اخبار داغ

تاکید IOC و مقامات توکیو بر برگزاری قطعی رویداد المپیک 2020 است؛

صالحی‌امیری: ابقای استیلی در تیم امید صحت ندارد/ نتیجه عادلانه در CAS به نفع جودوی ایران خواهد بود

صالحی‌امیری: ابقای استیلی در تیم امید صحت ندارد/ نتیجه عادلانه در CAS به نفع جودوی ایران خواهد بود
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: منبع خبر ابقای حمید استیلی در تیم امید واقعی نیست و چنین موضوعی صحت ندارد. فدراسیون فوتبال درگیر مسئله اساسنامه و انتخابات است و اگر هم مسئله‌ای در کار باشد، قطعاً با هماهنگی کمیته ملی المپیک خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک امروز در نشست خبری آنلاین با اهالی رسانه حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس کمیته ملی المپیک درباره برگزاری رقابت‌های المپیک مردادماه 1400 اظهار داشت: نخست وزیر جدید ژاپن مصمم به برگزاری المپیک است و توماس باخ هم طی ملاقاتی در 26 مهر با وی تاکید جدی داشته تا مسابقات برگزار شود. به 3 شکل ممکن است وضعیت‌های متفاوتی در این رویداد پیش بیاید. اولین وضعیت اختراع واکسن است تا با تزریق واکسن بتوان شرایط ایمنی را تعبیه کرد. دوم این‌که با شرایط قرمز وارد المپیک شویم تا با 2 هفته قرنطینه ورزشکاران مواجه شوند و تماشاگری حضور نداشته باشد. وضعیت سوم هم به شرایط زرد می‌رسد و حضور ورزشکاران و تماشاگران با قرنطینه و رعایت‌ پروتکل‌ها خواهد بود.

,

IOC مطمئن است تا قبل از المپیک واکسن می‌آید 
صالحی امیری ادامه داد: مهم این است که رئیس IOC معتقد است باید تماشاگران حضور داشته باشند و همچنین وعده داد تا آن زمان واکسن کرونا در دسترس باشد. باخ کمپین سلامت برای همه را با کمک سازمان ملل و بهداشت جهانی آغاز کرده و گفته بازی‌های المپیک و پارالمپیک را در توکیو جشن خواهیم گرفت. کمیته بین‌المللی المپیک از سمت سازمان بهداشت جهانی نسبت به دریافت واکسن مطمئن شده است تا قبل از پایان سال میلادی به بازار و برای ورزشکاران فرستاده شود و حتی قیمت‌های واکسن‌ها نیز اعلام شده است.

, IOC مطمئن است تا قبل از المپیک واکسن می‌آید , IOC مطمئن است تا قبل از المپیک واکسن می‌آید ,
, IOC,

 نخستین متقاضی دریافت واکسن هستیم
رئیس کمیته ملی المپیک عنوان کرد: با رئیس کمیته ملی المپیک مکاتباتی داشتم تا درباره تجربیات استفاده وی و کشورش از واکسن صحبت کنیم و بتوانیم از این نعمت بهره‌مند شویم. نایب‌رئیس IOC هم با مقامات ژاپنی ملاقات‌هایی داشته و با نشانه‌هایی مثبت اعلام کرده که برگزاری المپیک و پارالمپیک در توکیو قطعی خواهد بود. رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک هم از عزم جدی مسئولان توکیو تشکر کرده و به نظر می‌رسد در مجموع شرایط به سمت برگزاری رویداد خواهد رفت.

,  نخستین متقاضی دریافت واکسن هستیم,  نخستین متقاضی دریافت واکسن هستیم,
, IOC,

صالحی امیری گفت: تا به این‌جا 75 درصد بودجه فدراسیون‌ها را تخصیص داده‌ایم و تا انتهای آذر هم این رقم به 100 درصد خواهد رسید. علی‌رغم عدم وجود رویداد اما هزینه‌های جاری فدراسیون‌ها برجاست و ما تلاش داشتیم تا امسال زودتر از 3 سال گذشته پرداخت بودجه را به اتمام برسانیم. ما در منطق اداری خود نیازمند یک نظام ساختاری بوده‌ایم و توانستیم این کار را انجام دهیم. نظام شاخص‌گذاری را تعریف کردیم و پرداخت بودجه سال آتی بر مبنای این نظام خواهد بود. خارج از بودجه 30 میلیارد تومانی مصوب، ما 5 میلیارد تومان از بودجه ویژه فدراسیون‌های المپیکی را در اختیار آقای سجادی قرار دادیم تا بر اساس پیشرفت و عملکرد فدراسیون‌ها پرداخت شود. تا الان 450 میلیون به فدراسیون کشتی، 400 میلیون به فدراسیون بسکتبال و برخی مبالغ هم تا هفته آینده تخصیص داده خواهد شد.

,

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: توسعه زیرساخت‌ها را در آکادمی ملی المپیک با جدیت دنبال می‌کنیم و به دنبال بهبود و نوسازی تجهیزات موجود هستیم. در آینده نزدیک 5 میلیارد تومان تجهیزات خریداری خواهیم کرد.

,

والیبال به بودجه ما نیاز ندارد
صالحی امیری درباره شرایط تمی ملی والیبال و انتخاب آلکنو تصریح کرد: پیشرفت‌های والیبال در سال‌های اخیر مدیون آقای داورزنی است که ایشان با جدیت و دوراندیشی درحال اداره فدراسیون هستند. برنامه‌ریزی وی بر این بوده که تیم ملی والیبال بتواند جز برترین‌های المپیک باشد و استفاده از الکنو بر همین معیار استوار است. آقای داورزنی توانایی تامین هزینه‌های والیبال از اسپانسرها را دارند و نیاز خاصی به بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ندارند، اما ما پشتیبان این رشته هستیم و این ورزش را بعد از کشتی یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین ورزش‌ها در کشور می‌دانیم. باید از مجموعه والیبال و تیم ملی حمایت شود تا به موفقیت در هدف‌گذاری برسیم.

, والیبال به بودجه ما نیاز ندارد, والیبال به بودجه ما نیاز ندارد,
,

صالحی‌امیری درباره اینکه چه زمانی قرار است واکسن به دست ما و ورزشکاران ایران برسد، گفت: خیر اطلاعی ندارم. صلاحیت این موضوع به وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کروناست. ما صلاحیتی برای ورود نداریم. البته من مکاتبه‌ای با چین داشته‌ام و منتظر پاسخ هستم. اگر واکسن تامین شود آن را برای ورزشکاران تهیه می‌کنیم و مطمئن باشید نخستین متقاضی وزارت و کمیته است.

,

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص انتخابی‌های رشته‌های باقی‌مانده گفت: تنها رویدادی که باقی‌مانده بسکتبال است که آن‌هم ما کسب سهمیه کرده‌‍ایم و بقیه رویدادها در 2021 خواهد بود. تنها رویدادی که قرار به برگزاری سریع آن بود، رویداد کشتی در صربستان بود که به هر حال ملغی شد. ارزیابی IOC بر تغییر شرایط در 2021 استوار است.

, IOC,

الهام هاشمی در کنار تیم ملی خواهد بود
صالحی امیری در مورد شرایط منفعل فدراسیون تیراندازی و وضعیت تیم ملی تفنگ عنوان کرد: فدراسیون یک نهاد رسمی‌ست و تلاش‌های آقای دادگر قابل تقدیر است چون 6 کسب سهمیه در این رشته داشتیم. خانم هاشمی یکی از بهترین مربیان روز دنیا هستند و به‌عنوان یک سرمایه باید جز استراتژی‌های حفظ توسط کمیته و وزارت باشند. ما برنامه داشتیم تا ایشان را در المپیک داشته باشیم و برای این موضوع هم چندین جلسه برگزار کردیم. چیزی که خانم هاشمی می‌خواست، مطالبه شخصی نبوده و دلسوزی برای المپین‌ها بود تا به موفقیت در المپیک برسیم. ایشان صدایش را به مدیران ارشد رساند و واقعا انسان شریف و فهیمی هستند. من هم با تقاضای ایشان رویکرد مثبتی داشتم و متحد هستیم تا از این ظرفیت استفاده کنیم و به رشته تفنگ کمک کنیم. این چالش سازمانی را پشت سر گذاشتیم و ایشان در کنار فدراسیون خواهند بود و آقای دادگر هم با حداکثر توان به کار خود ادامه می‌دهند.

, الهام هاشمی در کنار تیم ملی خواهد بود,
,

متقاضی کرسی ریاست کمیته نخواهم بود
رئیس کمیته ملی المپیک درباره حضورش در دوره بعد برای ریاست این کمیته بیان کرد: من برای حضور در این صندلی تلاشی نخواهم کرد. من متقاضی این پست نبودم و ان‌شالله در دی ماه 1400 تصمیم خواهم گرفت.

, متقاضی کرسی ریاست کمیته نخواهم بود,
,

سیدرضا صالحی امیری در پاسخ به خبرنگار ورزشی دانا درخصوص شرایط برگزاری اردوهای تیم ملی شمشیربازی و وزنه برداری پاسخ داد: هر اردویی باید بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش باشد. این ستاد برگزاری اردوی بعضی رشته‌ها را با شرایط ایزوله و وضعیت مناسب مجوز داده و برخی را نداده است. ما تابع سیاست‌های ستاد عالی کرونا هستیم و از طرف ورزش ایران هم فدراسیون پزشکی - ورزشی نماینده ماست تا با  این ستاد و وزارت ورزش و جوانان هماهنگی‌های لازم را انجام و ابلاغ‌های لازم را ارسال کند. ما هم امکانات و الزامات لازم را برای فدراسیون‌ها و ورزشکاران المپیکی فراهم می‌کنیم تا برای مدال‌آوری مشکلی وجود نداشته باشد.

, سیدرضا صالحی امیری در پاسخ به خبرنگار ورزشی دانا درخصوص شرایط برگزاری اردوهای تیم ملی شمشیربازی و وزنه برداری پاسخ داد: هر اردویی باید بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش باشد. این ستاد برگزاری اردوی بعضی رشته‌ها را با شرایط ایزوله و وضعیت مناسب مجوز داده و برخی را نداده است. ما تابع سیاست‌های ستاد عالی کرونا هستیم و از طرف ورزش ایران هم فدراسیون پزشکی - ورزشی نماینده ماست تا با  این ستاد و وزارت ورزش و جوانان هماهنگی‌های لازم را انجام و ابلاغ‌های لازم را ارسال کند. ما هم امکانات و الزامات لازم را برای فدراسیون‌ها و ورزشکاران المپیکی فراهم می‌کنیم تا برای مدال‌آوری مشکلی وجود نداشته باشد., سیدرضا صالحی امیری در پاسخ به خبرنگار ورزشی دانا درخصوص شرایط برگزاری اردوهای تیم ملی شمشیربازی و وزنه برداری پاسخ داد: هر اردویی باید بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش باشد. این ستاد برگزاری اردوی بعضی رشته‌ها را با شرایط ایزوله و وضعیت مناسب مجوز داده و برخی را نداده است. ما تابع سیاست‌های ستاد عالی کرونا هستیم و از طرف ورزش ایران هم فدراسیون پزشکی - ورزشی نماینده ماست تا با  این ستاد و وزارت ورزش و جوانان هماهنگی‌های لازم را انجام و ابلاغ‌های لازم را ارسال کند. ما هم امکانات و الزامات لازم را برای فدراسیون‌ها و ورزشکاران المپیکی فراهم می‌کنیم تا برای مدال‌آوری مشکلی وجود نداشته باشد.,

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: IOC تصمیم به کمک به کمیته‌های ملی المپیک داشت و کمک‌‎ها در چارچوب برنامه هستند، نه کمک بدون برنامه. ما تا الان هیچ‌گونه کمک مستقیمی بابت شرایط کرونا دریافت نکرده‌ایم، اگر هم مبلغی به ما تخصیص داده شود به علت تحریم‌ها قابل دریافت نیست و مطالبه باقی می‌ماند. از جمله برنامه‌ها پرداخت حقوق قهرمانان خواهد بود و مکاتباتی در این راه داشته‌ایم تا هم فدراسیون‌ها اسامی بورسیه‌ها را معرفی کنند و ما نیز اقدامات را با کمیته بین‌المللی انجام دهیم. تا به الان حقوق 500 دلاری را با نرخ روز بانک مرکزی پرداخت کرده‌ایم.

, IOC,

قراردادها شفاف باشد از فساد جلوگیری می‌شود
صالحی امیری درباره حضور الکنو در تیم ملی والیبال مجددا تصریح کرد: ما با آقای داورزنی دائما گفت‌وگو داریم. ایشان استدلال دارند که در سال المپیک باید هدف‌گذاری حتی حضور روی سکوی این رویداد باشد. ما در این دوره کوتاه یک‌ساله حتما باید از یک مربی بین‌المللی معتبر استفاده کنیم اما در فرصت پس از المپیک شرایط تغییر می‌کند. درباره رقم قرارداد اطلاعی ندارم و به اعتقاد من ورزش ایران برای عبور از حاشیه‌ها باید شفاف عمل کند و انتشار رقم قراردادها از مصادیق شفافیت است. این موضوع به سلامت ورزش ایران کمک می‌کند و به اعتمادسازی مردم هم عنایت دارد. همه فدراسیون‌ها با تمام قراردادها را در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار دهند و از نقد هراسی نداشته باشند. اگر فوتبال از روز اول همه قراردادها را شفاف می‌کرد و ورزش ایران بپذیرد در فضای شفاف زیست می‌کند شرایط بهتر می‌شود. از نقد نباید پرهیز داشته باشند. اگر رئیس کمیته ملی المپیک 100 میلیارد در اختیار دارد حق مردم است بدانند این پول مجا خرج می‌شود این موضوع اعتماد مردم را جلب می‌کند و جلوی فساد احتمالی و حاشیه را می‌گیرد.

, قراردادها شفاف باشد از فساد جلوگیری می‌شود, قراردادها شفاف باشد از فساد جلوگیری می‌شود,
,

رئیس کمیته ملی المپیک درباره وضعیت جودو و اینکه دوستان خوش‌بینانه منتظر نظر دادگاه CAS هستند، تصریح کرد: ما در شورای سیاست‌گذاری که در موضوع جودو با ریاست وزیر داشتیم و داریم توافق کردیم تا زمان صدور رای از هر گونه موضع رسانه‌ای پرهیز کنیم چون روی تصمیم‌گیری مقامات تاثیر می‌گذارد. بنابراین تصمیم گرفتیم سکوت کنیم. اگر CAS عادلانه قضاوت کند رای رفع تعلیق جودو خواهد بود. صلاح جودو این است ما فعلا موضع‌گیری در این خصوص نداریم.

,

هیچ مذاکره‌ای درباره سرمربی تیم امید نشده است
رئیس کمیته ملی المپیک درباره ابقای حمید استیلی در تیم امید در فاصله 4 سال مانده به رویداد بعدی توضیح داد: هیچ اطلاعی از این تصمیم ندارم و با مقامات فدراسیون فوتبال هم چنین صحبتی نشده. منبع خبر ابقای حمید استیلی در تیم امید واقعی نیست و چنین موضوعی صحت ندارد. فدراسیون فوتبال درگیر مسئله اساسنامه و انتخابات است و اگر هم مسئله‌ای در کار باشد، قطعاً با هماهنگی کمیته ملی المپیک خواهد بود.

,

هیچ مذاکره‌ای درباره سرمربی تیم امید نشده است
رئیس کمیته ملی المپیک درباره ابقای حمید استیلی در تیم امید در فاصله 4 سال مانده به رویداد بعدی توضیح داد: هیچ اطلاعی از این تصمیم ندارم و با مقامات فدراسیون فوتبال هم چنین صحبتی نشده. منبع خبر ابقای حمید استیلی در تیم امید واقعی نیست و چنین موضوعی صحت ندارد. فدراسیون فوتبال درگیر مسئله اساسنامه و انتخابات است و اگر هم مسئله‌ای در کار باشد، قطعاً با هماهنگی کمیته ملی المپیک خواهد بود.

, هیچ مذاکره‌ای درباره سرمربی تیم امید نشده است, هیچ مذاکره‌ای درباره سرمربی تیم امید نشده است,
,

صالحی امیری درخصوص زمان برگزاری مجمع عمومی کمیته ملی المپیک عنوان کرد: مقدمات را حاضر کرده‌ایم و بر اساس سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا اگر امکان برگزاری حضوری باشد، ترجیح به این است اما اگر نشود باید مجازی برگزار کنیم.

,

رئیس کمیته ملی المپیک درباره عملکرد کمیسیون ورزشکاران بیان کرد: آقای ساعی درحال فعالیت هستند و جلساتی هم برگزار می‌شود تا مطالبات و درخواست‌های قهرمانان و ورزشکاران پیگیری شود. در جریان فرایند حضور آقای سعید معروف در کمیسیون ورزشکاران IOC هستم و آقای سجادی مسئول پیگیری این مسئله شدند. برای فرایند جمع‌آوری آرا اقداماتی انجام شده و ان‌شاالله توضیحات خوبی هم ارائه خواهد شد.

, IOC,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه