اخبار داغ

در راستای مبارزه با گرانی؛

" 17 ربیع" دست سوءاستفاده‌کنندگان از بازار را رو می‌کند

" 17 ربیع" دست سوءاستفاده‌کنندگان از بازار را رو می‌کند
‍ قرارگاه " هفدهم ربیع" به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری و به جهت نظارت بر بازار و مقابله با سوءاستفاده‌کنندگان تشکیل شده است تا بتوان با احتکارکنندگان کالاهای اساسی و افزایش قیمت اقلام مورد نیاز مردم مقابله شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز، این روزها اتفاقات نارحت‌کننده‌ای در بحث اقتصاد و معیشت مردم در کشور شاهدیم، از نوسان روزانه و دائمی قیمت اقلام مصرفی و خوراکی مردم گرفته تا نبود مایحتاج روزانه که به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها، نبود نظارت‌های کافی و دست باز سوءاستفاده گران به وجود می‌آید و کام مردم را تلخ‌تر از زهر می‌کند.

این روزها شیوع پدیده کرونا، به اندازه کافی مردم، اقتصاد و معیشت ایشان را تحت تاثیر قرار داده است و اینکه قیمت‌ها روزانه و بی حساب و کتاب رشد دارد، دردی شده بر دردهای دیگر جامعه.

بیماری کرونا بسیاری از کسب و کارها را از رونق انداخته است، اغلب خانواده‌های ایرانی با کاهش توان و قدرت خرید حتی مایحتاج ضروری خود مواجه هستند، شاید دیگر جایی برای نوسان در قیمت‎‌ها و بعضا سوءاستفاده عده‌ای وجود نداشته باشد تا بر پیکره شکننده و نحیف اقتصاد خانوار ایرانی وارد شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان زنده و تلویزیونی، که به مناسبت میلاد پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) ایراد فرمودند، با تأکید بر تحرک و تلاش بیشتر مسؤولان در سه زمینه «اقتصاد، امنیت و فرهنگ» گفتند: گرانی‌های اخیر واقعاً توجیهی ندارد و مسؤولان باید با هماهنگی و جدیت این دشواری‌ها را از زندگی مردم بردارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات کنونی اقتصادی ارتباطی به تحریم ندارند و ناشی از ناهماهنگی‌ها هستند، گفتند: بسیاری از گرانی‌های اخیر توجیه ندارد و باید با هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه هرچه زودتر علاج شوند.

ایشان، گرانی گوشت، مرغ، گوجه تا پوشک بچه را برغم موجود بودن جنس و کالا، گرانی‌های بی مبنا و بی‌دلیل خواندند و افزودند: همه این گرانی‌ها و مشکلات، با هماهنگی دستگاه‌ها قابل حل هستند و باید مشکلات از جلوی پای مردم برداشته شود.

بعد از این سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران بود که نیروهای بسیجی و سپاه پاسداران همچون سایر برهه‌های حساس که همواره حضوری قابل قبول داشتند وارد میدان نظارت بر بازار به جهت جلوگیری از نوسانات در قیمت‌ها شدند.

سردار سلامی: قرارگاه "هفدهم ربیع" تشکیل شد

در همین اثناء سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در حاشیه نشست هماهنگی و هم‌افزایی ظرفیت‌های سپاه و بسیج و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی برای کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گرانفروشی‌ها و لبیک به منویات مقام معظم رهبری، از تشکیل قرارگاه "هفدهم ربیع" با حضور دستگاه‌های اجرایی و نظارتی، خبر داد.

فرمانده ‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این قرارگاه که با حضور وزرای جهاد کشاورزی، صمت، دادگستری و دادستان‌ کل کشور و همه دستگاه‌های نظارتی و امنیتی دخیل در امر بازار و تهیه و توزیع اقلام مصرفی مردم تشکیل شد، تاکید کرد: نحوه و سازوکار مشارکت همه نهادها برای کنترل زودهنگام و مؤثر قیمت‌هایی را که بی‌رویه بالا رفته است مورد بررسی قرار دادیم، تا اقدامات لازم آغاز شود.

وی با تاکید بر رد و بدل شدن تصمیمات از جمله تشکیل قرارگاه‌های عملیاتی مورد نیاز در وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی ادامه داد: مقرر شد بین وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی و بسیج تعامل و هماهنگی نزدیکی برقرار شود، در واقع بسیج نقش خودش را در نظارت و بازرسی و در خصوص عرضه مستقیم کالا به مردم  تعریف و به‌عهده خواهد گرفت.

سپاه و بسیج ظرفیت‌های بسیار خوبی برای مقابله با احتکار، گرانفروشی و رصد بازار دارند

بعد از اعلام تشکیل قرارگاه عملیاتی " هفدهم ربیع" در سطح کشور متعاقبا در استان‌ها نیز اقداماتی در این خصوص انجام گرفت و مقامات مختلف واکنش‌هایی نسبت به این طرح داشتند ازجمله آن می‌توان به اظهارات معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه قرارگاه "۱۷ ربیع" در سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) اشاره کرد که از عقد تفاهم‌نامه بین سپاه و ادارات مرتبط ( سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و ...) جهت نظارت و کنترل بازار در این استان خبر داد.

نصیری در ادامه عنوان داشت: سپاه و بسیج ظرفیت‌های بسیار خوبی برای مقابله با احتکار، گرانفروشی و رصد بازار دارند و می‌توانند ادارات و سازمان‌های نظارتی را در این امر یاری کنند.

وی افزود: باوجود تحریم‌های ظالمانه و فشارهای دشمنان، با درایت مقام معظم‌رهبری (مدظلله)، همکاری مردم و تلاش مستمر مسؤولان تاکنون در تامین مایحتاج عمومی مردم موفق عمل کرده‌ایم و باید با نظارت کافی بر اصناف و مراکز عمده توزیع موادغذایی و کالاهای اساسی وجود داشته باشد تا بتوان از نوسانات قیمت در بازار جلوگیری کرد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: آموزش نیروهای متخصص بسیج جهت کنترل بازار در دستور کار قرار دارد و سپاه و بسیج برای همکاری در این امر اعلام آمادگی کرده‌اند.

گروه‌های مشترک در قالب طرح " هفدهم ربیع" در چهارمحال و بختیاری تشکیل شدند

امروز فرج الله رحمتی مدیر بازرسی و نظارت اصناف چهارمحال و بختیاری نیز از برگزاری جلسات توجیهی و دیگر اقدامات اولیه برای اجرای هر چه سریع‌تر طرح " هفدهم ربیع" در سطح بازار استان خبر داد و در گفت‌وگوی با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع)، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اصناف چهارمحال و بختیاری منعقد شده است که براساس این تفاهم‌نامه از نیروهای بسیجی که دارای شرایط هستند برای نظارت و بازرسی بر بازار استفاده شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف چهارمحال و بختیاری افزود: نیروهای بسیجی که قرار است در طرح نظارت بر بازار با عنوان "هفدهم ربیع" حضور داشته باشند باید دارای برخی شرایط ازجمله داشتن اطلاعات عمومی، سواد کافی، نحوه ارتباط با افراد و... باشند.

وی ادامه داد: جلسه توجیهی اولیه برای این نیروهای نظارتی تشکیل شده است و از روز چهارشنبه با سازماندهی در گروه‌های مشترک کار نظارت را آغاز می‌کنند.

رحمتی عنوان کرد: طرح نظارت بر بازار (هفدهم ربیع) قرار است طی دو هفته اعمال محدودیت‌های کرونایی انجام شود تا احتمال سوءاستفاده را کاهش دهد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اصناف این استان در اجرای محدودیت‌های کرونایی به خوبی عمل کردند و بیش از 90 درصد با مجموعه استان همکاری داشتند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که فشار اقتصادی بسیاری بر روی اصناف وجود دارد، هر روز تعطیلی صنف یا واحد برابر با ضرر بسیاری برای کسبه است و امید است مسؤولان نیز یاری‌گر آن‌ها باشند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, سردار سلامی: قرارگاه "هفدهم ربیع" تشکیل شد,
,
,
,
,
,
,
,
, سپاه و بسیج ظرفیت‌های بسیار خوبی برای مقابله با احتکار، گرانفروشی و رصد بازار دارند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, گروه‌های مشترک در قالب طرح " هفدهم ربیع" در چهارمحال و بختیاری تشکیل شدند,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه