اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان رضوی خبر داد؛

احداث 40 پایگاه علمی مسجد محور در خراسان رضوی

احداث 40 پایگاه علمی مسجد محور در خراسان رضوی
کفاش گفت: در شش‌ماهه نخست سال 99 اقدام به راه‌اندازی و تقویت 40 پایگاه علمی با رویکرد مسجد شده است و در این پایگاه‌ها به دنبال تقویت بنیه علمی بسیجیان هستیم و برگزاری کلاس‌های تقویتی، کارآفرینی و ارائه مشاوره تحصیلی ازجمله اقدامات بسیجی علمی و پژوهشی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمود رضا کفاش، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: سازمان بسیج علمی پژوهشی با هدف جهاد علمی پیرامون تحقق بخشی به بیانات مقام معظم رهبری در راستای حرکت در یک جهاد علمی بزرگ شکل گرفت، هدف ما تبدیل علم به فناوری و فناوری به ثروت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: یکی از اهداف بسیج علمی و پژوهشی حمایت از فکر و ایده تا تبدیل به تولید و فناوری است و سیاست‌های مهم سازمان ما در عرصه علم و فناوری است.

,

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی ادامه داد: امروز دشمنان جمهوری اسلامی ایران یکی از جنگ‌هایی که علیه ما به راه انداخته است جنگ اقتصادی است که آرایش نظامی و رویکرد ما بایستی تکیه به توان داخلی و تولید ملی باشد.

,

کفاش گفت: امروز آنچه در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود آن چیزی نیست که ما را به افق 1404 برساند، آن چیزی که مقام معظم رهبری برای ما ترسیم کرده‌اند.

,

وی افزود: در شش‌ماهه نخست سال 99 اقدام به راه‌اندازی و تقویت 40 پایگاه علمی با رویکرد مسجد محور بوده است، ما در این  پایگاه‌ها به دنبال تقویت بنیه علمی بسیجیان هستیم و با برگزاری کلاس‌های تقویتی، کارآفرینی و ارائه مشاوره تحصیلی ازجمله اقدامات بسیجی علمی و پژوهشی است.

,

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان رضوی تأکید کرد: امسال در 30 پایگاه علمی و پژوهشی بسیج علمی استان اقدم به بحث مشاوره‌های تحصیلی برای داوطلبان کنکور سال 99 کردیم که حدود 3 هزار داوطلب در این مراکز حضور یافتند و خروجی آن بعد از اعلام نتایج کنکور به عدد 86 درصد رضایت‌مندی دانشجویان رسید.

,

وی ادامه داد: برای حمایت از طرح‌های علمی و زودبازده و تولید نمونه‌های اولیه و تجاری‌سازیان تا ملزم به احداث مراکزی با عنوان رشد و نوآوری هستیم که توسط بسیج علمی و پژوهشی در دست اجرا است.

,

کفاش تصریح کرد: ما در این مراکز به دنبال محصولات نوآور و فناوری هستیم و باهدف تسهیل گری از سمت معاونت علمی بسیج و تصدی‌گری از سمت بسیجیان و همراهی نواحی اقدام به تأسیس و راه‌اندازی 9 مرکز رشد و نوآوری کرده‌ایم.

,

وی افزود: تولید مواد ضدعفونی‌کننده با استفاده از نانو سیلورها، مطالعه و تحقیق در خصوص تولید ماسک هوشمند، تولید نوع خاصی از آنتن‌های مخابراتی، تولید پهپادهای عمود پرواز به‌منظور فعالیت‌های مختلف ازجمله شست و شوی شیشه برج‌ها، تولید لامپ هوشمند کم‌مصرف با نور بیشتر ازجمله طرح‌هایی است که موردحمایت قرارگرفته است.

, .,

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان رضوی تأکید کرد: دستکم ۵۰ میلیون‌تا ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به این طرح‌ها پرداخت‌شده است. همچنین طرح‌هایی که به تهران معرفی شوند ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کنند.

, .,

وی در پایان افزود: دستکم هزار و ۳۰۰ نفر پژوهشگر، نخبه علمی و مخترع با سازمان بسیج علمی و پژوهشی خراسان رضوی همکاری دارند.

, .,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه