اخبار داغ

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم(ص) مطرح کرد:

تشریح اقدامات بسیج جامعه زنان کرمانشاه/ از فعالیت های گروه های جهادی تا اجرای طرح کرامت

تشریح اقدامات بسیج جامعه زنان کرمانشاه/ از فعالیت های گروه های جهادی تا اجرای طرح کرامت
فرشته همتی به مناسبت هفته بسیج اقدامات قشر بسیج جامعه زنان استان کرمانشاه را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  فرشته همتی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد با گرامیداشت هفته بسیج و با بیان اینکه شعار محوری هفته بسیج امسال با عنوان بسیج، پیشرو خدمت و امید آفرین است،اظهار داشت: رسالت بسیج خواهران در راستای تحقق آرمانهای حضرت امام(ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به فعالیت امروزه بسیج در عرصه های مختلف افزود: بسیج خواهران از تامین سلامت  اجتماعی و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی – تربیت و معرفی الگوی فاطمی ، مصون سازی و پیشگیری و مقابله با تهدیدات جنگ نرم در حوزه مسائل زنان و خانواده، عمق بخشی معنوی و  بصیرت دینی نقش بسزایی دارد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه ضمن تشریح خدمات و فعالیتهای قشر بسیج جامعه زنان خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های مهم و کاربردی در مناطق حاشیه نشین برنامه طرح کرامت با هدف کاهش آسیب های اجتماعی است که از جمله فعالیت هایی که در راستای این طرح انجام گرفته  می توان به برگزاری جلسات فرزند پروری و ترویج فرزند آوری و مهارت های زندگی ، تجلیل از زنان و دختران نمونه ، فعالیت در راستای کاهش اعتیاد، حمایت های شغلی، خدماتی، مالی، معنوی و...از زنان و دختران بی سرپرست و بد سرپرست در معرض آسیب اشاره کرد.

وی افزود: همچنین راه اندازی صندوق های قرض الحسنه و فعالیت در جهت توانمند سازی شغلی زنان سر پرست خانوار  و معرفی قطب های تبدیلی در راستای اشتغال زایی، تهیه جهیزیه در جهت کمک به ازدواج آسان ، راه اندازی کلینیک های مشاوره و فعالیت در راستای برنامه های افزایش جمعیت و کاهش طلاق و... باهدف تحکیم خانواده از دیگر فعالیتهای این طرح بوده است.  

این مسئول عنوان کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی با ارسال کتاب سبک زندگی فاطمی و معاصر سازی آن به حوزه های خواهران و برگزاری کارگاهها، نشست ها با حضور اساتید مجرب  و بصورت مجازی  با الگو گیری از زندگی ائمه، برگزاری کارگاه خانواده مقاوم در سطح پایگاه های مقاومت  برای خانم های خانه دار به جهت  اصلاح الگوی مصرف و راه اندازی مهد های قرآنی مساجد از دیگر اقدامات این طرح است.

همتی اظهار داشت: از اواخر سال 98 با توجه به شیوع ویروس کرونا بیشتر فعالیت  گروههای جهادی در جهت راه اندازی کارگاه های تولید ماسک و دستکش و تهیه و بسته بندی مواد ضد عفونی ، شرکت گسترده در طرح رزمایش کمک مومنانه و شناسایی خیرین و  خانواده های  نیازمند و آسیب دیده از ویروس کرونا و اهدای بسته های معیشتی به این خانواده ها بوده است.

وی همچنین به اقداماتی از جمله شرکت خواهران بسیجی و پایور در طرح اهداء خون در طول سال ، بکارگیری و شرکت بسیجیان در طرح پایش جهاد سلامت و فعالیت در مراکز غربالگری، سازماندهی و اعزام  خواهران بسیجی و پایور  به مراکز درمانی  جهت تامین کادر درمان مورد نیازمند بیمارستانها ,آمادگی و برنامه ریزی جهت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا و کاهش ورود افراد به مراکز درمانی اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه