اخبار داغ

در بازار چهارمحال و بختیاری؛

مشکل مرغ در روزهای آینده رفع می‌شود/ توزیع 40 تن مرغ منجمد در بازار

مشکل مرغ در روزهای آینده رفع می‌شود/ توزیع 40 تن مرغ منجمد در بازار
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با هماهنگی شکل گرفته با اتحادیه مرغداران، مرغ به وفور کشتار و فردا مرغ گرم در بازار استان تزریق شود، همچنین 40 تن مرغ منجمد نیز در بازار توزیع خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز، الله‌کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری  پیش از ظهر امروز در جلسه فوق العاده کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری که به منظور کنترل قیمت مرغ در بازار استان تشکیل شد، گفت: درخصوص بحث مرغ مشکل در گستره ملی بوجود آمده است، این مشک در استان‌های مجاور این استان نیز جدی بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: در این استان مشکلی از بابت مرغ نداریم، در حال حاضر 2 میلیون و 300 هزار جوجه در مرغداری‌های استان جوجه‌ریزی شده است.

وی عنوان کرد: در ماه آبان حدود یک میلیون و 300 قطعه جوجه‌ریزی در چهارمحال و بختیاری انجام گرفت، که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 17 درصد افزایش را نشان می‌دهد، این بدین معناست که در استان از حیث تامین مرغ و جوجه هیچ مشکلی وجود ندارد.

نصیری ادامه داد: موضوعی که باعث بوجود آمدن برخی اختلافات شد این بود که مرغدارن در چهارمحال و بختیاری تمایل داشتند مرغ خود را به قیمت کشوری به فروش برسانند که با این موضوع مخالفت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه قیمت مرغ در حال تعدیل است، گفت: در این نشست به این جمع‌بندی رسیدیم که با هماهنگی شکل گرفته با اتحادیه مرغداران، مرغ به وفور کشتار و فردا مرغ گرم در بازار استان تزریق شود.

وی با بیان اینکه کمبود مرغ از طریق توزیع 40 تن مرغ منجمد یارانه‌ای و با کیفیت با قیمت مصوب رفع می‌شود، اضافه کرد: به دلیل اینکه جلوی افزایش بی‌رویه قیمت مرغ گرفته شود با درخواست مرغداران برای فروش مرغ به قیمت کشوری مخالفت شد.

نصیری خاطرنشان کرد: با مرغداری‌هایی که بالای 55 روز از زمان جوجه‌ریزی آن‌ها می‌گذرد برخورد شده و مشخصات آن‌ها را به تعزیرات حکومتی جهت برخورد ارجاع داده می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اولین کار این بود که جلوی التهاب بازار مرغ گرفته شود.

وی تصریح کرد: مرغدارانی که نهاده‌های دامی یارانه‌ای تحویل گرفتند مشخص شده‌اند که در زمان مقرر از طریق دستگاه‌های نظارتی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

نصیری افزود: به وفور نهاده‌های دامی تهیه و توزیع می‌شود در آینده مشکلی درخصوص مرغ و تامین آن در بازار چهارمحال و بختیاری نخواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با توجه به جوجه‌ریزی صورت گرفته در استان انتظار می‌رود قیمت مرغ در روزهای آینده کاهش یابد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه