اخبار داغ

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان مرکزی:

بی تدبیری دولت در مدیریت تولید جوجه یکروزه عامل فزایش قیمت مرغ است/ قیمت ها تا دو هفته دیگر متعادل می شود

بی تدبیری دولت در مدیریت تولید جوجه یکروزه عامل فزایش قیمت مرغ است/ قیمت ها تا دو هفته دیگر متعادل می شود
حیدری مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان مرکزی گفت: علت اصلی افزایش قیمت مرغ در این روزها، به دلیل خودداری مرغداران مرغ مادر (به درخواست سندیکای جوجه داران) از خواباندن تخم مرغ برای ایجاد جوجه یکروزه بود. این اتفاق که در برهه ای حدودا دو هفته ای –نهم تا بیستم مهرماه- و در اعتراض به قیمت پایین جوجه یکروزه انجام شد، این روزها تاثیر خود را در بازار مرغ گذاشته و باعث شده تا قیمت آن به حدود ۳۵هزار تومان برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حیدری مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب، در خصوص افزایش ناگهانی قیمت مرغ، گفت: علت اصلی افزایش قیمت مرغ در این روزها به دلیل خودداری مرغداران مرغ مادر (به درخواست سندیکای جوجه داران) از خواباندن تخم مرغ برای ایجاد جوجه یکروزه بود. این اتفاق که در برهه ای حدودا دو هفته ای –نهم تا بیستم مهرماه- و در اعتراض به قیمت پایین جوجه یکروزه انجام شد، این روزها تاثیر خود را در بازار مرغ گذاشته و باعث شده تا قیمت آن به حدود 35هزار تومان برسد. این تصمیم باعث شد تا قیمت جوجه از زیر 2هزار تومان به 3هزار تومان برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود: در حال حاضر هم مرغ زنده خیلی به ندرت در بازار وجود دارد ولی به نظر می رسد با توجه به ادامه روند خواباندن تخم مرغ ها و تبدیل آن به جوجه یکروزه پس از بیستم مهر ماه، این کمبود مرغ زنده و افزایش قیمت ها تا یکی دو هفته دیگر برطرف شود و قیمت ها به قبل و حدود 27هزار تومان برگردد.

,

حیدری ادامه داد: البته سازمان صمت و جهادکشاورزی استان دو روز گذشته قیمت مرغ گرم را 29هزار تومان اعلام کرد و باید مرغ تازه با این قیمت در مرغ فروشی های استان به فروش برسد.

,

عدم تولید جوجه یکروزه برای اولین بار در کشور رخ داد!

, عدم تولید جوجه یکروزه برای اولین بار در کشور رخ داد!, عدم تولید جوجه یکروزه برای اولین بار در کشور رخ داد!,

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان مرکزی با بیان اینکه اگر دولت(وزارت جهاد کشاورزی) جلوی نخواباندن تخم مرغ برای تبدیل به جوجه را می‌گرفت، امروز شاهد این افزایش قیمت نبودیم، گفت: البته قبلا هم اتفاقات مشابهی در اعتراض به قیمت مرغ و جوجه یک روزه افتاده بود ولی هیچگاه به طور کلی زنجیره تولید جوجه یک روزه قطع نشده بود ولی در نهم تا بیستم مهرماه امسال شاهد قطع یکی دو هفته ای این زنجیره بودیم.

,

وی در پاسخ به این سوال که دولت از این هماهنگی برای عدم تولید جوجه یک روزه اطلاع نداشته یا اینکه مطلع بوده و قصد جلوگیری از آن را نداشته، گفت: دولت را نمی دانم ولی اتحادیه مرغداران استان از این قضیه چند روز قبل از آن اطلاع داشت.

,

افزایش زمان نگهداری مرغ عامل دیگر گرانی است

, افزایش زمان نگهداری مرغ عامل دیگر گرانی است, افزایش زمان نگهداری مرغ عامل دیگر گرانی است,

حیدری به یکی دیگر از علت های افزایش قیمت مرغ اشاره کرد و گفت: مرغ گوشتی معمولا بین 45 تا 50 روز حداکثر نگهداری می شود و پس از آن کشتار می شود ولی به دلیل کمبود نهاده ها و رشد کندتر مرغ ها، برخی مرغداران تا 60 روز هم مرغ های را نگهداری کردند که این امر باعث افزایش هزینه ها و نهایتا افزایش قیمت مرغ برای مشتری شده است.

,

وی با بیان اینکه قیمت مرغ گرم در استان 29هزار تومان تعیین شد، گفت: در اینطور مواقع شرکت پشتیبانی امور دام باید نسبت به توزیع مرغ های منجمد به صورت گسترده وارد میدان شود تا قیمت ها تعدیل شود. به نظر می رسد اگر روزی 30تن مرغ منجمد در سطح استان مرکزی توزیع شود، قیمت مرغ گرم اینقدر بالا نرود. ولی در حال حاضر به میزان لازم توزیع مرغ منجمد صورت نمی گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه