اخبار داغ

ناظر گمرکات استان خبر داد؛

ترخیص ۴۰ درصد کالاها از گمرکات استان بوشهر

ترخیص ۴۰ درصد کالاها از گمرکات استان بوشهر
قره‌بیگی گفت: ترخیص کالا از گمرکات استان بوشهر 40 درصد افزایش پیدا می‌کند و سرعت ترخیص کالاهای متروکه از گمرکات بوشهر بهتر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ بهروز قره بیگی ناظرگمرکات استان بوشهر گفت: ترخیص ۳۰ تا ۴۰ درصد از گمرکات استان بوشهر در دستور کار قرار دارد که فقط ۲۴هزار تن آن شامل برنج بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

قره بیگی اظهار کرد: در اجرای مصوبه ستاد اقتصادی دولت که هفته گذشته ابلاغ شد، به صاحبان کالا اطلاع رسانی و بر این اساس جلساتی با همکاران مربوطه برگزار و روش‌های اجرایی ترخیص کالاها احصاء شد.

,

ناظرگمرکات استان بوشهر افزود: بالغ بر ۲۵۰۰ تن کالاهایی که عمدتاً اجزا و قطعات و مواد اولیه خط تولید هستند، مراحل خروجشان از گمرک در حال اجرا است.

,

وی با بیان اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد کالاهای متروکه از گمرک استان بوشهر ترخیص شده است، گفت: روال ترخیص کالاها بر اساس فهرست وزارت صمت در حال انجام است و مابقی کالاها نیز در مرحله خروج از گمرک قرار دارد.

,

قره بیگی اضافه کرد: دریافت کد ارز بانکی عمده مشکلات برای ترخیص کالا بود که شامل لاستیک کامیون هم شده است.

,

ناظرگمرکات استان بوشهر با بیان اینکه ۱۰۰ کانتینر به تعداد ۲۹ هزار لاستیک خودرو سنگین در گمرک بوشهر دپو شده است گفت: اولین مرحله خروج لاستیک از گمرکات استان بوشهر که بالغ بر ۱۱ کانتینر و شامل ۲۵۰۰ حلقه لاستیک می‌شود، در حال پیگیری است. مابقی کانتینرها مراحل تشریفات ترخیص آنها انجام شده است.

,

وی با اشاره به اینکه حدود ۹ هزار تن کالای انباری و ۱۰۰۰ کانتینر در گمرکات استان متروکه بوده‌اند، خاطرنشان کرد: حدود ۳۲۰۰ قلم از این کالاها طی فهرستی از سوی وزارت صمت کد ارزی صادر و مشمول ترخیص شدند، اما مابقی کالاها نیز برای خروجشان باید منتظر فهرست جدید ابلاغی باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه