اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب:

راهبرد طرح شهید سلیمانی شناسایی سریع بیماران و قرنطینه هوشمند است

راهبرد طرح شهید سلیمانی شناسایی سریع بیماران و قرنطینه هوشمند است
شهرام روشنی گفت: طرح شهید سلیمانی با راهبرد شناسایی سریع بیماران مبتلا به کوید ۱۹، حمایت از گروههای آسیب پذیر جامعه با همکاری بسیج و شبکه بهداشت اجرا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهرام روشنی در گفتگو با خبرنگار بازی دراز اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی با هدف کنترل بیماری کرونا از طریق مشارکت همگانی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از نیروی بسیج و داوطلبین مردمی با نگاه خانواده محور و هر خانه یک پایگاه سلامت در سرپلذهاب شروع بکار کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب با بیان اینکه این طرح دارای اهداف اختصاصی نیز می باشد افزود: قطع انتقال ویروس کرونا به میزان ۸۰ درصد در یک ماه و ۹۰ درصد در سه ماه، کاهش بستری به میزان ۳۰ درصد در یک ماه و ۵۰ درصد در سه ماه، کاهش مرگ و میر به میزان ۱۰ درصد در یک ماه و ۳۰ درصد در سه ماه و پوشش گروه های نیازمند به میزان ۵۰ درصد در یک ماه و ۹۰ درصد در سه ماه از اهداف اختصاصی این طرح می باشد.

وی با بیان اینکه برای این طرح سیاست گذاریهای مهمی تعیین شده است ادامه داد: ارائه مراقبتها و خدمات ضروری بهداشتی به صورت حضوری و غیرحضوری، شناسایی سریع افراد مبتلا به کوید ۱۹ و کسانی که در معرض خطر هستند، اجرای قرنطینه خانگی و غیر خانگی و مراقبت از گروههای در معرض خطر، توسعه درمان سرپایی برای کاهش بار بیماران سرپایی بیمارستانها و ارتقاء کیفیت مراقبتهای بستری در خارج از بیمارستان ۵ سیاست مهم این طرح است.

وی با اشاره به راهبردهای در نظر گرفته شده برای این طرح اذعان داشت: تشدید نظارت بر پروتکل های بهداشتی و اعمال قانون، انجام تست گسترده، هدفمند و هوشمند از مردم که با استفاده از تست سریع ۳۰ دقیقه ای و به صورت انبوه و حتی برای اطرافیان بیمار صورت می گیرد، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند، آموزش اطلاع رسانی و فرهنگسازی و حمایت از گروه های آسیب پذیر مانند سالمندان و زنان باردار، تعیین و اعلام هدفمند و هوشمند محدودیت ها و تقویت درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری راهبردهای در نظر گرفته شده برای این طرح می باشد.

روشنی اظهار داشت: تیم حمایتی نظارتی و مراقبتی با همکاری بسیج به شناسایی بیماران حمایت و مراقبت از آنها و نظارت بر حسن اجرای پروتکل های بهداشتی خواهند پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازی دراز,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه