اخبار داغ

در کارگروه تنظیم بازار استان زنجان مطرح شد؛

گندم مورد نیاز استان زنجان برای سال آینده کشت شده است

گندم مورد نیاز استان زنجان برای سال آینده کشت شده است
بیست و پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان زنجان با محوریت نهاده‌های دامی، آرد نانوایی‌ها و قیمت مرغ گرم برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; جواد تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان زنجان با اشاره به کشت پاییزه، گفت: سهم سالانه کود شیمیایی استان زنجان 57 هزار تُن است که 41 هزار تُن را جذب کرده‌ایم و سهم کود بهاره نیز که بیش از 100 هزار تُن است را جذب خواهیم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا; ,

وی با بیان اینکه کشاورزان استان بیش از 100 درصد سهم کشت و گندم و جو برای سال آینده را انجام داده‌اند، اظهار داشت: با عنایت خداوند اگر بارش رحمت الهی به صورت متوازن و در زمان‌های مورد نیاز باشد، مانند سال‌های گذشته هیچ مشکلی در تامین گندم مورد نیاز استان نخواهیم داشت.

,

تاراسی خاطرنشان کرد: کود مورد نیاز در انبارها موجود بوده و فقط متاسفانه جذب کود فسفاته به دلیل افزایش 400 درصدی قیمت با مشکل مواجه شده اما باز هم در مقایسه با استان‌های همجوار و شمال‌غرب کشور، پیشرو بوده و این مورد مدیریت شده است.

,

وی افزود: حدود 9200 تن کود اَزُته، سهمیه کشوری به استان داده شده که 50 درصد آن از عسلویه باید بیاید که باید هزینه حمل برای آن لحاظ شود.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با همدلی مسئولان و دستگاه‌های نظارتی هر چند اطلاع‌رسانی مناسبی صورت نگرفته در حالی که تنها استانی هستیم که قیمت تنظیم بازار فروش مرغ را رعایت کرده‌ایم و همیشه زیر قیمت استان‌های همجوار و سایر استان‌ها تحویل مردم داده‌ایم اما متاسفانه عدم اجرای این قانون در سایر استان‌ها مشکلاتی را در زنجان ایجاد کرده است.

,

وی با اشاره به کاهش 18 درصد جوجه‌ریزی در استان زنجان اظهار داشت: این کاهش را از ابتدای سال، حفظ کرده‌ایم و اجازه نداده‌ایم سیر نزولی داشته باشد و به دلیل محدودیت در نهاده‌ها کاهش را همواره در این عدد نگه داشته‌ایم.

,

تاراسی افزود: میزان جوجه‌ریزی استان زنجان امسال 13 میلیون و 200 هزار قطعه بوده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 13 میلیون و 500 هزار قطعه بود.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بین 30 تا 35 درصد نهاده مورد نیاز تاکنون جذب و تحویل مرغداران شده است، گفت: مرغداران نیز تا 41 درصد تولیدات خود را به قیمت تعیین‌شده به استان زنجان ارائه کرده و قیمت نیز رعایت شده است.

,

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز گفت: هیچ تغییری در سرانه سهمیه آرد نانوایی‌ها انجام نشده و جزء استان‌هایی هستیم که سرانه ما بالاتر از از میانگین کشوری است.

,

وی با بیان اینکه همچنان نان بسته‌بندی‌شده در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها به اندازه کافی وجود دارد، اظهار داشت: این نان‌ها مازاد نانوایی‌ها است زیرا اگر کمبود نان باشد نباید نان بسته‌بندی شده وجود داشته باشد.

,

فغفوری با اشاره به تشدید نظارت و بازرسی به نانوایی‌ها گفت: میزان مصرف نانوایی‌ها به صورت روزانه مشخص است و در هنگام بازدید بازرسان، تعداد آردها بررسی می‌شود که نسبت به بازرسی مرحله قبل باید از تعداد آردها کم شده و کیسه‌های آن نیز موجود باشد و در صورت کم یا زیاد بودن باید پاسخگو باشند.

,

وی تاکید کرد: هیچ مشکلی در تامین آرد مورد نیاز نانوایی‌ها وجود ندارد.

,

داود کارگرزاده، مدیرکل استاندارد استان زنجان نیز گفت: همکاران ما بازرسی لازم را از اصناف دارند و در صورتی که کالایی از لحاظ قیمت، تاریخ و علامت، مطابق با استاندارد نباشد، همکاران ما ورود کرده و اقدامات اجرایی صورت می‌گیرد.

,

وی افزود: تاکنون 1594 مورد بازرسی انجام شده و 85 مورد از مراکز صنفی با 146 فرآورده مغایر، شناسایی و کالاها توقیف شده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه