اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی شهرستان راز و جرگلان خبر داد؛

توزیع ۱۱ هزار بسته معیشتی از ابتدای بحران کرونا/ تولید روزانه ۶ هزار ماسک در راز و جرگلان

توزیع ۱۱ هزار بسته معیشتی از ابتدای بحران کرونا/ تولید روزانه ۶ هزار ماسک در راز و جرگلان
عیسی یزدانی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در این شهرستان به همت بسیج و گروه های جهادی 22 هزار بسته بهداشتی، 160هزار ماسک، 11 هزار بسته معیشتی، 95 هزار نان، 39 هزار غذای گرم و دو هزار بسته لوازم التحریر بین خانواده های محروم و آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عیسی یزدانی، مسئول بسیج سازندگی شهرستان راز و جرگلان در گفتگو با خبرنگار عصراترک  اظهار داشت: در شهرستان راز و جرگلان 110 گروه جهادی با ظرفیت جمعیتی هر گروه 20 نفر مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 100 گروه جهادی  به صورت محله محور(هرپایگاه یک گروه جهادی)که به تناسب اگر در روستاها پانسیون پزشکی دایر باشد این گروههای جهادی در آنجا فعالیت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در این شهرستان نیز همچون سایر نقاط استان خراسان شمالی مردم، بسیج و سازمان ها در همکاری که با هم دارند، توانسته اند بخشی از نیازهای بهداشتی و معیشتی مردم را رفع کنند.

,

یزدانی گفت: تهیه و توزیع 22 هزار و 234 بسته بهداشتی به ارزش ریالی 300 هزار ریال، تهیه و توزیع 160 هزار ماسک توسط گروههای جهادی و بسیج، تهیه و توزیع 11 هزار و 350 بسته معیشتی شامل برنج، روغن، سویا، ماکارونی، رب و عدس به ارزش ریالی هر بسته 350هزار تومان و تهیه و توزیع 95 هزار قرص نان بخشی از این فعالیت های صورت گرفته توسط مجموعه بسیج سازندگی این شهرستان بوده است.

,

وی همچنین تهیه و توزیع 39هزار و 500 بسته غذای گرم ، تهیه و توزیع دو هزار و 970  کیلوگرم گوشت قرمز توسط گروه جهادی، بسیج سازندگی و کمیته امداد، تهیه و توزیع  دو هزار و 700  کیلوگرم گوشت مرغ توسط بسیج سازندگی و گروههای جهادی و تهیه و توزیع 850 دست پوشاک و کفش هر بسته به ارزش 2میلیون ریال را بخشی دیگر از این خدمات خواند.

,

یزدانی خاطر نشان کرد:  همچنین از زمان شروع سال تحصیلی جدید باتوجه به اینکه خانواده های زیادی در بحران کرونا دچار مشکلات اقتصادی شده اند، برای دانش آموزان تعداد دو هزار و 750 بسته لوازم التحریر  شامل کیف، دفتر، مداد رنگی، مداد تراش، خودکار و پاک کن  به ارزش ریالی هر بسته 2میلیون ریال تهیه و بین آنها توزیع شد.

,

 این مقام مسئول علاوه بر این برپایی ایستگاههای سلامت در 5 نقطه شهرستان شامل یکه سعود، غلامان، راز، دوراهی راز و تنگه ترکمن، گندزدایی معابر، مساجد، مدارس و مکان های عمومی و دولتی را از جمله امورات انجام شده توسط بسیجیان شهرستان و گروه های جهادی خواند.

,

یزدانی یادآور شد: در روزهای شیوع ویروس کرونا باتوجه به کمبود ماسک در این شهرستان چهار کارگاه تولید ماسک فعال شدند که روزانه تعداد 6 هزار ماسک را تولید می کردند.

,

وی با بیان اینکه بیماری کوید 19 باتوجه به اینکه بیماری نوپدید و ناشناخته است، قطعا نیاز به یک سری آموزش ها برای خودمراقبتی افراد در مقابله با این بیماری  دارد، گفت: تاکنون در 10 نقطه از شهرستان رازو جرگلان کارگاه های آموزشی کرونا برگزار شده است و برای کمک به شبکه بهداشت شهرستان نیروهای بسیجی برای غربالگری افراد ساکن روستا به صورت منزل به منزل حضور فعال داشته اند.

,

این مقام مسئول در ادامه به برنامه های در دستور اجرای بسیج سازندگی شهرستان رازو جرگلان اشاره کرد و گفت: این برنامه ها شامل افزایش تولید ماسک، تهیه و توزیع پک های بهداشتی، برپایی ایستگاههای سلامت و تب سنجی در 10 نقطه شهرستان، تهیه و تویع بسته های معیشتی، تهیه و توزیع 100هزار عدد قرص نان، تهیه و توزیع 30 هزار بسته غذای گرم، تهیه و توزیع گوشت قرمز ، کمک به بازاریان آسیب دیده از کرونا(با اعتلای تسهیلات اقتصاد مقاومتی)، کمک به بازاریابی محصولات تولیدی کارگاههای خانگی و اعزام گروههای جهادی به مراکز بهداشت و سلامت جهت کمک به کادر درمانی اعلام کرد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه