اخبار داغ

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی خبر داد؛

تشکیل 1500 هسته‌ مردمی در حوزه ازدواج آسان

تشکیل 1500 هسته‌ مردمی در حوزه ازدواج آسان
حیدر زاده گفت: بسیج جامعه زنان با استفاده از هسته‌های مردمی و احیای سنت واسطه‌گری، ورود جدی در بحث افزایش آمار ازدواج و کاهش آمار طلاق در خراسان رضوی داشته است؛ اکنون 1500 پایگاه با هسته‌های متمرکز در مساجد در حال فعالیت در جهت ترویج فرهنگ ازدواج هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رویا حیدر زاده، مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: بسیج جامعه زنان یکی از اقشار بسیج بوده که هم‌زمان با تشکیل بسیج از اول انقلاب این قشر نیز شروع به فعالیت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: پس از فرمان حضرت امام خمینی مبتنی بر تشکیل بسیج، نیمی از جمعیت داوطلبان بسیجی را بانوان تشکیل دادند لذا بسیج خواهران از همان ابتدای شکل‌گیری بسیج تا کنون حضور مؤثری در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، تربیتی و نظامی... داشته است.

,

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی ادامه داد: بانوان نقش اصلی را در بنیان خانواده بر عهده‌ دارند و بایستی به عنوان پیش‌قدم در امر تربیت فرزندان، از مهارت‌های لازم برای تربیت نسل آینده برخوردار باشند.

, .,

, ,

ورود فکری بسیج جامعه زنان در حوزه تربیت فرزندان

, ورود فکری بسیج جامعه زنان در حوزه تربیت فرزندان,

وی افزود: بنابراین یکی از محور‌های برنامه‌های تخصصی بسیج جامعه زنان ورود فکری در حوزه تربیت فرزندان است.

, .,

حیدر زاده با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی که مستلزم ورود بسیج جامعه زنان به آن بوده عرصه فرهنگی است، گفت: مناسبت‌های مختلف در ایام سال اعم از ولادت‌ها، عزاداری‌ها و مناسبت‌های ملی، بهترین بستر برای ورود بانوان با روحیه بسیجی است.ئد

, .ئد,

ترویج سبک زندگی اسلامی در امتداد تحقق بیانیه گام دوم رهبری

, ترویج سبک زندگی اسلامی در امتداد تحقق بیانیه گام دوم رهبری,

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های بانوان بسیجی در حوزه فرهنگی، ترویج سبک زندگی اسلامی است که در بیانیه گام دوم رهبری این موضوع اهم واقع شده است.

, .,

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی خاطر نشان: یکی دیگر از عرصه‌هایی که میدانگاه ظهور پرشور فعالیت بسیج جامعه زنان است، فعالیت‌های اجتماعی است که در سطح جامعه با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

, .,

, ,

تشکیل 1500 هسته‌ مردمی در حوزه ازدواج آسان

, تشکیل 1500 هسته‌ مردمی در حوزه ازدواج آسان,

وی افزود: سال‌هاست که بسیج جامعه زنان ید طولایی در حوزه ازدواج آسان دارد و با تشکیل گروه‌های مشاوره تخصصی با هدف تحکیم بنیان خانواده سعی بر کاهش آمار طلاق دارد.

, .,

حیدر زاده ادامه داد: بسیج جامعه زنان با استفاده از هسته‌های مردمی و احیای سنت واسطه‌گری در بحث طلاق، ورود جدی در بحث افزایش آمار ازدواج و کاهش آمار طلاق در استان داشته است؛ اکنون 1500 پایگاه با هسته‌های متمرکز در مساجد در حال فعالیت در جهت ترویج فرهنگ ازدواج هستند.

, .,

وی تأکید کرد: بر اساس مستندات ارائه شده از سوی سازمان ثبت‌احوال استان، در 6 ماهه اول سال 99 در مقایسه با سال گذشته، آمار ازدواج استان 5 درصد افزایش پیداکرده که بانوان بسیجی در افزایش این آمار نقش به سزایی داشته‌اند.

, .,

, ,

پوشش 400 آموزشگاه قرآنی باهدف انتقال روحیه انس با قرآن به نسل جوان

, پوشش 400 آموزشگاه قرآنی باهدف انتقال روحیه انس با قرآن به نسل جوان,

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی تصریح کرد: در حوزه کودک نیز در سطح استان 400 مهدکودک قرآنی و موسسه مکاتیب قرآنی تحت پوشش بسیج قرارگرفته است تا سنت قرآن‌خوانی و رابطه نزدیک افراد با قرآن به نسل‌های آینده انتقال پیدا کند.

, .,

وی افزود: 100 گردان نظامی الزهرا و کوثر در استان وجود دارند که در حوزه امنیت، امدادرسانی و حوادث وظیفه کمک‌رسانی دارند.

, .,

حیدر زاده اظهار کرد: در بحث کرونا نیز با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا از خانواده شروع می‌شود و مادر خانواده نقش اصلی را در بحث نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ آرامش و بهبود شرایط روحی و روانی فرزندان در شرایط قرنطینه را ایفا می‌کند بایستی بستر آموزش بهداشتی به مادران خانواده داده شود.

, .,

وی افزود: لذا از ابتدای این بیماری سعی کردیم آموزش‌های لازم را به‌صورت آنلاین به بانوان داده شود تا بتوانند امنیت بهداشتی و روانی خانواده را کنترل کنند.

, .,

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی تصریح کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا و مواجه کشور با کمبود ماسک، بسیج جامعه زنان با همکاری بسیج سازندگی توانست تمام کارگاه‌های خیاطی بسیج را به کارگاه‌های تولید ماسک تبدیل کند.

, .,

, ,

تولید 14 میلیون ماسک در 8 ماهه اول سال

, تولید 14 میلیون ماسک در 8 ماهه اول سال,

وی افزود: از 31 فروردین تاکنون 14 میلیون ماسک توسط بسیج جامعه زنان تولیدشده است که بخش عمده تولیدکنندگان بانوان هستند.

, .,

حیدر زاده گفت: از ابتدای خرداد تا شهریور نزدیک به 163 هزار بسته کمک معیشتی توسط بانوان بسیجی استان تهیه و توزیع‌شده است که ارزش ریالی هرکدام از این بسته‌ها 250 هزار تومان است.

, .,

حضور 50 درصدی بسیج جامعه بانوان در طرح «مسجد سنگر سلامت»

, »,

وی از حضور 50 درصدی بانوان در طرح مسجد سنگر سلامت خبر داد و تشریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط بسیج جامع پزشکان تهیه آمار و مشخصات افراد کرونایی توسط بانوان انجام خواهد شد و تمام داده‌های دانشگاه علوم پزشکی توسط بانوان بسیج جامع پزشکی زنان منطقه بندی خواهند شد.

, .,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه