اخبار داغ

در گفت‌و‌گو با یک کارآفرین موفق مطرح شد؛

ضرورت تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان/ نظام آموزشی باید به سمت حرفه‌آموزی برود

ضرورت تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان/ نظام آموزشی باید به سمت حرفه‌آموزی برود
سازگاران گفت: درخواست داریم تا قوانینی جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تصویب و صندوق حمایتی در این خصوص ایجاد شود تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند در مسیر توسعه کشور به‌خوبی گام بردارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حامد سازگاران، یک از کارآفرینان موفق خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: پیش از اینکه وارد عرصه کارآفرینی شوم در یکی از شرکت‌های خصوصی مشغول فعالیت بودم که در آنجا شاهد این بودم که در داخل کشور فناوری و توانایی ساخت برخی تجهیزات و وسایل به ظاهر ساده وجود ندارد و مجبور به واردات این محصولات از سایر کشورها بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: این موضوع انگیزه‌ای شد تا به این سمت برویم و محصولاتی را تولید کنیم که پیش از این باید از کشورهای خارجی وارد می‌کردیم از این رو فعالیتمان را در حوزه طراحی، مهندسی معکوس تجهیزات الکتریکی، اندازه‌گیری و آزمایشی شروع کردیم.

,

سازگاران با تأکید بر اینکه فعالیت ما در بحث مهندسی معکوس، سالیانه از خروج ده‌ها میلیارد تومان از کشور جلوگیری می‌کند، افزود: خوشبختانه توانسته‌ایم در حال حاضر برای 8 نفر اشتغال مستقیم و برای حدود 10 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کنیم که در صورت حمایت دستگاه‌های دولتی ظرفیت چند برابری جهت ایجاد مشاغل را داریم.

,

این کارآفرین موفق خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در حال حاضر درآمد سالیانه شرکت به حدود یک میلیارد تومان در سال رسیده است که این نتیجه تلاش بی‌وقفه من و همکارانم است و اگر بخواهم به افرادی که تازه وارد عرصه کارآفرینی شده‌اند توصیه‌ای داشته باشم، باید بگویم که از تلاش کردن خسته نشوید و باید وقت بیشتری را صرف رسیدن به اهداف خود کنند تا بتوانند در فعالیت خود موفق شوند و انتظار رسیدن به موفقیت در زمان کوتاه را نداشته باشند.

,

وی با تأکید بر اینکه نظام آموزشی باید به سمت حرفه‌آموزی برود، گفت: من فارغ‌التحصیل دانشکده فنی و حرفه‌ای هستم و به جرئت می‌توانم بگوییم که اکثر افراد کارآفرین موفق خراسان رضوی افرادی هستند که در دانشکده‌های فنی تحصیل کرده‌اند زیرا خروجی این دانشکده‌ها به گونه‌ای است که افراد به راحتی وارد بازار کار می‌شوند.

,

سازگاران ادامه داد: چند سالی است که مراکز رشد دانشکده فنی و حرفه‌ای فعالیت خود را شروع کرده‌اند و این امر باعث شده تا علاوه بر اینکه افراد فارغ‌التحصیل به راحتی وارد بازار کار می‌شوند، افرادی که به دنبال ایجاد کسب‌وکار خود هستند بتوانند کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند.

,

این کارآفرین موفق خراسان رضوی در پایان بیان کرد: متأسفانه نوسانات ارزی تأثیر مستقیمی در کسب و کارهای شبیه ما داشته است و این امر باعث شده تا سود ما از قراردادهای طولانی مدت به‌شدت پایین آید لذا درخواست داریم تا قوانینی جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تصویب و صندوق حمایتی در این خصوص ایجاد شود همچنین می‌توان با کاهش حق بیمه کارکنان یا کاهش ضریب‌های مالیاتی از کارآفرینان در بخش فناوری‌های دانش‌بنیان حمایت کرد تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند در مسیر توسعه کشور به‌خوبی گام بردارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه