اخبار داغ

در گفت و گو با کارشناس مذهبی مطرح شد؛

امام حسن عسکری (ع)؛ الگوی بی نظیر مواسات در روزهای کرونایی/غلبه بر مکر دشمنان بزرگترین معجزه امام یازدهم است

امام حسن عسکری (ع)؛ الگوی بی نظیر مواسات در روزهای کرونایی/غلبه بر مکر دشمنان بزرگترین معجزه امام یازدهم است
حجت الاسلام حسامیه گفت: امام حسن عسکری (ع) الگوی بی نظیر مواسات و به داد همنوع رسیدن در شرایط سخت از جمله روزهای کرونایی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علیرضا اصغری حسامیه، کارشناس مسائل مذهبی با تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع) در گفت و گو با عصرهامون  بیان کرد: روایت داریم که نسبت به ذوات مقدسه معصومین (ع) گفته شده که همه اهل بیت (ع) یک نور واحد هستند و هر صفت نیکی در آن بزرگواران باشد، در واقع می توان آن را در وجود نازنین همه امامان مشاهده کرد.
 
وی تصریح کرد: هر چهارده نور مقدس از صفات کمال به صورت تام برخوردار هستند، اما شرایط هر امامی، اقتضای بروز صفت خاصی دارد، به عنوان مثال در شرایط امام حسن (ع) حلم ایشان و در وضعیت پیش آمده بر اباعبدالله الحسین (ع) رشادت، شجاعت و جهاد ایشان بروز می کند.
 
به گفته این کارشناس، دشمنان می دانستند امام حسن عسکری (ع)، پدر دوازدهمین جانشین پیامبر (ص) یعنی منجی عالم بشریت است، ایشان را در پادگان نظامی در حصر برده بودند که با توجه به این مسئله صفت صبر بر ایشان بیشتر بروز می کند.
 
وی با اشاره به صبر امام حسن عسکری (ع) بر سختی های زندگی در پادگان نظامی دشمن و دوری از یاران، شیعیان و عتبات عالیات، اضافه کرد: آن حضرت تنها امامی هستند که به سفر مکه نرفتند، به دلیل اینکه در حصر و از زیارت های این چنینی دور بودند، لذا این صبر بر دوری از مشاهد شریفه و اماکن مقدسه و همچنین نسبت به مکر دشمن که متفاوت از دیگر دشمنان بود، در زندگی امام یازدهم نمایان است.

 الگوی تمام ویژگی های رفتاری و اخلاقی
 
اصغری حسامیه افزود: امام حسن عسکری (ع) در تمام ویژگی های رفتاری و اخلاقی و هر آنچه که یک انسان برای به کمال رسیدن نیاز دارد، الگو هستند، اما اگر به صورت خاص بخواهیم به یک صفت ایشان اشاره کنیم، در برقراری وحدت بین جامعه و شیعه و سنی نقش ویژه‌ای داشتند، در رفتار آن حضرت با مسلمانان می توان محبت، کرامت و عزت را دید، در وصیت نامه امام نیز تاکید ویژه ای بر نزدیک شدن پیروان اهل بیت (ع) به عزیزان اهل سنت است.
 
وی با اشاره به بزرگترین معجزه امام حسن عسکری (ع)، ادامه داد: غلبه بر مکر دشمنان و شرایطی را برای ولادت دوازدهمین منجی عالم بشریت فراهم کردن، بزرگترین معجزه آن حضرت است، با وجود این که امام در پادگان نظامی تحت کنترل شدید نیروهای امنیتی دشمن بودند اما با برنامه ریزی دقیق اجازه ندادند که دشمن به برنامه شان پی ببرد، امام زمان (عج) به دنیا بیاید و حتی تا سن پنج سالگی برسد و دشمن از این وجود نازنین مطلع نباشد.
 
این خطیب اذعان کرد: پروردگار متعال به لطف ویژه خودش این موضوع را در زندگی امام حسن عسکری (ع) مدیریت فرمود که این خودش یک معجزه است، بزرگتر از دیگر معجزه هایی که شاید در ذهن بعضی ها باشد.
 
به گفته وی، شرایط امروز جامعه و شیوع ویروس منحوس کرونا، مردم را به زندگی با رعایت فاصله عادت می دهد تا از این ویروس منحوس در امان بمانند، اما این فاصله ها نباید باعث تعطیلی احکام، نماز جماعت ها، صله رحم ها، دید و بازدیدها، امور علمی تحقیقی و جریانات اداری اجتماعی شود.

فاصله در زندگی امام حسن عسکری (ع)
 
اصغری حسامیه گفت: در زندگی امام حسن عسکری (ع) می بینیم که با وجود فاصله بین امام (ع) و امت، آن حضرت این فاصله را به تعطیلی معنا نمی کنند و با وجود فاصله سنگین بین ایشان و مردم، راهنمایی‌ها و ارشاداتشان به وسیله های خاص و متفاوت برقرار است، علاوه بر این زندگی امام یازدهم در قلب پادگان نظامی دشمن با رعایت نکات ایمنی و فاصله گذاری های اخلاقی، ایشان را از مبتلا شدن به فساد اخلاقی آنها حفظ می کند.
 
وی تصریح کرد: امام حسن عسکری (ع) مردم را برای زندگی در دوران غیبت آماده می کردند، لذا شدید به شیعیان توصیه دارند که وقتی در گرفتاری ها هستید و امام معصوم (ع) نیست که شما را کمک کند، خودتان به داد هم برسید، این دستوری است که در جامعه امروزی ما که به ویروس کرونا مبتلا هستیم، اهمیت آن خودش را بیشتر نشان می‌دهد.
 
این کارشناس ادامه داد: به خاطر این ویروس منحوس، عده ای گرفتاری هایی دارند، از جمله سختی در معیشت و تعطیلی مغازه ها، در چنین شرایطی به داد هم رسیدن، توصیه می شود، چراکه یک دوره اضطراب و بحران است، دقیقا مثل دوره آغاز غیبت امام معصوم (ع) که دوره بحران و سختی بود که امام حسن عسکری یاد می داد چطور شیعیان خودشان به داد هم برسند.
 
وی خاطرنشان کرد: رزمایش مواسات و دستوراتی که مقام معظم رهبری فرموده اند، هم بر همین موضوع ها تکیه دارد.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون  ,
,
,
,
,
,
,
,
,  الگوی تمام ویژگی های رفتاری و اخلاقی,  الگوی تمام ویژگی های رفتاری و اخلاقی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, فاصله در زندگی امام حسن عسکری (ع), فاصله در زندگی امام حسن عسکری (ع),
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه