اخبار داغ

در گفتگو با مدیر موسسه خدمات درمان بسیجیان خراسان شمالی مطرح شد؛

رویش امید در قلب زوج های نابارور/ از پرداخت حق بیمه کمتر تا برخورداری از خدمات درمانی تا سقف 10 میلیون تومان

رویش امید در قلب زوج های نابارور/ از پرداخت حق بیمه کمتر تا برخورداری از خدمات درمانی تا سقف 10 میلیون تومان
حامدنوری گفت: در طرح رویش امید ویژه زوجین نابارور، تمامی افرادی که دارای گواهی بسیج هستند و دچار مشکل ناباروری شده اند، به چهار مرکز پژوهشکده رویان تهران، مرکز ناباروری شهید صدوقی یزد، جهاد دانشگاهی کرمانشاه و مرکز ناباروری میلاد مشهد جهت استفاده از خدمات معرفی می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حامدنوری، مدیر خدمات درمانی بسیجیان استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهارکرد: موسسه خدمات درمانی بسیجیان در سال 1372 با هدف رسیدگی و رفع مشکلات بهداشتی و درمانی بسیجیان در دو بخش مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصر اترک,

نوری با اشاره به اینکه در بخش ارائه خدمات مستقیم، بسیجیان و خانواده هایشان با مراجعه به مراکز درمانی تابعه در سراسر کشور می توانند از خدمات درمانی بهره مند شوند، گفت: در استان خراسان شمالی، درمانگاه غدیر در شهرستان شیروان در سال 89 به بهره برداری رسیده، همچنین درمانگاه ولایت در اسفراین در حال تجهیز و بهره برداری است.

,

وی ادامه داد: درمانگاه خیرسازمرحوم حاج رضا قرچولو، در شهرستان مانه و سملقان در 6 بخش شامل درمانگاه عمومی، دندانپزشکی، آزمایشگاه ، بینایی سنجی، فیزیوتراپی و بخش متخصص داخلی و مامایی در فاز بهره برداری نهایی قرار دارد.

,

این مقام مسئول یادآور شد: در شهرستان بجنورد جهت تهیه زمین رایزنی ها صورت گرفته است و باتوجه به اینکه درمانگاه حضرت جوادالائمه (ع) غرب شهر بجنورد را پوشش می دهد پیگیری ها جهت راه اندازی این درمانگاه در قسمت شرقی شهراست.

,

مدیر خدمات درمانی بسیجیان استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاسیس درمانگاه در مابقی شهرستان ها نیز در دستور کار قرار دارند و اگر زیرساخت آماده و نیروی تخصصی فراهم شود، موسسه خدمات درمانی بسیجیان استان این آمادگی را دارد که در تمامی شهرستان های استان این مرکز را به بهره برداری برساند.

,

 

,

برخورداری خدمات درمانی تا سقف 10 میلیون تومان

, برخورداری خدمات درمانی تا سقف 10 میلیون تومان, برخورداری خدمات درمانی تا سقف 10 میلیون تومان,

نوری با اشاره به اینکه ارائه خدمات در بخش غیرمستقیم در چندین گروه تقسیم بندی می شود، گفت: بیمه تکمیل درمان یکی از این خدمات غیرمستقیم است که هر شخصی که دارای مدرک یا گواهی بسیج فعال یا عادی باشد، به ازای هر نفر در سال 402 هزار تومان پرداخت می کند و با تعهداتی که بیمه در نظر گرفته از خدمات بهره مند می شود، همچنین در طول سال می تواند از بیمه عمر تا 25 میلیون تومان برای سرپرست و بیمه حوادث منزل تا سقف 20 میلیون تومان را نیز بهره مند می شود.

,

وی با بیان اینکه افراد تحت پوشش این طرح تا سقف 10 میلیون تومان می توانند از خدمات درمانی برخوردار شوند، گفت: برای این افراد کارتی صادر می شود که بیمار زمانی که به درمانگاه مراجعه می کند، اگر مرکز درمانی با بیمه طرف قرارداد باشد، هزینه ای از بیمار دریافت نمی شود اما در غیر اینصورت با ارائه فاکتور از مرکز درمان، طی صدور مجوز و هماهنگی های لازم به بیمه دانا ارجاع داده می شود که 80 درصد مبلغی که هزینه کرده را از بیمه دریافت می کند.

,

, ,


پرداخت حق سرانه کمتر نسبت به بیمه های اختیاری

,
, پرداخت حق سرانه کمتر نسبت به بیمه های اختیاری, پرداخت حق سرانه کمتر نسبت به بیمه های اختیاری,

نوری اظهار داشت: خدمات بیمه تامین اجتماعی نیز یکی دیگر از خدمات بیمه ای غیرمستقیم است که برای تمامی بسیجیان عادی، فعال، ایثارگران، جانباز و افراد تحت تکفلشان در قالب بیمه کارگری و کارفرمایی مورد استفاده قرار می گیرد.

,

وی مهم ترین مزیت بیمه تامین اجتماعی را پرداخت حق سرانه کمتر نسبت به بیمه های اختیاری خواند و گفت: همچنین دریافت کمک هزینه سفر و همراه ، عدم نیاز به سابقه بیمه ای جهت ثبت نام اولیه ، دریافت کمک هزینه ازدواج، درج تاریخ اعتبار یک ساله برروی دفترچه از دیگر مزایای استفاده از این بیمه است که در سال جاری به ازای هر فرد باید ماهانه مبلغ 530 هزار تومان پرداخت شود.

,


حمایت های ویژه موسسه خدمات درمان بسیجیان از زوج های نابارور

,
, حمایت های ویژه موسسه خدمات درمان بسیجیان از زوج های نابارور, حمایت های ویژه موسسه خدمات درمان بسیجیان از زوج های نابارور,

این مقام مسئول در مورد طرح رویش امید ویژه زوجین نابارور از سال 95 به دنبال تاکیدات مقام معظم رهبری و نگرانی شان از پیری جمعیت کشور به لیست خدمات این موسسه اضافه شده است، گفت: تمامی افرادی که دارای گواهی بسیج هستند و دچار مشکل ناباروری شده اند، به چهار مرکز پژوهشکده رویان تهران، مرکز ناباروری شهید صدوقی یزد، جهاد دانشگاهی کرمانشاه و مرکز ناباروری میلاد مشهد جهت استفاده از خدمات معرفی می شوند.

,

نوری گفت: بسیجیان باید دارای تاییدیه استحقاق دریافت کمک هزینه و  زوجه دارای سن کمتر از 42 سال باشد، که بتوانند از این طرح برخوردار شوند.

,

وی گفت: علاوه بر این هر زوج می تواند یک بار در سال مبلغ 30 میلیون ریال به صورت بلاعوض با فرانشیز 30 درصد دریافت کند که باتوجه به اینکه 70 درصد توسط دفترچه پرداخت می شود، مابقی سه میلیون تومان توسط موسسه و هزینه ناچیزی توسط فرد پرداخت می شود.

,

نوری همچنین با اشاره به اینکه فرد باید دفترچه بیمه پایه داشته باشد که هزینه ها 100 درصدی با تعرفه آزاد محاسبه نشود، افزود: همچنین زوج هایی که در سال 98 این مرحله را طی  کرده اند و  نتیجه شان منفی بوده نیز می توانند در سال 99 مجدد از این خدمات با مبلغ 20 میلیون ریال استفاده مجدد داشته باشند.

,

 

,

کارت خدمات بشیر برای دریافت تخفیفات درمانی

, کارت خدمات بشیر برای دریافت تخفیفات درمانی, کارت خدمات بشیر برای دریافت تخفیفات درمانی,

مدیر خدمات درمانی بسیجیان استان خراسان شمالی کارت اخذ خدمات بشیر را یکی دیگر از خدمات ارائه شده در موسسه بسیجیان اعلام کرد و گفت: باتوجه به نیاز مبرم بسیجیان جهت استفاده از مراکز درمانی تابعه و طرف قرارداد با صرف کمترین زمان و هزینه این طرح در حال اجرا است و بسیجی با مراجعه و دریافت این کارت برای خود و خانواده اش در سراسر کشور در تمامی مراکز درمانی تابعه و طرف قرارداد بسته به نوع قرارداد شامل تخفیف می شود.

,

وی ادامه داد: صندوق مددکاری بیماران صعب العلاج نیز یکی دیگر از خدمات در نظر گرفته شده در این موسسه است که به منظور تامین بخشی از هزینه های بیماران راه اندازی شده است.

,

نوری مشمولین این طرح را کلیه بسیجیانی که کارت خدمات بشیر را دریافت کرده اند، عنوان کرد و گفت: بسیجیان می توانند با ارائه مدارک و مستندات به موسسه مراجعه و تا سقف 10 میلیون ریال کمک هزینه بلاعوض دریافت کنند.

,

مدیر خدمات درمانی بسیجیان استان خراسان شمالی یادآور شد: در سال جاری باتوجه به اینکه کلیه مشاغل و مراکز ارائه خدمات تحت تاثیر کرونا قرار گرفته اند، در اواخر نیمه نخست سال طرح جدید موسسه ابلاغ شده و اطلاع رسانی های آغاز شده که جامعه هدف بتوانند از این خدمات بهره مند شوند.

,


جذب 20 درصد از سهیمه خراسان شمالی در سال 99

,
, جذب 20 درصد از سهیمه خراسان شمالی در سال 99, جذب 20 درصد از سهیمه خراسان شمالی در سال 99,

مدیر درمانگاه غدیر شیروان گفت: در حال حاضر باتوجه به اینکه گروهی در شرف تشکیل پرونده هستند، 20 درصد از سهمیه ای که از ستاد موسسه در سال جاری برای استان ابلاغ شده، جذب شده است.

,

وی با بیان اینکه در بخش دریافت کارت اخذ خدمات و بیمه تامین اجتماعی هیچ محدودیت سهمیه ای وجود ندارد، گفت: در سال جاری سهمیه خراسان شمالی در بخش بیمه تکمیل درمان 90 نفر، ارائه بیمه حوادث و عمر 42 زوج، در طرح رویش امید یا طرح زوج های نابارور 50 نفر و صندوق مددکاری 5 نفر اختصاص داده شده است.

,

نوری گفت: در صورتی که سهمیه به صورت کامل توسط استان جذب شود می توان از سهمیه استان های دیگر که خالی مانده است، استفاده کرد.

,

وی اضافه کرد: در سال گذشته سهمیه تعداد زوج های نابارور اختصاص پیدا کرده به استان خراسان شمالی 30 نفر بود که با پیگیری های انجام شده این سهمیه را به 80 نفر افزایش داده شود.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه