اخبار داغ

به مناسبت هفته بسیج صورت گرفت؛

سپاه کردستان پیش قدم آزادی 8 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد/ 210 نفر به دلیل جرائم مالی در زندان تحمل حبس می کنند

سپاه کردستان پیش قدم آزادی 8 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد/ 210 نفر به دلیل جرائم مالی در زندان تحمل حبس می کنند
زندانیان جرایم غیر عمدی که امروز تعدادشان در استان کردستان به حدود 210 نفر می رسد، بیشترشان در کنار نقش همسری، پدر هم هستند و فرزندانشان امروز چشم به راه آمدن آنها به خانه است تا ستون محکم خانواده دیگر از هم نپاشد چرا که به همت سپاه بیت المقدس کردستان 8 نفر از ندانیان جرائم غیر عمد از بند رهایی یافتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، در میان هزاران نفر زندانی در سراسر کشور، زندانیانی هم هستند که به دلیل جرایم غیر عمد و عمدتا مالی از جمله ضمانت بستگان، محکومیت های مالی، و ... در پشت میله های زندان به سر می برند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

 بسیاری از آنان هیچ نقشی در جرم رخ داده ندارند و تنها به دلیل اعتماد به نزدیکان خود امروز در بند هستند، در موارد دیگر هم بیشترشان به دلیل فشارهای اقتصادی، یک اتفاق، حادثه، پیشامد، بی‌تدبیری و حتی بلندپروازی پشت میله‌های زندان، روزگار را سپری می کنند.

,

, ,

زندانیان جرایم غیر عمدی که امروز تعدادشان در استان کردستان به حدود 210 نفر می رسد، بیشترشان در کنار نقش همسری، پدر هم هستند و فرزندانشان امروز چشم به راه آمدن آنها به خانه است تا ستون محکم خانواده دیگر از هم نپاشد.

,

امروز سپاه بیت المقدس کردستان در امری خداپسندانه به همت زندانیانی آمد که اشک، چشمانشان را از خوشحالی پُر کرده بود، زیر لب زمزمه دعای خیر خود را می کردند و دست به دعا برای این نهاد مقدس بر می افراختند.

,

چه زیباست اینگونه دل خانواده ای را خوشحال کردن و چه نیک است دل فرزندی را از دیدن پدر به وجد آوردن.

,

210 از زندانیان کُردستانی به خاطر مکومیت مالی در زندان به سر می برند

,

مراد فتحی مدیر کل زندان های استان کردستان پیش از ظهر امروز در مراسم آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد که به مناسبت هفته ی بسیج و به همت بسیج حقوقدانان سپاه بیت المقدس استان کردستان انجام گرفت اظهار داشت: با توجه به اینکه در هفته ی بسیج قرار داریم همکاران بسیجی در حوزه های مختلف از جمله در بحث حمایت از زندانیان و اخذ رضایت از شاکیان و ... همکاری های بسیار زیادی را انجام داده اند و خوشبختانه در طول سال جاری 128 نفر از زندانیانی که به خاطر محکومیت های مالی در زندان بودند آزاد و به جمع خانواده بازگشتند.

,

وی ضمن تشکر از ورود سپاه در حوزه ی آزادسازی زندانیان کُردستان گفت:  ورود سپاه به موضوع آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اتفاق بزرگی است، چرا که مجموعه سپاه ظرفیت بالایی در زمینه‌های مختلف دارند و ما نیز از این طرح استقبال می‌کنیم.

,

وی افزود: در سال‌های گذشته با توجه به خیر بودن مردم این استان اقدامات مناسبی در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد برداشته شده و بسیج و سپاه نیز در این مرحله کمک قابل توجهی به ستاد دیه داشته باشند.

,

فتحی تاکید کرد: زندانیانی که به خاطر محکومیت های مالی در زندان به سر می برند بزهکار نیستند بلکه بدهکارند و اراده ای در ارتکاب جرم نداشته اند و تنها از نبود امکانات و بنیه مالی گرفتار شده اند.

,

, ,

امیدواریم همه ی جرائم به صفر برسد و همه ی خوبی ها به درجه ی اعلا

, امیدواریم همه ی جرائم به صفر برسد و همه ی خوبی ها به درجه ی اعلا,

در ادامه سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار داشت: امروز به همت انقلاب اسلامی شاهد آزادسازی چندین نفر از زندانیانی هستیم که از ناامنی و اختلال در زندان نبودند بلکه به خاطر محکومیت مالی در زندان بودند و هم خود و هم خانواده هایشان مورد آسیب بودند.

,

وی گفت: امیدواریم افراد خیر و توانمند در این مسیر قدم بردارند تا این کار اخلاقی که رها شدن یک خانواده از مشکلات است صورت گیرد.

,

وی ادامه داد: اخلاق و آموزه های اسلامی به ما توصیه کرده اند که همکاری و مساعدت یکی از تربیت های شریعت اسلام است لذا آزاد سازی این زندانیان یک کار انسانی و بشر دوستانه است که امیدواریم همه ی جرائم به صفر برسد و همه ی خوبی ها به درجه ی اعلا.

,

سردار حسینی خاطر نشان کرد: امروز به همت سپاه بیت المقدس استان کردستان 8 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد به اغوش خانواده ی خود بازخواهند گشت.

,

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در پایان خاطر نشان کرد: سپاه همیشه در تمامی مراحل انقلاب در همه صحنه‌ها حضور داشته و همانطور که شاهد هستیم در زمان شیوع بیماری کرونا با حضور جهادی و تمامِ ظرفیت خود برای ضدعفونی و آنچه که بتواند در ریشه کنی این بیماری منحوس  کمک کند در میدان حاضر بود و همچنان این کمک ها  استمرار خواهد داشت.

,

جمع آوری یک میلیارد و 100 میلیون تومان جهت آزادسازی زندانیان

, جمع آوری یک میلیارد و 100 میلیون تومان جهت آزادسازی زندانیان,

جعفر مددی مسئول بسیج حقوقدانان استان کردستان نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه تراکم جمعیت کیفری زندان‌ها و مشکلات خانواده‌های زندانیان یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، سپاه بیت المقدس کردستان بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده، در مرحله سوم کمک‌های مومنانه خود به یاری زندانیان جرائم غیرعمد آمد تا بتوان تعدادی از این افراد نیازمند و در معرض آسیب را از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگرداند.

,

وی گفت: آغاز اجرای طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با استفاده از کمک‌های مومنانه سپاه را از امروز کلید خورد و به همت سپاه بیت المقدس کردستان و با جمع آوری یک میلیارد و 100 میلیون ریال تعداد 8 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد که به خاطر محکومیت های مالی ماه هاست در زندان به سر می برند امروز آزاد و به جمع خانواده هایشان بازگشتند.

,

وی افزود: همچنین در اجرای این طرح از ظرفیت خیرین استان در این امر خیرخواهانه و خداپسندانه استفاده می‌کنیم.

,

مددی ارائه خدمات مفید و موثر به زندانیان و خانواده‌های آنان را یکی از برنامه‌های بسیج حقوقدانان استان عنوان کرد و گفت: در اجرای این برنامه‌ها امروز تعداد 10 بسته معیشتی به ارزش 450 هزار تومان نیز به خانواده های زندانیان اهدا شد.

,

وی به ارائه مشاوره‌های حقوقی رایگان در طول هفته یب سیج اشاره کرد و گفت: 3 تیم 5 نفره ی مشاوره ای از وکلا و قضات و اساتید حقوقی به صورت صلواتی و رایگان جهت کمک به رفع نیازمندی‌های خانواده های زندانیان نیازمند به آنان ارائه می‌شود.

,

27 میلیارد و 600 میلیون تومان بدهی 128 زندانی آزاد شده از بند

, 27 میلیارد و 600 میلیون تومان بدهی 128 زندانی آزاد شده از بند,

خسروی مدیر عامل ستاد دیه زندان های استان کردستان هم اظهار داشت: از ابتدای سال 99 تا به الان 128 نفر از زندانیان آزاد شده اند و کل بدهی این افراد قریب به 27 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است که بخش عظیمی از ان از طریق گذشت شکات بوده است.

,

وی گفت: از این مبلغ بدهی افراد 15 میلیارد تومان را شکات گذشت کرده اند و 800 میلیون ستاد دیه کشور، یک میلیارد و 400 میلیون را بنیاد مستضعفین، یک میلیارد و 700 میلیون را وام بانک های عامل تقبل کرده بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه