اخبار داغ

معاون هواشناسی لرستان:

ورود سامانه بارشی جدید به لرستان/ ۶۰ میلیمتر بارش پیش‌بینی می‌شود

ورود سامانه بارشی جدید به لرستان/ ۶۰ میلیمتر بارش پیش‌بینی می‌شود
اکبری، معاون هواشناسی لرستان گفت: سامانه قوی بارشی از روز پنج‌شنبه در منطقه فعال می‌شود که 40 تا 60 میلیمتر بارش پیش‌بینی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زینب اکبری، معاون هواشناسی لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: از روز پنج شنبه سامانه نسبتا قوی و سردی وارد منطقه می شود که همه نقاط استان را در بر می گیرد که علاوه بر ابرناکی، بارش باران، رعد و برق، ورزش باد و در ارتفاعات بارش برف را به همراه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: در نواحی گرمسیر احتمال صاعقه و تگرگ وجود دارد و در مناطق شمالی و شرقی استان و ارتفاعات بارشها با برف همراه است.

,

معاون هواشناسی لرستان میزان بارش های این سامانه را بین ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر اعلام کرد و گفت: با توجه به میزان بالای بارش‌ها احتمال آبگرفتگی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و اختلال در تردد دور از انتظار نیست.

,

اکبری بیان کرد: این سامانه بارشی تا یکشنبه شب در منطقه فعال بوده که در برخی از مناطق میزان بارشها به ۸۰ میلیمتر نیز می رسد.

,

وی با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی بارشها در سال زراعی خاطرنشان کرد: سامانه بارشی قبل بارش‌های بسیار خوبی را به دنبال داشت که در حال حاضر بارش ها در سال زراعی جدید ۷۵ میلیمتر ثبت شده که نسبت به سال زراعی گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

,

معاون هواشناسی لرستان تصریح کرد: بیشترین بارندگی مربوط به الیگودرز با ۱۱۸ میلیمتر و کمترین بارشها در سال زراعی مربوط به کوهدشت با ۳۸ میلیمتر بارندگی می باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه