اخبار داغ

ناگفته های متفاوت ترین کارآفرین بسیجی؛

مقابله با کرونا با ابتدایی ترین امکانات/ پایگاه بسیجی که به کارگاه تولیدات بهداشتی تبدیل شد

مقابله با کرونا با ابتدایی ترین امکانات/ پایگاه بسیجی که به کارگاه تولیدات بهداشتی تبدیل شد
یکی از طلبه های بسیجی بیجار استان کردستان با ابتکاری نو با ابتدایی ترین تجهیزات اقدام به راه اندازی کارگاه تولیدی تجهیزات بهداشتی مقابله با کرونا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، اهل همّت رخنه در سدّ سکندر می کنند/این سبُک دستان، کلید فتح را دَندانه اند، این تک بیت صائب تبریزی بهترین وصف حال این روزهای سید حسین موسوی ، طلبه پای کار و جهادی اهل بیجار کردستان است که برای پای کار آوردن بسیجیان این دیار کمر همت بسته و سخت تلاش می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

11 سال فرمانده پایگاه ولی عصر (عج)، 5 سال فرمانده پایگاه علمی شهید علیمحمدی ، 5 دوره بعنوان فرمانده برتر استان ، 2 دوره برتر کشوری و 3 دوره برتر شهرستان در کارنامه کاری این طلبه بسیجی می درخشد.

,

این طلبه بسیجی در این روزهای سخت کرونایی متفاوت تر از تمام کار آفرینان بسیجی پای کار آمد و با راه اندازی کارگاه تولید ماسک ، شیلد و دستکش نقش بسزایی در تامین اقلام بهداشتی مردم شهرستان دارد.

,

برای کارگاه تولیدیش منتظر گرفتن سوله یا سالن بزرگ نبود، از همان پایگاه چند متری که صفای بسیج را می شود از آن استشمام کرد بعنوان مکانی برای تولید استفاده کرده است.

,

برای آشنایی بیشتر با وی به گفتگو نشسته ایم که شما را به خواندن آن دعوت میکنم.

,

, ,

 لطفا خودتان را بیشتر برای خوانندگان ما معرفی کنید؟

,  ,

ضمن تبریک هفته بسیج و آرزوی موفقیت روز افزون برای تمام بسیجیان ، بنده سید حسین موسوی هستم ، متولد دی ماه سال 1369، دارای مدرک تحصیلی سطح 3 حوزه علمیه و مدرک کارشناسی فقه و حقوق ، 11 ساله بعنوان فرمانده پایگاه مسجد ولیعصر عج بیجار در خدمت بسیجیان با صفای منطقه بادامستان هستم.

,

لطفا در خصوص اقدامات اخیر خودتان که موجب اشتغالزایی برای جوانان پایگاه شده است بیشتر توضیح دهید؟

,

همزمان با ورود ویروس کرونا و بروز مشکلات ، ابتدا اقدام به برگزاری جلسات تخصصی با بسیجیان پایگاه نمودم و با ایده خودم و چند نفر از نخبگان به فکر راه اندازی کارگاه تولیدی اقلام بهداشتی جهت مقابله با کرونا افتادیم.

,

بالا بودن قیمت دستکش و شیلد در بازار ، ما را بر این داشت که با کمک فرمانده محترم ناحیه و خیرین عزیز مواد مورد نیاز مردم را تهیه و به صورت رایگان در اختیار آنها قرار بدهیم.

,

, ,

برای احداث کارگاه های تولیدی با مشکل مواجه نشدید؟

,

شاید این سوال را از یک شخصی که قصد کارآفرینی و اشتغالزایی داشته باشد بپرسید حتما خواهد گفت برای مکان و تامین اعتبار و موارد دیگر با مشکل رو به رو شدم، اما ما در همان قدم اول با همفکری بسیجیان پایگاه، از دفتر پایگاه بعنوان کارگاه تولیدی استفاده کردیم و با برپا کردن تجهیزات شروع به کار کردیم.

,

, ,

در طول این مدت برای چند نفر اشتغالزایی کردید و چه مقدار محصولات شما در بازار عرضه شده است؟

,

در کارگاه تولید شیلد(محافظ صورت) روزانه 100 شیلد تولید کردیم و در کارگاه تولید دستکش یک بار مصرف موفق به تهیه هزار جفت دستکش یک بار مصرف شدیم و این نکته هم بیان کنم بیشتر محصولات تولیدی این کارگاه در بین نیازمندان آسیب دیده از کرونا به صورت رایگان توزیع شده است و در حال حاضر هم بسیجیان پایگاه در حال تهیه دستگاه هوشمند ضدعفونی دست چشمی و پدالی هستند.

,

درکارگاه دستکش ۲ شیفت ۵ نفر، در کارگاه تولید شیلد 2 تیم 6 نفره و در کارگاه تولید دستگاه هوشمند ضد عفونی دست در دو شیفت 6 نفر اشتغالزایی شده است.

,

, ,

در یک جمله بسیجی را تعریف کنید؟

,

بسیجی یعنی همیشه پای کار بودن ، خدمت رسانی بی منت و توجه به قشر آسیب پذیر و در یک جمله بسیجی یعنی کسی که در مواقع بحرانی هر چیزی که نداشته باشیم ، بسازد حتی با کمترین امکانات.

,

سخن شما با مسوولان شهرستان بیجار؟

,

اگر مسئولین و خیرین پای کار باشند همین کارگاه های تولیدی موجب ایجاد اشتغالزایی برای جوانان بیکار منطقه می شود و می توانیم محصولات خود را به استان های دیگر هم صادر کنیم.

,

در پایگاه شما که مولد کارآفرینی است بغیر از اقداماتی که فرمودید ، کار دیگری هم در برای مقابله با کرونا انجام داده اید؟

,

بله ، پخت 1200  پرس غذای نذری در قالب کمک مومنانه و توزیع در بین نیازمندان منطقه ، تهیه و توزیع لواز التحریر برای ۱۵ دانش آموز بی بضاعت، توزیع ۱۰۰ کیلو میوه در قالب کمک مومنانه به خانواده های آسیب دیده از کرونا، ضدعفونی شبانه معابر و اماکن عمومی  و مساجد در قالب ۸ تیم،توزیع رایگان ماسک ، اهدا ۱۰۰۰ جفت دستکش یکبار مصرف به بسیج فرهنگیان، تقدیم ۵۰ بسته کمک معیشتی به خانواده های آسیب دیده از کرونا

,

, ,

و سخن پایانی

,

در حال حاضر ما در جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم ، در همین شهر کوچک ما بیکاری بی داد می کند،مسوولان این را باید آویزه گوششان کنند حمایت از کارآفرین و برداشتن بروکراسی های اداری تنها راه حل حمایت از تولید داخلی و رونق اقتصادی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه