه عایدی از محل سرمایه‌گذاری انجام می‌شود از طریق شماره حساب اعلام شده در سامانه سجام واریز شود.
,
 
,
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه در خصوص این سوال که آیا با توجه به ریزش شاخص کل بورس در سه ماه گذشته آیا تأثیری در ثبت‌نام مردم در سامانه سجام روی داده است  اعلام کرد: جدیدترین آمار نشان می‌دهد در آبان‌ماه سال جاری ۲۱۷ هزار نفر در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند و در حال حاضر کل ثبت‌نام شدگان در این سامانه ۲۱ میلیون و ۳۹۰ هزار نفر رسیده است. این در حالی است که در ماه‌های ابتدایی سال و اوج رشد بورس ماهانه تا ۵ میلیون نفر هم در سجام ثبت‌نام می‌کردند.
,
 
,
براساس جدول ثبت‌نام افراد در سجام در استان تهران ۲۷ هزار و ۹۹۸ نفر با بیشترین تعداد پس از آن اصفهان ۲۰ هزار و ۵۷۷ نفر، خراسان رضوی ۱۴ هزار و ۴۴۰ نفر، فارس ۹ هزار ۹۹۱ نفر، خوزستان ۹ هزار ۶۶۹ نفر و در رتبه‌های بعدی سایر استان‌ها قرار دارند و استان بوشهر با ثبت‌نام یک هزار و ۲۶۱ نفر کمترین میزان ثبت‌نامی افراد در سامانه سجام را در آبان‌ماه به خود اختصاص داده است.
,
 
,

 

آمار ثبت نام سهامداران در سجام آبان ۹۹
 
انتهای پیام

منبع: فارس

,

 

, ,
آمار ثبت نام سهامداران در سجام آبان ۹۹
,
 
,
انتهای پیام
,

منبع: فارس

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه