اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس:

آموزش و پرورش با کمبود ۶۰ هزار معلم مواجه است

آموزش و پرورش با کمبود ۶۰ هزار معلم مواجه است
سخنگوی کمیسیون‌آموزش مجلس از حضور رییس دانشگاه فرهنگیان در جلسه روز سه شنبه کمیسیون خبر داد و گفت: آموزش و پرورش با کمبود ۶۰ هزار معلم مواجه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «احمدحسین فلاحی»با تشریح جلسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نشست امروز کمیسیون با حضور حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان برگزار شد و گزارشی به اعضای کمیسیون آموزش ارائه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: رییس دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد که ظرفیت دانشگاه فرهنگیان از سال ۹۲ تا ۹۶ کاهش چشمگیری داشته و از سال ۹۶، تلاش گسترده‌ای برای افزایش کمیت تعداد دانشجو صورت گرفته و تعداد دانشجویان ورودی از ۳ هزار نفر در سال ۹۶ به ۲۶ هزار دانشجو افزایش یافته است.
,
 
,
فلاحی افزود: در ادامه جلسه کمیسیون، نمایندگان سوالاتی در زمینه انتصابات در برخی استان‌ها، کمبود سهمیه هیات علمی، کمبود فضای آموزشی و تجهیزات مطرح کردند و رییس دانشگاه فرهنگیان به سوالات نمایندگان پاسخ داد.
,
 
,
وی به نقل از رییس دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: این دانشگاه در نحوه جذب و خروج معلم از دانشگاه فرهنگیان نقشی ندارد و آموزش و پرورش سیاستگذار است و با توجه به افزایش جذب دانشجو، برای نخستین‌بار، تا مهر ۱۴۰۰، تعداد ۵۴ هزار و ۶۳۳ معلم تربیت خواهد کرد.
,
 
,
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: خنیفر عنوان کرد که دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر حدود ۱۷۰ هزار دانشجو دارد که نسبت به نیاز آموزش و پرورش با کمبود حدود ۶۰ هزار معلم در مدارس کشور مواجه هستیم.
,
 
,
فلاحی با اشاره به برنامه دانشگاه فرهنگیان برای ارتقای ردیف هیات علمی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان برای سال ۱۴۰۰ به ۲ هزار و ۸۰ عضو هیات علمی نیاز دارد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه