اخبار داغ

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:

کاهش ۴۰ درصدی مراجعه کرونایی‌ها به مراکز درمانی

کاهش ۴۰ درصدی مراجعه کرونایی‌ها به مراکز درمانی
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بر اساس آخرین آمار موجود، مراجعه مبتلایان به ویروس کرونا به مراکز درمانی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد در مقایسه با هفته گذشته کاهش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛دکتر مسعود مردانی با تاکید بر اینکه وضعیت اپیدمی کرونا در حال فروکش است و ارتباطی به اجرای طرح جدید ندارد، افزود: اپیدمی در حال فروکش کرونا، نتیجه همکاری خوب مردم مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه اجرای طرح جدید برای کاهش و کنترل بیماری کرونا بسیار خوب به نظر می رسد، اظهار داشت: نتیجه بسیار خوب اجرای این طرح از حدود سه هفته دیگر مشخص خواهد شد و پیش بینی می کنم اجرای آن نتایج بسیار مثبتی به دنبال خواهد داشت.
,
 
,
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا تمدید تعطیلی همه دستگاهها برای هفته سوم ضروری است یا نه گفت:  تمدید تعطیلی هفته سوم بستگی به روند بیماری خواهد داشت که به نظرم شاهد کاهش این بیماری خواهیم بود.
,
 
,
 ضدعفونی معابر و اماکن عمومی تاثیری در کنترل کرونا ندارد 
,
 
,
دکتر مردانی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا روند ضدعفونی معابر و اماکن عمومی رو کاهش یافته، گفت : بر اساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی ضدعفونی و شست وشوی معابر و اماکن عمومی هیچ تاثیری در کنترل و کاهش انتقال بیماری کرونا ندارد.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه ضدعفونی و شست وشوی معابر و اماکن عمومی چیزی جز تلف کردن وقت و به هدر دادن سرمایه عمومی نیست، افزود: تاکنون هیچ دارویی برای پیشگیری از ویروس کرونا در دنیا ساخته نشده و هر دارویی که در این زمینه وجود دارد تقلبی است.
,
 
,
 دکتر مردانی همچنین در خصوص نحوه نگهداری بیماران مبتلا به کرونا در منزل گفت: اگر فردی از اعضای خانواده مبتلا به بیماری کرونا شود بهترین اقدام رعایت فاصله اجتماعی و قطع رابطه دو هفتگی اعضای خانواده با بیمار است.
,
 
,
 عضو ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: ضدعفونی و شست وشوی مکان های مورد استفاده فرد بیمار در منزل نیز از دیگر اقدامات مراقبتی برای کنترل و عدم سرایت دیگران است.
,
 
,
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: تقویت سیستم ایمنی بدن با خوردن میوه، سبزیجات، آویشن و شربت زوفا و مایعات از دیگر اقدامات مناسب برای بهبود فرد بیمار به شمار می رود.
,
 
,
انتهای پیام/ 
 منبع: ایرنا
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه