اخبار داغ

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با دانا:

تعطیلی‌ دو هفته‌ای باید تا دو ماه تمدید شود/ طرح شهید سلیمانی در قطع زنجیره کرونا موثر خواهد بود

تعطیلی‌ دو هفته‌ای باید تا دو ماه تمدید شود/ طرح شهید سلیمانی در قطع زنجیره کرونا موثر خواهد بود
نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اجرای تعطیلی های دو هفته‌ای را طرحی تاثیر‌گذار؛ اما زمان آن را ناکافی دانست و گفت: زمان این تعطیلی‌ها باید تا دو الی سه ماه تمدید شود تا کاهش چشمگیری در آمار مبتلایان داشته باشیم.
[

علی‌اصغر باقر‌زاده نماینده بابلسر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره محدودیت‌های کرونایی اظهار کرد: مردم درباره محدودیت‌های ایجاد شده به‌ نحو مطلوبی با ستاد مقابله با کرونا همکاری کرده‌اند و باید از آنها قدردانی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: به‌رغم تمام مشکلات اقتصادی و کسب‌وکارها اما مردم به نحو مطلوبی با محدودیت‌های ایجادشده همراه بوده‌اند. البته عده اندکی هم دراین‌باره قانون‌گریزی می‌کنند که به آن‌ها توصیه می‌کنم رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی حق‌الناس است و جان مردم را به خطر می‌اندازد.

,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر لزوم همکاری برخی خانواده‌ها با ستاد ملی کرونا، عنوان کرد: برخی اقدامات در ایام محدودیت‌های کرونایی مربوط به حاکمیت است؛ مانند بسته شدن کسب‌وکارهای مردم. اما برخی دیگر از رفتارها به افراد برمی‌گردد، مانند برگزاری دورهمی‌های خانوادگی، مهمانی‌ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ... که دراین‌باره باید مردم همکاری‌های لازم را با ستاد ملی مقابله با کرونا داشته باشند.

,

محدودیت‌های دوهفته‌ای نمی‌تواند روند پیشرفت بیماری کرونا را متوقف کند

, محدودیت‌های دوهفته‌ای نمی‌تواند روند پیشرفت بیماری کرونا را متوقف کند, محدودیت‌های دوهفته‌ای نمی‌تواند روند پیشرفت بیماری کرونا را متوقف کند,

نماینده بابلسر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حقیقتاً مردم باید در آن اماکنی که خارج از دید نظارتی است با ستاد ملی کرونا همکاری داشته و تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم خطرات بیماری را کنترل کنیم.

,

وی در رابطه با کمیت زمان محدودیت‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: برای توقف پیشرفت بیماری کرونا، محدودیت‌های دوهفته‌ای کافی نیست؛ بلکه دو یا سه ماه زمان نیاز است تا بتوانیم به اهداف خود درباره اعمال محدودیت‌های کرونایی برسیم.

,

باقرزاده، تعطیلی و قرنطینه کامل شهرهای قرمز را بهترین راه‌حل مقابله با کرونا عنوان کرد و افزود: از نظر بنده باید تعطیلی و اجرای قرنطینه کامل در شهرها اعمال می‌شد. اما ما در میان دوگانه معیشت و سلامت مردم قرارگرفته بودیم. با این وجود حتی پزشکان نیز بر تعطیلی کامل شهرهای قرمز تأکید داشتند.

,

وی در پاسخ به سوالی که اجرا نکردن طرح قرنطینه و تعطیلی کامل شهرها را جویا شد، گفت: دلیل عمده تعطیل نکردن شهرها، مشکلات اقتصادی کشور است و تصمیم به ایجاد محدودیت‌های شدید با توجه به امکانات موجود گرفته شد؛ اما اگر در شرایط ایده آل اقتصادی قرار داشتیم، قطعاً باید قرنطینه کامل و تعطیلی را اجرایی می‌کردیم تا نتیجه کاملی اخذ کنیم.

,

لزوم تمدید محدودیت‌های کرونایی تا چندماه

, لزوم تمدید محدودیت‌های کرونایی تا چندماه, لزوم تمدید محدودیت‌های کرونایی تا چندماه,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار داشت: محدودیت‌های همچون تعطیلی دو هفته ای با هدف مقابله و مهار بیماری و به رغم ناکافی بودن زمان آن، باید تمدید شود. چراکه با دوهفته تعطیلی که قطعا زمانی کافی نیست، ما به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید. این را با اطمینان و ادله پزشکی مطرح می‌کنم. اما امیدوارم کاهش چشمگیری درباره آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا داشته باشیم. چراکه در هفته‌های آتی آنچه را که انتظار دارند که همان قطع زتچیره کروناست، بی تردبد رخ نخواهد داد.

,

باقرزاده در خاتمه سخنانش تصریح کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی و مسئله محله‌محور بودن مقابله با کرونا، می‌تواند کمک به سزایی به قطع زتجیره کرونا  و مقابله با ویروس  این بیماری در طول ماه‌های آتی داشته باشد.

,

انتهای پیام/ا 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه