اخبار داغ

طرح‌های محرومیت‌زدایی بسیج ادامه دارد؛

از افتتاح سالن ورزشی و صندوق اشتغالزایی تا احداث ۵ منزل مسکونی در حاشیه شهر مشهد

از افتتاح سالن ورزشی و صندوق اشتغالزایی تا احداث ۵ منزل مسکونی در حاشیه شهر مشهد
به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و به همت بسیجیان حاشیه شهر مشهد، سالن ورزشی شهید مدافع حرم، محمد جاودانی افتتاح شد و از طرح های عمرانی ساخت منزل مسکونی و صندوق اشتغالزایی بهره برداری شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در روزهای پایانی هفته گرامیداشت بسیج، صبح امروز  با حضور سردار غفور پور، جانشین قرارگاه شهید برونسی و مسئولین بخش رضویه مشهد، سالن ورزشی ۱۰۰۰ متری شهید مدافع حرم،  محمد جاودانی که به همت سپاه ناحیه مسلم مشهد آماده شده بود، افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

, ,

در ادامه نیز، طرح های عمرانی ساخت ۳ منزل مسکونی جهت نیازمندان و معسرین منطقه، احداث دو واحد محرومان در شهرک شهید رجایی و ۵ صندوق اشتغال زایی در روستاهای چلقی، میر بنگش وخادم آباد بخش رضویه بهره‌برداری شد، که به هر صندوق در راستای اشتغالزایی یک میلیارد ریال وام از طرف بنیاد برکت اختصاص یافت.

,

, ,

افتتاح و بازدید از ساخت منزل مسکونی برای سه خانواده معسر در محله بهشت شرق مشهد که به همت بسیجیان و خیرین انجام شده بود با حضور سردار غفور پور، جانشین قرارگاه شهید برونسی  همراه با مسئولان بخش رضویه انجام شد.

,

, ,

, ,

سرهنگ پاسدار محمد شریف، فرمانده سپاه ناحیه مسلم بیان کرد: طی پیگیری ها و شناسایی هایی انجام شده توسط بسیج سازندگی ناحیه مسلم، منزل این خانواده های معسر و محروم شناسایی شد و با توجه به اینکه این خانواده ها فاقد سرپرست و دارای ۲ فرزند معلول هستند و هیچ گونه توانایی مالی ندارند و به شدت با کمبود مکان جهت زندگی روبه رو بودند،  به همت و مشارکت خیرین و گروه های جهادی بهشت شرق مشهد منزلی جهت آسایش و رفاه این خانواده ها ساخته شد.

,

, ,

وی افزود: بلافاصله بعد از  اطلاع از وقوع  آتش سوزی منزل یکی از معسرین محله بهشت شرق مشهد که به دلیل مستاجر بودن و عدم توانایی مالی، خانواده دچار مشکل در مرمت و بازسازی منزل شده بودند، با پیگیری‌های مستمر بسیجیان ناحیه مسلم و گروه جهادی ناحیه سلمان، منزل این خانواده آسیب دیده مرمت و بازسازی شد و همچنین وسایل منزل که در این حادثه از بین رفته بود، به این خانواده اهداء شد.

,

, ,

منزل این خانواده به دلیل استفاده از سه راهی برق غیراستاندارد، دچار حریق شده بود که آتش‌سوزی مربوط به طبقه اول یعنی منزل مستاجر بوده و طبقه بالا که متعلق به مالک بوده نیز خسارت دیده است، خوشبختانه مستاجر هنگام آتش‌سوزی در منزل نبوده و پس از ترکیدن شیشه‌های طبقه مستاجر، دوده به سمت طبقه بالا رفته و از این جهت دچار خسارت شده است.

,

میزان آسیب به طبقه‌ای که صاحب خانه در آن ساکن بود در حد گچکاری بود ولی طبقه مستاجر کاملا به آهن رسیده و تمام وسایل خانه به کلی سوخته و از بین رفته بود.

,

, ,

پس از آتش‌سوزی عملا در منزل مستاجر هیچ اسباب و وسایلی باقی نمانده بود که بتوانند زندگی کنند که با کمک خیرین،  یک یخچال، میز تلویزیون، جاروبرقی، فرش و برخی ظرف و ظروف را برای آنها تهیه شد اما باز هم به لوازم زندگی نیاز دارند.

,

, ,

بچه‌های بسیجی ظرف مدت یک ماه به صورت جهادی و رایگان، هم سیم‌کشی منزل و هم تخریب و بازسازی را انجام دادند و تا کنون حدود ۲۵ میلیون تومان هزینه شده است.

,

در ادامه، از بسیجیان فعال و توانمند بسیج رضویه با حضور سردار غفورپور و مسئولین بخش رضویه مشهد، تقدیر شد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه