اخبار داغ

گفتگو با مخترع جوان بانه وره ای با ثبت ۱۰ اختراع

گفتگو با مخترع جوان بانه وره ای با ثبت ۱۰ اختراع
یک جوان بانه وره ای از توابع شهرستان پاوه دارای اختراعاتی است که با تلاش خود توانسته است اختراعات کم هزینه و پرفایده ای را به عرصه فناوری و اختراعات کشور ارائه دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از هزارماسوله،  محمد محمودی جوان ۲۵ ساله بسیجی اهل شهر بانه وره شهرستان پاوه دارای اختراعاتی است که با تلاش خود توانسته است اختراعات کم هزینه و پرفایده ای را به عرصه فناوری و اختراعات کشور ارائه دهد.

این مخترع در گفتگو با خبرنگار هزارماسوله اظهار داشت: بنده محمد محمودی ۲۵ ساله  در شهر بانه وره دارای مدرک مهندسی نقشه برداری هستم به دلیل چند طرح پزشکی به صورت افتخاری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  در رشته مهندسی پزشکی چند ترم تحصیل کردم .

وی افزود: نزدیک سه سال است  برخلاف رشته دانشگاهی  با علاقه ای که در زمینه برنامه نویسی AVR  و اندورید  در محیط اندروید استدیو طراحی مدار  و مونتاژ  کلیه وسایل برقی و الکترونیکی   داشتم فعالیت می کنم.

وی با اشاره به اختراعات خود گفت: سیستم های که درست کردم در دو زمینه بوده  قسمت فنی مهندسی و قسمت پزشکی

(فنی مهندسی )

ربات جمع آوری زباله

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هزارماسوله،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

این یک ربات هوشمند در زمانی که دانشگاه بودم  طراحی کردم  که اینم به همت  حامیان هر روز یک قطعه از این ربات رو برای پروژه های دیگر جدا می کنم و به صورت دستی کنترل از راه دور و خودکار که وظیفه آن جارو و آب پاشی خیابان های سطح شهر و مکان های مانند سالن ها و .... می باشد این ربات به صورت خودکار موانع در خیابان رو دور میزند و با استفاده از شارژ بیستم در مکان های تعریف شده شارژ خودکار میگیرد نمونه این ربات موجود نمی باشد که با اجرای کردن  ماکت آن  مورد تقدیر دکتر رضای مهدی معاون امور دانشجوی کشور شدم.

,

استارتر خودرو

, استارتر خودرو,

این سیستم  باعث روشن و خاموش کردن خودرو ؛ باز و بسته کردن از راه دور بابیشترین برد کمترین هزینه نسبت به سیستم ها استارتر خودر در ایران اختراع کردم.

,

, ,

لامپ های ال ای دی

, لامپ های ال ای دی,

پر نور ترین لامپ های موجود هستند دارای عمر طولانی و بهترین کیفت ساخت  نسبت به لامپ های دست ساز بازاری را دارند.

,

هوشمند سازی  و کنترل  وسایل خانه

, هوشمند سازی  و کنترل  وسایل خانه,

کلیه وسایل خانه اعم از درب منزل لوله مرکزی آب ؛ گاز و کنترل برق و لامپ و هرگونه وسیله برقی با ریموت و گوشی.

,

ساخت دستگاه جوجه کشی  

, ساخت دستگاه جوجه کشی  ,

 سیستم کاملا دوحالت دستی و اتوماتیک  مجهز به نطفه سنجی تخم  با بهترین قدرت دقت دما و رطوبت درمقایسه با سیستم های جوجه کشی
با بیشترین بازدهی  

,
,

مهندسی پزشکی

, مهندسی پزشکی, مهندسی پزشکی,

, , , ,

رگ یابی خون

, رگ یابی خون,

این سیستم برای مشخص نمودن رگ های خونی که به سختی پیدا میشود که بیشترین کاربرد آن برای اطفال می باشد.
 
 پالس اکسی متر و ترمومتر

,
,
, پالس اکسی متر و ترمومتر,

, , ,

یک سیستم جامع برای تشخیص  بیماری های عفونی و تنفسی  اکسیژن خون و دمای بدن  است در صورت وجود عفونت در بدن با بالا رفتن دما بدن  همراه است و هچنین در صورت مشکل تنفسی با پایین آمدن اکسیژن خون همراه است  این سیستم به صورت همزمان  هر دومورد فوق رو انجام میدهد با سریعترین زمان بعد در صورت وجود داشتن یکی از این بیماری ها اعلام صدای هشدار می کند.
بیشترین کاربرد آن برای کنترل ورودی و خروجی ادارات و سازمان ها و ... است و نمونه سیستم فوق  در ایران و حاشیه  نیست.

,
,

راه اندازی اتاق ایزوله  برای کار گاه ماسک زنی

, راه اندازی اتاق ایزوله  برای کار گاه ماسک زنی,

یک سیستم هوشمنده جهت  کنترل اتاق  در دمای خاصی برای پاک سازی عامل بیماری زا  .
 

,
,

طرح  تراشه نانو

, طرح  تراشه نانو,

تراشه نانو ربات که متاسفانه  حمایت گرمی که کردند اما به مرحله اجرا نرسید دقیقا  ۱۱ ماه بعد  از ثبت این طرح به اسم خودم در اداره ثبت و اسناد کشور در کشور سوئیس رباتی ساخته شد و به اجرا در آمد  که تمام ویژگی های ساختاری و حرکتی این ربات را داشت.

,

 سیستم تشخیص حساسیت  

,  سیستم تشخیص حساسیت  ,

سیستم تشخیص حساسیت موادغذایی و داروی به بدن  به همکاری چند تا از دوستان  که دانشجوی  پرستاری بودن اختراع کرد.
این سیستم از طریق بزاق دهن  و ترکیب آن با مواد غذایی مورد نیاز در داخل محفظه تعبیه شده سیستم  با آنالیز و واکنش های انجام شده می تواند میزان حساسیت رو نسبت به ان مواد غذایی  مشخص کند  برای  نمونه کسی که به آمپول پنی سیلین حساسیت دارد  در صورت تزریق آن می تواند خسارت جبران ناپذیری به همراه داشته باشد در صورت وجود چنین سیستمی می توان از این خسارت جانی  جلوگیری کرد.

,
,

مقاله  
 طراحی ۱۰۰۰ اسلاید از اناتومی بدن به صورت سه بعدی در پاورپوینت برای تدریس راحتر درس زیست شناسی و حتی مصارف دانشگاهی .

, مقاله  ,
,

این مخترع جاون بانه وره ای گفت: در بین این اختراع ها ؛ربات جمع آوری زباله؛ پالس اکسی متر و ترمومتر؛ طرح تراشه نانو و سیستم تشخیص حساسیت از اهمیت فوق العاده ای برخور دار هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه