حسنعلی اصغری با اشاره به وضعیت استفاده دانشآموزان از اینترنت و شبکه شاد گفت: تقریبا ۸۸ درصد دانشآموزان استان به برنامۀ «شاد» دسترسی دارند و ۶ هزار دانش آموز نیز به این بستر دسترسی ندارند.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، امروز نزدیک 9 ماهی میشود که ویروس کرونا نه تنها کشور ما که مجموع جهان را تحتالشعاع قرار داده است.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,در شرایط موجود نظامهای آموزشی شرایط جدیدی از تدریس را تجربه میکنند، شرایطی که در کشور ما با آزمون و خطاهایی هم همراه شده است، زیرا وزارت آموزش و پرورش آمادگی ورود به چنین فضایی را نداشت.
با تمرکز آموزش و پرورش بر آموزش دانشآموزان از طریق فضای مجازی و انحصار آن در پیامرسان «شاد»، وضعیت دسترسی دانشآموزان حاشیه شهرهای استان، مدارس روستایی و عشایری به آموزشهای مجازی در بستر «شاد» بهعنوان یکی از نقاط ضعف این شیوه مطرح است؛ چراکه برخی دانشآموزان به دلیل نبود زیرساختهای مناسب و اینترنت از برنامههای آموزشی محروم هستند.
دسترسی ۸۸ درصد دانش آموزان به برنامۀ شاد
حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزویندر گفتوگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به وضعیت استفادۀ دانشآموزان از اینترنت و شبکۀ شاد اظهار کرد: تقریبا ۸۸ درصد دانشآموزان استان به برنامۀ «شاد» دسترسی دارند.
وی افزود: ۱۲درصد یا حدود ۲۲ الی ۲۳ هزار دانشآموز قزوینی در دسترسی به برنامۀ شاد مشکل داشتهاند که بخشی از مشکلات به دلیل عدم دسترسی دانشآموزان به گوشی هوشمند بوده که البته این موضوع حل شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه خیرین و نهادهای حمایتی در تهیۀ ابزارهای لازم برنامۀ شاد همکاری لازم را داشتهاند، گفت: هماکنون پنج الی شش هزار دانشآموز امکان استفاده از آموزشهای ما را ندارند؛ ما نیز برای این افراد محتواهای آموزشی تولید کرده و در اختیارشان قرار دادیم.
اصغری یادآور شد: دانشآموزانی که امکان استفاده از برنامۀ شاد را ندارند، آموزشها را از طریق شبکۀ تلویزیونی آموزش دریافت میکنند و برای دانشآموزان دیگر هم کلاسهای حضوری تشکیل میشود.
آموزشها به شیوههای مختلف به دانشآموزان ارائه میشود
وی اضافه کرد: موضوع دارای اهمیت برای ما این است که هیچ دانشآموزی از چرخه آموزشها و چتر حمایت آموزش و پرورش برای دریافت آموزشها محروم نماند.
این مقام مسئول ادامه داد: به گفته و تأیید مدیران مناطق چهارده گانه آموزش و پرورش استان، هیچ دانشآموزی نیست که آموزشهای لازم را دریافت نکند و آموزشها به شیوههای مختلف حضوری و مجازی به دانشآموزان ارائه میشود.
اصغری در پایان با اشاره به اینکه معلمان گاهی حتی به درب منازل دانشآموزان برای ارائه مطالب آموزشی مراجعه میکنند، یادآور شد: بخش مهمی از ایثار توسط همکاران آموزش و پرورش از جمله معلمان صورت میگیرد که نمونه آن را در چند روز گذشته میتوان توسط معلم بستری شده در یکی از بیمارستانهای شهرستان استان عنوان کرد.
انتهای پیام/
در شرایط موجود نظامهای آموزشی شرایط جدیدی از تدریس را تجربه میکنند، شرایطی که در کشور ما با آزمون و خطاهایی هم همراه شده است، زیرا وزارت آموزش و پرورش آمادگی ورود به چنین فضایی را نداشت.
,با تمرکز آموزش و پرورش بر آموزش دانشآموزان از طریق فضای مجازی و انحصار آن در پیامرسان «شاد»، وضعیت دسترسی دانشآموزان حاشیه شهرهای استان، مدارس روستایی و عشایری به آموزشهای مجازی در بستر «شاد» بهعنوان یکی از نقاط ضعف این شیوه مطرح است؛ چراکه برخی دانشآموزان به دلیل نبود زیرساختهای مناسب و اینترنت از برنامههای آموزشی محروم هستند.
,دسترسی ۸۸ درصد دانش آموزان به برنامۀ شاد
, دسترسی ۸۸ درصد دانش آموزان به برنامۀ شاد,حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزویندر گفتوگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به وضعیت استفادۀ دانشآموزان از اینترنت و شبکۀ شاد اظهار کرد: تقریبا ۸۸ درصد دانشآموزان استان به برنامۀ «شاد» دسترسی دارند.
,وی افزود: ۱۲درصد یا حدود ۲۲ الی ۲۳ هزار دانشآموز قزوینی در دسترسی به برنامۀ شاد مشکل داشتهاند که بخشی از مشکلات به دلیل عدم دسترسی دانشآموزان به گوشی هوشمند بوده که البته این موضوع حل شده است.
,مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه خیرین و نهادهای حمایتی در تهیۀ ابزارهای لازم برنامۀ شاد همکاری لازم را داشتهاند، گفت: هماکنون پنج الی شش هزار دانشآموز امکان استفاده از آموزشهای ما را ندارند؛ ما نیز برای این افراد محتواهای آموزشی تولید کرده و در اختیارشان قرار دادیم.
,اصغری یادآور شد: دانشآموزانی که امکان استفاده از برنامۀ شاد را ندارند، آموزشها را از طریق شبکۀ تلویزیونی آموزش دریافت میکنند و برای دانشآموزان دیگر هم کلاسهای حضوری تشکیل میشود.
,آموزشها به شیوههای مختلف به دانشآموزان ارائه میشود
, آموزشها به شیوههای مختلف به دانشآموزان ارائه میشود,وی اضافه کرد: موضوع دارای اهمیت برای ما این است که هیچ دانشآموزی از چرخه آموزشها و چتر حمایت آموزش و پرورش برای دریافت آموزشها محروم نماند.
,این مقام مسئول ادامه داد: به گفته و تأیید مدیران مناطق چهارده گانه آموزش و پرورش استان، هیچ دانشآموزی نیست که آموزشهای لازم را دریافت نکند و آموزشها به شیوههای مختلف حضوری و مجازی به دانشآموزان ارائه میشود.
,اصغری در پایان با اشاره به اینکه معلمان گاهی حتی به درب منازل دانشآموزان برای ارائه مطالب آموزشی مراجعه میکنند، یادآور شد: بخش مهمی از ایثار توسط همکاران آموزش و پرورش از جمله معلمان صورت میگیرد که نمونه آن را در چند روز گذشته میتوان توسط معلم بستری شده در یکی از بیمارستانهای شهرستان استان عنوان کرد.
,انتهای پیام/
,]
ارسال دیدگاه