اخبار داغ

متخصص کودکان و فوق تخصص نوزادان:

بلایی که تولد لاکچری به سر نوزادان می آورد!/سلامت نوزاد مهم‌تر از تاریخ تولد رند؟!

بلایی که تولد لاکچری به سر نوزادان می آورد!/سلامت نوزاد مهم‌تر از تاریخ تولد رند؟!
نوری شادکام گفت: تعیین خودسر روز، ماه و زمان تولد نوزادان به‌دلایل غیرپزشکی مثل "رُند بودن روز تولد نوزاد" یکی از این موارد است که متأسفانه میان برخی "اقشار خودسر" جامعه رواج یافته است!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ 1399.9.9 نزدیک است!  تاریخی که به گفته اهل فن! رندترین تاریخ قرن است و برای متولدین روز خیلی بسیار خوشبختی، شانس، افتخار و باکلاسی! می آورد پس عجیب نیست که چند سال یکبار در تاریخ های لاکچری تعداد زایمان های سزارین سر به فلک بکشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

این روزها شاهد رواج اقداماتی نسنجیده بنام تصمیم برای زایمان زودرس، از جانب برخی زوجها به بهانه تاریخ لاکچری هستیم که ممکن است یک اتفاق فرخنده و مبارک را تبدیل به حادثه‌ای تلخ و ناگوار کند.

,

, ,

تعیین خودسر روز، ماه و زمان تولد نوزادان به‌دلایل غیرپزشکی مثل "رُند بودن روز تولد نوزاد" یکی از این موارد است که متأسفانه میان برخی "اقشار خودسر" جامعه رواج یافته است!

,

اما باید بدانیم، زایمان زودتر از زمان، عوارض خاصی را متوجه جنین و نوزاد می‌کند؛ این تصور که این نوع زایمان بی‌خطر است صحیح نیست و این‌که والدین تصور کنند که اگر نوزادشان زودتر به دنیا بیاید در آینده مشکلی نخواهد داشت، کاملاً نادرست است!

,

, ,

 

,

تولد نوزادان قبل از زمان طبیعی زایمان، عوارض بسیار سوئی را در بر دارد؛ متخصصان زنان و زایمان در این رابطه هشدار می‌دهند و می‌گویند تولد زودهنگام در شکل‌گیری سلول‌های خاکستری مغز جنین تأثیر منفی دارد.

,

***زایمان زودرس و دیررس؛ دو خطر بیخ گوش نوزادان

, ***زایمان زودرس و دیررس؛ دو خطر بیخ گوش نوزادان, ***زایمان زودرس و دیررس؛ دو خطر بیخ گوش نوزادان,

دکتر محمود نوری شادکام متخصص کودکان و فوق تخصص نوزادان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص زمان زودروس و خودسرانه با بیان اینکه حاملگی یک پروسه طبیعی است برخورد با ان هم باید طبیعی باشد گفت: زمان طبیعی زیمان از 38 تا 41 هفتگی دوره بارداری است که زایمان قبل از این دوره چه با تجویز دارو و چه با سزارین زایمان زودهنگام تلقی می شود و در مقابل اگر زایمان بعد از 42 هفتگی اتفاق بیافتد به زایمان دیر رس مرسوم است.

,

وی افزود: هر دو نوع زایمان زودرس و دیررس می توان خطرات زیادی و حدی را برای جنین یا نوزاد تازه متولد شده داشته باشد.

,

, ,

***بلایی که زایمان زودترس به سر نوزادان می آورد

, ***بلایی که زایمان زودترس به سر نوزادان می آورد, ***بلایی که زایمان زودترس به سر نوزادان می آورد,

نوری شادکام ادامه داد: در زایمان زودتر رس چون هنوز دستگاه ها بدن نوزاد اعم از دستگاه تنفسی، دستگاه گوارشی به بلوغ کامل نرسیده اند می تواند با بروز مشکلات تنفسی و یا عدم تحمل تغذیه نوزاد را با خطرات زیادی روبرو کند.

,

این فوق تخصص نوزادان با بیان اینکه گاهی کودکان زودرس نیاز به بستری دارند که این اتفاق نوزاد را می تواند در برابر بیماری های عفونی و بیمارستانی هم قرار دهد گفت: ممکن است ریه جنین به‌طور کامل شکل نگرفته باشد؛ از این رو احتمال اینکه نوزاد دچار نارسایی ریه شود، زیاد است؛ در این صورت نوزاد به "بخش مراقبت‌های ویژه کودکان‌" نیاز  پیدا می‌کند که در این بخش نیز امکان انتقال عوارضی مثل عفونت به نوزاد بسیار زیاد است.

,

, ,

***زردی در نوزادان زودتر شایع تر است

, ***زردی در نوزادان زودتر شایع تر است, ***زردی در نوزادان زودتر شایع تر است,

وی ابراز کرد: از طرفی، زردی در نوزادان زودتر شایع تر است و نیاز بستری آن ها در بیمارستان هم بیشتر است بنابراین نباید سلامتی نوزادان را فدای یک تاریخ رند کرد و برای پدر و مادر باید سلامتی فرزندشان از تاریخ تولدش مهم تر باشد و بگذارند پرسه زایمان روال طبیعی خودش را داشته باشد.

,

نوری شادکام گفت: نوزادانی که زودتر از زمان طبیعی به دنیا می آیند در آینده در معرض مشکلات بینایی، بیماری‌های آسم، اوتیسم و بیش‌فعالی قرار می‌گیرند؛ ضمن اینکه پاره‌ای عوارض هم وجود دارد که در اصطلاح دیررس هستند و معلوم نیست در چه سنی ظاهر می‌شوند.

,

, ,

***بی جهت موعد زایمان را تغییر ندهید

, ***بی جهت موعد زایمان را تغییر ندهید, ***بی جهت موعد زایمان را تغییر ندهید,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان یزد تاکید کرد: توصیه ما در وهله اول به مادران باردار و دوم به متخصصین زنان و زایمان این است به روال طبیعی زایمان دقت بیشتری داشته باشند وبی جهت موعد زایمان را تغییر ندهند.

,

ای مسئول در پایان اذعان کرد: در وزارت بهداشت نامه ای در خصوص نظارت بر زایمان ها در این تاریخ صادر شده و مطمئنا نظارت هم صورت می گیرد اما این خود مردم و والدین هستند که باید در این زمینه دقت نظر داشته باشند.

,

حال قریب 5 روز تا تاریخ 9 آذر ماه 99 باقی مانده و بعد از این تاریخ باید دید به ادعای برخی ها لاکچری بودن چه میزان بر سلامت نوزادان ارجحیت دارد و پدران و مادران این سرزمین سلامتی و حیات فرزندشان را برای باکلاس بودن! به خطر می اندارند؟!

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه